Užsakyk monetą ir karstas beveik garantuotas

Vertelgos išmoko puikiai pasinaudoti sąžiningiausių mūsų gyventojų patiklumu. Anksčiau labai suktai buvo įperšamos ir paštu siunčiamos įvairiausios prekės, pastaruoju metu brukamos esą kolekcinės monetos. Vertelgų šantažo jėga kone į ligos patalą paguldė ir Panevėžio rajono gyventoją.

R.Banėnienė jaudinasi dėl po prekeivių šantažo suprastėjusios motinos sveikatos.<br>G.Kudirkienės nuotr.
R.Banėnienė jaudinasi dėl po prekeivių šantažo suprastėjusios motinos sveikatos.<br>G.Kudirkienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gailutė KUDIRKIENĖ

Dec 9, 2010, 4:01 AM, atnaujinta Apr 2, 2018, 3:42 AM

Medaliai pavertė įkaite

Danutė Mikalauskienė nė pati nepajuto, kaip pateko į gudriai paspęstas bendrovės „Monetų namai“ prekybines pinkles.

Susigundžiusi reklama ir užsisakiusi du proginius medalius moteris tapo šios bendrovės įkaite: periodiškai ėmė gauti naujus medalius ir juos lydinčias nemenkas sąskaitas.

Bandymai siųsti medalius atgal ir prašymai nebebrukti naujų nepageidaujamų prekių nuėjo perniek – moteriai buvo atsiųsta kelių šimtų litų sąskaita ir grasinimas užsiundyti skolų išieškotojus.

Dėl streso D.Mikalauskienei smarkiai pablogėjo sveikata. Moteris yra neseniai patyrusi insultą, tad įkyrių prekeivių primestos išgalvotos skolos sveikatos būklę dar labiau apsunkina.

Pritraukė istoriko pavardė

Panevėžio rajone, Kaubariškio kaime, gyvenanti pensinio amžiaus D.Mikalauskienė ant bendrovės „Monetų namai“ meškerės užkibo metų pradžioje.

Savo pašto dėžutėje moteris kelis kartus rado šios įmonės reklaminius lankstinukus. Juose buvo siūloma įsigyti Jungtinių Amerikos Valstijų sidabrinių dolerių kolekciją, o vėliau tapti medalių kolekcijos „Lietuvos istorijos įvykiai“ rinkėjais.

Pastarieji pensininkę ir sudomino. Pasitarusi su vyru, ji nusprendė įsigyti du medalius.

Informacija lankstinuke skelbė, jog šie medaliai įamžina svarbiausius ir reikšmingiausius šalies įvykius, tad yra unikalūs ir vertingi. Apsispręsti padėjo tai, kad reklaminiame tekste buvo minimas istorijos profesorius Alfredas Bumblauskas kaip medalių sertifikatų kūrėjas.

„Susidarė vaizdas, kad žinomas istorikas yra „Monetų namų“ bendradarbis, maniau, kad medaliai bus vertybė, paliksime juos anūkams kaip atminimą“, – sakė pensininkė.

Ėmė plaukti neužsakytos prekės

Pirmąjį užsakytą medalį rajono gyventoja atsiėmė pašte. Moteriai už jį teko sumokėti šiek tiek per 50 litų, o už antrąjį teko pakloti jau 107 litus įskaitant persiuntimo išlaidas.

Pirkiniai atrodė solidžiai, tad pensininkė jokių priekaištų „Monetų namams“ nebūtų turėjusi, jei ne tolesni įvykiai.

Po kelių dienų atsitiktinai žvilgtelėjusi į pašto dėžę D.Mikalauskienė pamatė didelį voką. Jį atplėšusi rado reklaminį lankstinuką, naują medalį ir sąskaitą faktūrą su 107 litų suma.

Moteris pamanė, kad įvyko klaida, bet, kurį laiką pasvarsčiusi, nutarė pasilikti ir trečią kolekcinį eksponatą. Sumokėjo už jį pinigus, padėjo į stalčių ir manė, jog reikalus su „Monetų namais“ baigė.

Žadėjo prie pavardės varnelę

Deja, neilgai trukus į pašto dėžutę blinktelėjo dar vienas neužsakytas medalis. Tada D.Mikalauskienė paskambino sąskaitoje nurodytu bendrovės telefonu ir paprašė neužsakytų medalių daugiau nebesiųsti.

