Dviratis su motoriniu varikliu – mįslė praeiviams ir policijai

Atrodo kaip dviratis, bet lekia ir burzgia kaip motociklas. Kas? Vilnietis Gintas tokią mįslę užduoda kiekvienam, pro kurį pravažiuoja. Savomis rankomis sukonstruotas Ginto dviratis su varikliu sveria apie 26 kilogramus - dvigubai daugiau nei įprastas dviratis, o išvysto greitį, kuris mieste net automobiliui yra per didelis.

Savomis rankomis sukonstruotas Ginto dviratis su varikliu sveria apie 26 kilogramus - dvigubai daugiau nei įprastas dviratis.<br>D. Umbrasas
Savomis rankomis sukonstruotas Ginto dviratis su varikliu sveria apie 26 kilogramus - dvigubai daugiau nei įprastas dviratis.<br>D. Umbrasas
Daugiau nuotraukų (1)

Sigita Purytė

Sep 6, 2012, 1:44 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 10:19 PM

Jis anksčiau svajojo apie motociklą, vadinamą britvą, bet pabijojo, kad gali užsimušti, be to, motociklui reikia teisių. Dviratis su varikliu jam pasirodė geresnė išeitis.

„Prieš 7 metus laikraštyje pamačiau dviračio su varikliu nuotraukas iš baikerių suvažiavimo. Man patiko idėja, sugalvojau pats tokį pasidaryti“, - paaiškino vilnietis. Jis nenorėjo detalizuoti, kokį greitį išvysto jo transporto priemonė - tai esą gali nepatikti policijos pareigūnams.

Detalės iš keptuvės, siurblio, prožektoriaus

Prie dviračio pritvirtintas 1,8 litro benzino bakas – iš benzininio pjūklo. Į jį Gintas pila 95 markės benziną, sako, būtų dar geriau naudoti 76 markės, bet tokio degalinėse nėra. Kad nemindamas pedalų nuvažiuotum 100 kilometrų reikia 2,5-3 litrų degalų. Ginto dviračio duslintuvo vamzdis – iš dulkių siurblio vamzdžio, galinio rato vedančioji žvaigždė – iš keptuvės.

Žibintą vilnietis pasigamino iš nešiojamo prožektoriaus. Prie jo pritaisė mobiliojo telefono bateriją, telefono krovikliu ją ir krauna. Užtenka poros valandų, kad lemputė kelionių metu šviestų mėnesį laiko. „Tik įjungimas primityvus – ištraukiant svirtelę“, - demonstruodamas apgailestavo meistras.

Turi trūkumų

Jis tobulino dviratį dvejus metus. Vienintelė silpna hibrido vieta – užvedimas. „Būtų geriau elektroninis uždegimas. Dabar yra kontaktinis. Kontaktai apsineša, tarpeliai pasikeičia, užsipila benzinu, neužsiveda. Reikia nuolat tikrinti, prižiūrėti“, - pasakojo savamokslis mechanikas.

Dar vienas savadarbio dviračio trūkumas – triukšmas. Kartais vairuotojui tenka išgirsti vyresnių moterų pagrūmojimų ar išgąsčio šūksnių.

Antrasis Ginto dviratis su varikliu – tylesnis, jo variklio rinkinys – pirktinis, kiniškas, parsiųstas iš JAV už pusantro tūkstančio litų, dirba tyliau. Iš viso vyras yra padaręs keturis dviračius su varikliais. Pirmasis toks kūrinys buvo su benzininio pjūklo varikliu, bet dviračio rėmas neatlaikė svorio, ėmė lankstytis, teko ieškoti kito sprendimo.

Įdomesnis už „Harley Davidson“

Abu dabar turimus dviračius-motociklus vyras laiko balkone: gyvena pirmame aukšte, užsinešti nesunku. Jei tenka palikti aparatus mieste, vairuotojas vežasi stiprią spyną, kad niekas turto nepavogtų.

Praeiviai smalsiais žvilgsniais palydi Gintą, kai jis įjungęs variklį pralekia pro šalį. „Žmonės stabdo, klausinėja, automobilių vairuotojai šypsosi ir kelia nykščius į viršų. Dėmesio susilaukiu greičiausiai daugiau nei naujausio „Harley Davidson“ savininkas“, - juokėsi vilnietis.

Klaustukas policijai

Dėmesį į Gintą atkreipia ir policininkai. „Dviračio su varikliu teisinė bazė nenumato. Policija kelis kartus mane stabdė, bet nežinojo, ką daryti“, - pasakojo eismo dalyvis.

Kartą pareigūnai jį sulaikė naktį važiuojantį Gedimino prospektu, kur naktimis motorizuotoms priemonėms važiuoti draudžiam. Vyras paaiškino, kad čia dviratis. Pareigūnai tik pagūžčiojo pečiais ir leido važiuoti.

