Vietoj Kalėdų – žiemos malonumai
Kaip rašo „Brussels Expat“, dienos metu bus galima užlipti į 25 m skulptūros viršų ir iš ten grožėtis miesto panorama. Sutemus ekranai įsižiebs sukurdami šviesų ir garsų spektaklį, trunkantį 10 minučių.
TheRightPerspective.org cituoja miesto tarybos narę Biancą Debaets, kuri teigia: „Aš įtariu, kad lemiamas veiksnys pakeičiant eglutę buvo jos nuoroda į krikščionišką religiją. Daugelį žmonių, kurie nėra krikščionys, eglutė gali įžeisti.“
Daugelyje Belgijos miestų gyvena nemažos musulmonų bendruomenės. 2008 m. atliktas tyrimas parodė, kad Briuselyje musulmonų yra 25,5 proc., Flandrijoje 3,9 proc., Valonijoje 4 procenatai.
Du musulmonai, išrinkti į Briuselio miesto tarybą, spalio mėnesį jau pasižymėjo, išreiškę pageidavimą Belgijoje įvesti šariato įstatymą.
Kiti šaltiniai neigia, kad prie miesto valdžios sprendimo tradicinę kalėdinę eglę pakeisti modernia instaliacija prisidėjo Briuselio musulmonai.
Philippe'as Close iš Briuselio Turizmo departamento sako: „Turiu paaiškinti, kad bus ten ir Kalėdų eglutė, ir Jėzaus gimimo scena. Kalėdinės tradicijos bus pagerbtos. Šių metų tema yra „žiemos malonumai“. Mes norėjome pabrėžti kultūrą ir modernumą, todėl paprašėme menininkų perkurti kalėdinę eglę, kuri iš tikrųjų yra pagoniškas simbolis.“
Briuselyje aktyviai pasirašinėjama peticija, reikalaujanti sugrąžinti miestui tikrą eglę. Kaip rašo westernspring.co.uk, jau surinkta daugiau kaip 10 tūkst. parašų.
Lietuvos musulmonų eglė netrikdo
Lietuvos musulmonų sunitų dvasinio centro – Muftiato atstovas Romas Krinickis lrytas.lt patikino, kad nei eglutė, nei kiti krikščioniški ar kitų religijų simboliai jų tikrai nei trikdo, nei žeidžia.
Paklaustas, koks jausmas jį patį kaip musulmoną apima mieste einant pro papuoštą kalėdinę eglę, R. Krinickis nusijuokė: „Normalus, kalėdinis jausmas.“
Kalėdas Lietuvoje gyvenantys musulmonai laiko tiesiog valstybine švente ir į jas žiūri su atitinkama pagarba, o švenčia patys savo religines šventes. „Mes negyvename islamo šalyje“, - pabrėžė musulmonų atstovas.
„Niekas mūsų nevaržo, o mes gerbiame kitus tikėjimus, kitas tradicijas. Kiekvienas turi teisę į savo įsitikinimus“, - aiškina R. Krinickis, kuriam, kaip pats sako, jau net atsibodo įrodinėti, kad islamas toleruoja ir kitas religijas. „Daug kas taip sako, bet mes jau nekreipiame dėmesio į tai“, - tvirtina jis.
Pasak R. Krinickio, didžiąją dalį Lietuvos musulmonų sudaro totoriai, gyvenantys mūsų šalyje nuo neatmenamų laikų.
Šiuo metu Lietuvoje priskaičiuojama apie 5 tūkst. musulmonų, apie 3 tūkst. iš jų – totoriai.