Malonus balsas kitame laido gale pažadėjo prie klientės pavardės uždėti varnelę ir nutraukti siuntas. Bet po šio skambučio D.Mikalauskienę pasiekė dar pora siuntų.

Kiekvieną kartą, pašto dėžutėje radusi voką, moteris vis skambindavo į „Monetų namus“ ir maldaudavo siuntimus nutraukti.

Nepageidaujami siuntiniai D.Mikalauskienei kėlė stresą, moteriai pablogėjo sveikata, nes slėgė raginimai susimokėti už siuntinius. Pensininkė dar kartą nusileido įkyriems prekeiviams ir pervedė už 3 prievarta įpirštus medalius 321 litą.

Po kurio laiko D.Mikalauskienės pašto dėžėje jau gulėjo naujas sunkus vokas su dar vienu medaliu.

Malonus balsas vien žadėjo

Už neprašytas prekes D.Mikalauskienė toliau nesiruošė mokėti. Paprašė, kad jos dukra medalį su visomis sąskaitomis grąžintų paštu siuntėjams.

Kad apsidraustų nuo galimų naujų siuntinių, ketvirtą kartą paskambino bendrovei ir pareikalavo medalių siuntimą nutraukti. Malonus balsas ir šį kartą pažadėjo prie nepatenkintos klientės pavardės padėti varnelę ir nieko nebesiųsti.

Pensininkė pasiteiravo, kaip bendrovė nebijo tiesiai į nerakinamą, atokiai nuo namų stovinčią paštadėžę mesti vertingo medalio – juk jį kas nors gali pavogti. Moteriai buvo paaiškinta, esą dėl to galvos sukti neverta, visi bendrovės siuntiniai yra apdrausti ir jiems nepasiekus adresato nuostolių nebus.

Pensininkės dukra Rosita Banėnienė „Monetų namams“ paštu grąžino 2 motinai siųstus medalius. Moteris irgi skambino siuntėjams ir prašė daugiau medalių nebesiūlyti.

Skolininkės vardas kelia siaubą

Situacija nepasikeitė. D.Mikalauskienė gavo dar 4 medalius, tačiau už juos nebesiruošė mokėti, ketino juos išsiųsti atgal.

Po insulto sveikstančią D.Mikalauskienę lapkričio viduryje pasiekė sukrečiantis laiškas. Jame buvo raginama geruoju susimokėti 438 litus už medalius, o jei nebus pervesti pinigai, grasinama užsiundyti skolų išieškotojus.

Prie sumos buvo priskaičiuotas ir skolos administravimo mokestis. Laiške taip pat primenama, kad teks apmokėti ir skolų išieškojimo bendrovės paslaugų išlaidas.

„Mama yra silpnos sveikatos, ji neturi galimybių kiekvieną kartą gavusi naują siuntinį važiuoti į paštą, kad galėtų grąžinti siuntėjams. Toks teroras jai kelia didžiulį stresą. Neįsivaizduojame, kur kreiptis ir ką daryti, kad išsivaduotume iš šio šantažo tinklo“, – sakė R.Banėnienė.

R.Banėnienė 4 medalius ir sąskaitas paštu išsiuntė „Monetų namams“ ir dar kartą telefonu pranešė nepageidaujanti jų prekių.

Bando sukurti solidų įvaizdį

Paskambinus į bendrovę „Monetų namai“ susidaro įspūdis, jog tai didelė firma: skambinančiajam pranešama, jog pokalbis bus įrašomas, visi konsultantai užimti ir atsilieps, kai tik galės.

Po kelių sekundžių atsiliepia gyvas balsas. Mergina paaiškina negalinti nieko konsultuoti ir padiktuoja bendrovės vadovo Remigijaus Dindos telefoną.

Duotu numeriu atsiliepia jauno balso savininkas. Jis užtikrina, jog medalius siunčia tik tiems žmonėms, kurie yra juos užsisakę. Užsakymu laikomas kupono nuo reklaminio lankstinuko atsiutimas arba telefoninis skambutis, kuriuo žmogus patvirtina sutinkantis tapti jų siūlomų medalių kolekcionieriumi.

