Naktimis dirbantiems kelininkams - vilniečių kerštas

Kai Vilnių apgaubia tamsa, gatvėse užverda didieji darbai: nuardoma senoji danga, klojamas naujas asfaltas. Bet už triūsą dėkingumo nelauk – vilniečiai kasnakt kviečia policiją, darbininkus apipila karštu vandeniu ar apmėto agurkais.

Nors jau beveik vidurnaktis, J.Jasinskio gatvėje – darbymetis. Čia bendrovės „Fegda” darbuotojai kloja naują asfalto dangą. Darbus baigs tik 5 val. ryto.<br>R. Danisevičius
Nors jau beveik vidurnaktis, J.Jasinskio gatvėje – darbymetis. Čia bendrovės „Fegda” darbuotojai kloja naują asfalto dangą. Darbus baigs tik 5 val. ryto.<br>R. Danisevičius
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

Jun 8, 2013, 6:00 AM, atnaujinta Mar 5, 2018, 6:48 PM

Pakentėti kelias naktis kelininkų technikos keliamą triukšmą ar klausytis ištisą parą per duobes bildančių sunkvežimių? Nė vienas dėl rekonstruojamų gatvių besiskundžiantis vilnietis apie tai nesusimąstė, rašo "Lietuvos rytas".

Tiesa, darbai gatvėse vis spartėja, nes iki liepos 1-osios, kai Lietuva pradės pirmininkavimą Europos Sąjungos Tarybai, lieka nedaug laiko.

Naktimis triūsiantiems kelininkams tenka ne tiktai braukti prakaitą. Kiekvieną pamainą kyla konfliktai su pasipiktinusiais vilniečiais.

Kiekvieną naktį tenka aiškintis su policijos pareigūnais ar atremti priekaištus, kad gatvės remontuojamos tik atvykstantiems biurokratams.

Skuba į Kalvarijų gatvę

23 valanda, Kalvarijų gatvėje rimsta triukšmas. Vis mažiau pėsčiųjų, automobilių.

Tik kiek toliau nuo Žaliojo tilto girdėti dunksėjimas ir čirpianti freza, kuria nuimama senoji asfaltbetonio danga.

Pravažiuoja geltonais švyturėliais mirksintis vilkikas, kurio puspriekabėje – volas. Pralekia tokiais pat švyturėliais blyksintis kelininkų sunkvežimis. Aišku, kad šioje gatvėje per naktį bus klojamas asfaltas.

Netrukus pasirodo dar vienas kelininkų sunkvežimis, antras, trečias. Jau spėjusi nurimti Kalvarijų gatvė atgyja kaip dieną.

Ženklais riboja greitį

Įsukus į A.Goštauto gatvę, šalikelėse pasitinka į krūvas sudėtos senosios šaligatvio plytelės. Bet darbininkų čia nematyti, nes šaligatvius galima kloti ir dieną, netrikdant automobilių eismo.

Kelio ženklai greitį riboja iki 30 kilometrų per valandą, o prie J.Tumo-Vaižganto ir A.Goštauto sankryžos pasitinka kitas kelininkų technikos desantas. Čia kelininkai užėmę tik vieną eismo juostą, tad transporto spūsčių nėra.

Šioje gatvės dalyje lopomos duobės.

J.Tumo-Vaižganto gatvėje vairuotojus pasitinka nauja asfaltbetonio danga. Ji – iki pat Gedimino prospekto.

Tačiau čia vėl išdygsta greitį ribojantys ir eismą nukreipiantys ženklai. Automobiliai važiuoja lyg slalomo trasa.

Pamiega tiktai dienomis

Nors jau beveik vidurnaktis, Švitrigailos gatvėje – darbymetis. Čia bendrovės „Fegda” darbuotojai nuima senąją asfalto dangą.

