Į namus grįžtantis LNOBT neužsidarys tarp keturių sienų: džiugins klasikos ir drąsių eksperimentų mėgėjus

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras šiemet savo 104-ąjį sezoną pasitiks vėliau.

LNOBT.<br>LNOBT nuotr.
LNOBT.<br>LNOBT nuotr.
LNOBT.<br>LNOBT nuotr.
LNOBT.<br>LNOBT nuotr.
Jurgita Skiotytė Norvaišienė.<br>Redos Mickevičiūtės nuotr.
Jurgita Skiotytė Norvaišienė.<br>Redos Mickevičiūtės nuotr.
LNOBT.<br>LNOBT nuotr.
LNOBT.<br>LNOBT nuotr.
Audrius Kundrotas, l.e.p. generalinis direktorius.<br>M.Aleksos nuotr.
Audrius Kundrotas, l.e.p. generalinis direktorius.<br>M.Aleksos nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

LNOBT

Sep 27, 2023, 12:46 PM

Renovacijos darbai nukėlė įprastą teatrinio šurmulio pradžią, bet kūrybinės pauzės neatnešė. Jau lapkričio 10 dieną teatras atsivers žiūrovams ir pakvies į iškilmingą sezono atidarymą, kuriame lauks nemariosios „Aidos“ premjera. Ir tai – ne vienintelė šventė, kuria šiemet savo publiką džiugins gausi LNOBT kūrėjų šeima. 

Lengvų užduočių nebuvo

Nors dar žiemą iškilę statybų atitvarai tebejuosia teatro prieigas, kaip patikino laikinai LNOBT generalinio direktoriaus pareigas einantis Audrius Kundrotas, didžiumą pastato energetinio efektyvumo gerinimo darbų jau pavyko įgyvendinti. Pastate pakeisti visi fasadiniai langai bei stoglangiai, apšiltintos išorinės atitvaros – sienos, stogas, atnaujinta šildymo bei vandentiekio sistemos, elektros instaliacija. 

„Renovacija pilnu pajėgumu startavo balandį, tad pagerinti apie 20 tūkst. kv. m ploto pastato energetinį efektyvumą per tokį trumpą laiką buvo išties nemažas iššūkis. Džiugu, kad teatras  faktiškai nenutraukė savo veiklos. Tokio masto projekto jame nebuvo nuo pat LNOBT rūmų atidarymo, vykusio beveik prieš 50 metų.  Įspūdingo dydžio senos statybos pastatas yra įtrauktas į Kultūros vertybių registrą. Tai reiškia, kad dirbant tokiame objekte reikia ypatingo kruopštumo bei išmanymo. Rangovui nekart teko susidurti su įvairiais nenumatytais darbais. Pavyzdžiui, pajudinus vieną ar kitą konstrukciją atsiveria ne tai, ko tikėtasi, ir tada tenka ieškoti naujų sprendinių, o tai savo ruožtu atsiremia tiek į papildomą laiką, tiek į kaštus“, – pripažino A. Kundrotas. 

Pasak pašnekovo, nors teatras dirba neįprastomis ir sudėtingomis sąlygomis, visa tai atperka publikos dėmesys ir palaikymas: „Apie tai, kad publika išties myli teatrą ir labai pasiilgo pasirodymų, byloja ir mūsų naujojo sezono pardavimai – į daugelį spektaklių bilietai jau visiškai ar beveik parduoti“, – iliustravo A. Kundrotas. 

Išskirtinis dėmesys lietuvių kūrėjams  

Bene didžiausio publikos dėmesio teatro repertuare tradiciškai sulaukia klasikinių kūrinių premjeros. LNOBT Meninės veiklos departamento vadovė Jurgita Skiotytė-Norvaišienė džiaugiasi, kad šį sezoną jas įgyvendinti padės didelis Lietuvos kūrėjų ir atlikėjų būrys.

„Kryptingai formuodami repertuarą, norėjome teatro erdves žiūrovams atverti su lietuvių kūrėjų statomu spektakliu. Todėl labai nekantraujame išvysti Gedimino Šeduikio režisuojamą garsiąją operą „Aida“, kuri jau senokai matyta mūsų teatre. O sausio mėnesį lietuvių atlikėjų žvaigždynas žiūrovus pakvies į italų režisieriaus Federico Grazzini režisuojamą operą „Hofmano istorijos“.   Lietuviškumo dvasia persmelks ir baleto gerbėjus: dar šįmet išvysime choreografės Živilės Baikštytės pilno metro spektaklį „Pradžioje nebuvo nieko“ pagal kompozitoriaus Antano Jasenkos muziką. Kūrėjai publiką panardins į pagoniška dvasia alsuojantį šokį pagal senąją mitologiją. O birželį LNOBT premjerų sezoną užbaigs pasaulinio garso choreografo Angelino Preljocaj spektaklis „Parkas“, – sezono išskirtinumus apžvelgia pašnekovė. 

Patirtys, peržengiančios ribas

Pasak J. Skiotytės-Norvaišienės, teatras jau keletą metų operos mylėtojus stengiasi nudžiuginti ne tik reguliariu, bet ir alternatyviu repertuaru. Tokių ieškojimų pasekmė – „Operos genomo“ projektas ir jame užgimusi operos „Dalykai, kurių neišdrįsau pasakyti, ir dabar jau per vėlu“ idėja.

„LNOBT bendradarbiaujant su prodiuserine kompanija „Operomanija“ bei Lietuvos nacionaliniu dramos teatru, jau pirmosiomis gruodžio dienomis šis kūrinys pasaulį išvys LNDT scenoje. Galima teigti, jog Kamilės Gudmonaitės režisuota šiuolaikinė opera netgi peržengia savo žanro ribas, tad tiems, kas domisi eksperimentais, mėgsta skirtingų meno šakų jungtis, šis pastatymas turėtų padovanoti įdomių atradimų“, – viliasi pašnekovė.

Kaip pasakojo J. Skiotytė-Norvaišienė, dar vienas netikėtas eksperimentas gimė teatrui  bendradarbiaujant su Lietuvos muzikos ir teatro akademija bei Valdovų rūmų muziejumi.  „Jau rugsėjo 29 ir 30 dienomis Valdovų rūmuose pristatysime operą „Andromeda“, kuriai muziką pirmą kartą Lietuvoje sukurti padėjo ir dirbtinis intelektas. Dabar publika išvys teatralizuotą koncertinę operą, o ateityje norėtume pastatyti realų barokinį kūrinį, kurio muzika būtų atliekama autentiškais baroko epochos instrumentais“, – planais dalijosi J. Skiotytės-Norvaišienė.

Didieji pastatymai – jau pakeliui 

LNOBT Meninės veiklos departamento vadovė pasidžiaugė, jog didieji kūrybiniai projektai, įgyvendinami kaip bendra produkcija su kitų pasaulio šalių teatrais, taipogi nesustojo: „Nuoseklaus, per ne vienerius metus susistygavusios komandos darbo, jos vertybių ir atsakomybių dėka kitame teatro sezone išrankiausieji gurmanai vėl bus pamaloninti didžiaisiais operos kūriniais, tokiais kaip „Turandot“, „Madam Baterflai“ ar „Idomenėjas“.

Dalytis pastatymais teatrams nėra jokia naujiena, tad šiuo metu jos rodomos kitose pasaulio scenose, o pas mus atkeliaus pagal iš anksto suderintą grafiką jau kitais metais“, – kalbėjo J. Skiotytė-Norvaišienė. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.