Užsakymas galimas ir tokiu atveju, kai klientui skambina bendrovės darbuotojai ir siūlo prekę, o šis, išklausęs reklamą, sutinka kolekcionuoti.

Atrodo, kad spąstai klientams ir slypi gražiai skambančioje frazėje: „Sutinka tapti medalių kolekcionieriumi“. Šie žodžiai reiškia, kad žmogus gaus ne vieną medalį, o jam bus siunčiama visa kolekcija. D.Mikalauskienės užsisakytas medalis yra vienas iš 24 medalių kolekcijos. „Monetų namų“ pardavinėjami medaliai esą vežami iš Anglijos.

Anot pašnekovo, Panevėžio rajono gyventoja yra du kartus pateikusi užsakymą. Vieną sausio, kitą – vasario mėnesį. Užsakyti galima tik vieną medalį. Jis atsiunčiamas į paštą ir klientas moka 50 procentų jo kainos. Kiti kolekcijos eksponatai jau metami į pašto dėžutes.

Jei žmogus medalio nenori, per nurodytą dienų skaičių esą gali jį grąžinti.

Pabandžius išsiaiškinti, kodėl D.Mikalauskienė nuolat gaudavo naujas siuntas, pokalbis sukosi lyg užburtu ratu: bendrovė nieko neprievartauja, o nepageidaujantieji siuntinių juos gali grąžinti siuntėjui.

Pasiteiravus, kas būtų tuo atveju, jei konkrečiu adresu siųsti medaliai adresato vis dėlto nepasiektų, dingtų iš pašto dėžės ar kur pakeliui, pašnekovas tarstelėjo: „Nieko“. Tokioje situacijoje klientui sumokėti už prekę nereikėtų.

Prastos reputacijos šleifas

Panaršius internete informacijos apie vos metus gyvuojančią bendrovę „Monetų namai“ ir jos vadovą R.Dindą, į akis krito perspėjimai, kad su šia įstaiga patartina būti atsargiems.

„Blizgantis jaukas pinigams vilioti“, „pasiūlymas apkvailinti ir patuštinti piniginę“ bei panašūs pasisakymai „Monetų namų“ adresu išsklaidė iliuziją, jog gyventojams siuntinėjamos monetos yra iš tiesų tokios vertingos, kaip reklamuojama, o ir prekės įsiūlymo būdai ne visiems priimtini.Numizmatams įtarimą kelia platinamų medalių kiekis ir jų kaina. Kiek realiai nukaldinta medalių, niekas nežino. Jei jų yra keli tūkstančiai ar net daugiau, jų vertė negali būti tokia, kiek sumoka pirkėjai.

Paskui „Monetų namams“ atstovaujantį R.Dindą irgi tempiasi nekokios reputacijos šleifas. Kelerius metus jis dirbo skandalingai pagarsėjusioje bendrovėje „IMP Baltic“. Šiai bendrovei Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už nesąžiningą komercinę veiklą yra skyrusi kelių tūkstančių litų baudą.

Vieno vaikų žurnalo skaitytojams įmonė siūlė laimėti kortelių su gyvūnų atvaizdais. Vėliau paaiškėjo, kad laimėtojai ne tik turėjo susimokėti už prizą, bet būdavo įtraukiami ir į klaidžius prenumeratos tinklus bei kas mėnesį susimokėti vis už naujus „laimėjimus“.

Bauda nesutramdė veikėjų

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė Eglė Bakštytė pranešė, kad, atlikus tyrimą dėl „Monetų namų“ veiklos pagal 9 vartotojų skundus, už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą dar liepos mėnesį skyrė 20 tūkst. litų baudą.

Bauda skirta už tai, kad įmonė neatskleidė vartotojams esminės informacijos, jog monetos ir raginimai už jas susimokėti buvo siunčiami po bendrovei pateikto atsisakymo gauti siuntas ir t.t.

Kaip matyti, bauda nesutramdė verslininkų, todėl vėl teko klausti vartotojų teisių saugotojų, ką gi jie darys toliau, kad reketavimas baigtųsi. Į šį klausimą tarnybos atstovė atsakymo neatsiuntė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.