„Tryliktą naktį taip. Pradedame temstant, baigiame apie šeštą ryto”, – sakė „Fegdos” darbų vadovas Arūnas Rakauskas. Ilsėtis kelininkams tenka dieną. Tačiau koks miegas tokiu paros metu?

Todėl dauguma jaučiasi kaip asfaltą lyginančio volo pervažiuoti. Nedirba gatves remontuojantys darbininkai tik savaitgalio naktimis.

Darbų judrioje Švitrigailos gatvėje – marios, ir net nemėgink jų dirbti dienomis. Iš pradžių darbininkai pneumatiniais plaktukais sutrupina asfaltą aplink šulinius.

Po to kiti darbininkai virš dangos iškilusius šulinius nuleidžia žemiau, kad jų neužkabintų frezavimo įrenginys. Tik po to freza nupjauna senąją dangą iki reikiamo lygio.

Triukšmo, aišku, tikrai daug. Juk pjaudama dangą freza 14 metrų pločio gatve turi važiuoti bent septynis kartus.

Aptinka įvairių šulinių

Vien 1,1 kilometro ilgio šulinių Švitrigailos gatvėje – per 70. Kitose gatvėse, kuriose teko dirbti A.Rakauskui, jų paprastai būdavo po kelias dešimtis.

Šuliniai nuo didelio transporto srauto išsikraipę. Jų Švitrigailos gatvėje rasi įvairiausių – šilumos trasų, vandentiekio, nuotekų, lietaus kanalizacijos, ryšių.

Kiekvienos įmonės šuliniai – vis kitokie, kai kurie įrengti dar prieš karą. Juos remontuoti tenka dienomis, o kai kuriuos – ir panaikinti.

Miesto transporto stotelėse teks keisti ne tik dangą, bet ir pagrindą.

„Fegda” visus darbus Švitrigailos gatvėje privalo baigti iki birželio 21 dienos.

Asfaltuoja iki 5 valandos

Prieš 1 valandą nakties J.Jasinskio gatvė atrodo ištuštėjusi. Tik vienišas darbininkas purškia lipniąją emulsiją. Jos reikia, kad padidėtų asfaltbetonio sukibimas.

Bet prie Liubarto tilto lyg barikados pasitinka asfaltuoti skirta technika. Plieskia ryškūs prožektoriai, bet didieji darbai dar neprasidėjo.

„Fegdos” darbų vadovas Vaidas Markevičius sukasi kaip vijurkas, nes iki asfaltavimo pradžios lieka tik pusvalandis. Reikia ne tik sustatyti įspėjamuosius kelio ženklus, bet ir atlikti daugybę nespecialistui nesuprantamų darbų.

Gatvę reikia baigti asfaltuoti iki 5 valandos ryto. Vilniečiai į darbus turi riedėti naująja danga. Prasideda asfaltavimas. Vienas po kito atvažiuoja asfaltbetonio prikrauti sunkvežimiai.

Nuo garuojančio asfalto kyla karščio banga.

Apliejo karštu vandeniu

Deja, ne visi vilniečiai supranta, kad gatvių remontas naktimis neišvengiamas ir reikia pakentėti. Tačiau ir nekantriausieji – skirtingi žmonės.

A.Rakauskas prisiminė, kad remontuojant gatves prie Lukiškių aikštės niekas neateidavo, kumščiais negrūmodavo, darbininkams į atlapus nekibdavo ir apsauginių ausinių nuo galvos neplėšdavo.

Aplink gyvenantys nepatenkinti vilniečiai iš namų kviesdavo policiją. Patruliai atvažiuodavo kiekvieną naktį ir net po kelis kartus.

Kelininkai tam buvo pasiruošę. Kiekviename objekte jie turėjo leidimus dirbti naktimis – juos rodydavo patruliams.

Kas kita – kylant aukštyn Naujininkų link. Tai kelininkai pajuto savo kailiu. Antradienio naktį iš vieno Švitrigailos gatvės kiemo atėjo moteris ir šliūkštelėjo karšto vandens kibirą ant darbininko. Gerai, kad vanduo buvo neverdantis. Bet darbo drabužiai permirko kiaurai.

