Kreipsis į prokurorus dėl Aleksoto tilto koncesijos sutarties

Kauno miesto taryba ketvirtadienį

Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

Feb 7, 2013, 5:12 PM, atnaujinta Mar 12, 2018, 9:39 AM

Savivaldybė sieks, kad sutartis būtų pripažinta negaliojančia nuo jos sudarymo momento.

Už kreipimąsi į teisėsaugą balsavo 27 tarybos nariai, keturi susilaikė.

„Taip, meras gali savarankiškai kreiptis, bet būtų solidžiau, jeigu kreiptųsi visi tarybos nariai“, - tarybos posėdyje sakė meras Andrius Kupčinskas, paklaustas, kodėl nesikreipė į prokuratūrą savarankiškai.

„Situacija tokia, kad reikia rinktis tik iš labai blogo ir dar blogesnio, todėl galimų neigiamų priimto projekto pasekmių nenumatoma“, - rašoma savivaldybės Viešųjų pirkimų ir koncesijų skyriaus vedėjo pavaduotojo Antano Mockaus parengtame dokumente.

Anot jo, pernai birželį savivaldybės administracijos direktorius Antanas Nesteckis, neturėdamas tarybos pritarimo, pasirašė taikos sutartį su bendrove „Kamesta“. Joje numatyta tęsti koncesijos sutartį, o savivaldybė įsipareigojo apmokėti „Kamestai“ daugiau kaip 4 mln. litų.

Pernai lapkričio pabaigoje Kauno apygardos teismo sprendimu taikos sutarties vykdymas buvo laikinai sustabdytas. Tačiau, pasak savivaldybės administracijos direktoriaus Dainiaus Ratkelio, tai neišsprendė problemų, nes vėl laukia teisminiai ginčai su „Kamesta“.

A.Mockus BNS sakė, kad savivaldybė „Kamestai“ už Aleksoto tilto transporto mazgą, kurio ruožas siekia 400 metrų, jau yra sumokėjusi 6,9 mln. litų.

Pagal 2005 metais pasirašytą sutartį, „Kamesta“ pastatė ir turėjo prižiūrėti Aleksoto tilto kairiojo prietilčio transporto mazgą ir dalies Nemuno krantinę - bendrovė įsipareigojo į projektą investuoti 5 mln. litų nuosavų lėšų bei dar 15,5 mln. litų banko paskolą, kurią gavo 2005 metų lapkritį.

6,9 mln. litų savivaldybės pradinis finansavimas atsirado jau pradėjus derybas su bendrove.

Bendrovės ir DNB banko sutartyje buvo numatyta, kad „Kamesta“ paskolą grąžins koncesijos ruožo priežiūros laikotarpiu kas ketvirtį - po 129 tūkst. litų. Ruožo priežiūrą numatyta finansuoti iš koncesijos mokesčio.

2005 metų liepą Kauno valdžia nustatė, jog projekto vertė bus ne didesnė kaip 59,312 mln. litų. Vėliau Kauno savivaldybė ir „Kamesta“ sutarė, kad koncesijos mokestis bus skaičiuojamas už kiekvieną ruožą pravažiavusį automobilį 0,26 cento, o maksimalus pravažiavusių automobilių skaičius, už kurį apmokama, yra 9,125 mln. automobilių per metus.

2009 metų spalį savivaldybė, motyvuodama esminiais sutarties pažeidimais, nutraukė sutartį su „Kamesta“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.