Sėdant ant motociklo reikia turėti teises, draudimą, techninės apžiūros dokumentus, šalmą. „Motoriniu dviračiu gali važiuoti kaip motociklu ir kaip dviračiu, nusinešti jį, kur nori, o jokių dokumentų nereikia“, - privalumais džiaugėsi Gintas.

Dviračio variklį jis jungia ne visada, kartais – važiuodamas per turgų ar pasibaigus benzinui – tiesiog mina pedalus.

Žiemą geriau minti

„Motoriniu“ dviračiu vyras važinėja tik šiltuoju metų laiku. Žiemą taip keliauti – per šalta.

Greta dviejų su varikliais, jis turi keturis paprastus dviračius. Mašiną naudoja nebent per lietų ar pūgą.

Bagažinės motorizuotas dviratis neturi, Gintas juo žmonių nevežioja, nebent daiktus.

Paklaustas, kodėl neišbando elektrinio dviračio, vilnietis pabėrė kritikos: „Jis sunkus, baterija greitai išsikrauna, reikia dažnai krauti. Be to, važiuoja tyliai. Mane bent jau išgirsta, o greitai lekiantis elektrinis dviratis lieka nepastebėtas, dėl to pavojingesnis.“

Dviratis su žoliapjovės varikliu

Vilnietis informacinių technologijų inžinierius Vaidas Voitechovičius praėjusių metų vasarą važinėjo dviračiu, kuris buvo varomas žoliapjovės varikliuku. „Labai tingėjau minti į Šeškinės kalną“, - kodėl sumanė pritaisyti variklį, paaiškino dviratininkas.

Variklį, kai kurias detales vyras nusipirko, vienos detalės brėžinį darė pats, užsakė, kad ją išpjautų. Galiausiai 100 kilometrų variklis rydavo 3,5-4 litrus benzino.

Iš pradžių variklį V. Voitechovičius užvesdavo tik kildamas į kalną. Pajutęs smagumą, visur ėmė jį naudoti.

Važinėjo vieną sezoną

Su policija jam nei karto neteko susidurti. Tačiau koją pakišo variklio ūžesys. „Jis dirbo labai triukšmingai, žmonės kreivai žiūrėdavo į mane“, - prisiminė vilnietis.

Nenorėjęs kelti nepatogumų, vyras išardė dviratį ir dabar važiuoja paprastuoju būdu – mindamas pedalus.

V. Voitechovičius svarsto apie elektra varomą dviratį. „Nusipirkti elektrinio dviračio sistemą kainuoja apie tris tūkstančius. Daugokai“, - sakė vilnietis.

Elektrinį dviratį pasidaryk pats

Lietuvoje elektrinio dviračio sistemas siūlančios įmonės pigiausias sistemas parduoda už maždaug 1300-1400 litų. Reikia turėti dviratį ir pačiam susimontuoti detales.

Reklamose žadama, kad 1 kilometro kaina važiuojant tokiu savadarbiu elektrinuku – 1 centas. Paskaičiavus, kiek atsieis 100 kilometrų kelias, elektrinis dviratis lenkia Ginto turimą dviratį su varikliu. Kelionė elektriniu dviračiu – kone 15 kartų pigesnė. Taip pat elektrinukas neteršia gamtos.

Elektrinio dviračio sistema sveria apie 7 kilogramus.

Dviratis su varikliu – už 200 litų

Kalbant apie kainą, galima dviratį su varikliu įsigyti pigiau ir už paprastą dviratį. Teiberių kaime (Vilkaviškio rajonas) gyvenantis 20-metis Valdas Anskaitis praėjusį rudenį vietiniame laikraštyje paskelbė, kad parduoda senus, bet važiuojančius dviračius su varikliais.

Juos vaikinas rado pagal skelbimus. Visi jie buvo sugedę. Per pavasarį ir vasarą pasikrapštęs, Valdas netruko netradicinių dviračių parduoti.

Penki gamykliniai dviračiai šeimininkus rado aplinkiniuose kaimuose ir vietovėse. Vieno dviračio kaina buvo 200 litų.

Ateityje gali nubausti

Dviratį, kurį vaikinas susirinko pats, pasiliko sau, nepardavė. Ši transporto priemonė – neįprasta. Benzininio pjūklo variklis pritaisytas ant priekinio dviračio rato. Valdas taip pat yra susikonstravęs mažą mopedą. Jais ir važinėja.

Paklaustas, ar turėjo rūpesčių su policija, vaikinas prisiminė vieną susidūrimą. Policijos pareigūnai buvo sustabdę jį su mažuoju mopedu, prašė dokumentų. „Sakiau, kad neturiu. Mėginau paaiškinti, kad jis - savadarbis. Su šalmu važinėjau, tai nenubaudė, bet perspėjo, kad ateityje gali nubausti“, - pasakojo jaunuolis.

Dabar jis norėtų pasigaminti krosinį dviratį su varikliu. Juo būtų galima įveikti purvynus ir duobes.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.