Kiek anksčiau kažkas iš balkono į kelininkus paleido porą marinuotų agurkų stiklainių. Laimė, nepataikė. O kiek gatvės konfliktų teko iškęsti – niekas nesuskaičiuos.

Vienas ateina ir rėkia, kad sekcija nuo dirbančios technikos dreba, kitas aiškina, kad jo vaikas negali užmigti. Kelininkai spėjo įsitikinti, kad aršiausios būna moterys. Iš jo reikalauja parodyti leidimą dirbti naktimis, mėgina jį išplėšti iš rankų.

„Supratome, kad centre gyvena kultūringesni žmonės”, – dalijosi patirtimi A.Rakauskas.

Anot V.Markevičiaus, kiek ramiau asfaltavimo darbus dirbančioms grandims. Ši technika kelia mažiau triukšmo, todėl sulaukia mažiau vilniečių pykčio.

Emulsija – ne kliūtis

Nedrausmingi ir vairuotojai – jie visai nekreipia dėmesio į greitį ribojančius ženklus.

Laimė, kad automobilių naktimis – nedaug. Bet štai vienas J.Jasinskio gatvėje vos neįsirėžia priekiu į eismą nukreipiantį ženklą. Vairuotojui – nė motais, kad šalia ženklo stovi darbininkas su šviesą atspindinčia uniforma.

Kitas vairuotojas, nors ir matydamas, kad viena J.Jasinskio gatvės pusė išpurkšta lipniąja emulsija, sugalvoja ja važiuoti. Tik rytą jis pamatys, kad plovykloje bus ką veikti.

„Mintyse mus turbūt keikia ne vienas. Tačiau nepadorių gestų vairuotojai dar nerodo”, – šypsojosi V.Markevičius.

Teiks garantiją 2 metams

„Fegdos” įmonės vadovas Žydrius Baublys minėjo, kad darbas naktimis buvo įmonės iniciatyva. Taip ne tik išvengiama transporto spūsčių. Spūstys būtų pražūtingos ir patiems kelininkams. Įstrigę jų sunkvežimiai nepasiektų asfaltavimo vietos, o vežamas karštas asfaltas paprasčiausiai sustingtų.

„Įsidėmėsiu – dabar birželis.

Įdomu, po kiek laiko atsivers duobės”, – mestelėjo remontuojama J.Jasinskio gatve skubantis vėlyvas praeivis.

Ž.Baublys atrėmė, kad darbams bus suteikta dvejų metų garantija.

„Prieš pradedant darbus visos inžinerinius tinklus eksploatuojančios įmonės buvo įspėtos. Visos jos apžiūrėjo savo ūkį. Tad naujoji asfaltbetonio danga gali būti pjaustoma tik avarijos atveju. Jei šalia rekonstruotų gatvių neiškils naujų objektų ir jų nereikės prijungti, gadinti gatvių nereikės”, – užtikrino „Fegdos” vadovas.

Dirba net šešios įmonės

„Ne tik asfalto danga keičiama, bet ir šaligatviai atnaujinami. Labai skubame, dirbame naktimis, tačiau nespėjame. Reikia ir dienos laiko, o rytą, natūralu, susidaro spūstys”, – pripažino savivaldybės Eksploatacijos poskyrio vedėjas Gintautas Kazimieras Niaura.

Dabar naktimis sostinėje dirba net šešios įmonės. Gatvėms sutvarkyti Vyriausybė skyrė beveik 16 mln. litų.

Tarkime, vien „Fegda” rekonstruos 30 tūkst. kvadratinių metrų gatvių ploto.

Pastaruoju metu transporto spūstys dienomis susidaro Pylimo gatvėje. Ypač didelės jos buvo praėjusią savaitę. Siekdami jas sumažinti, kelininkai net šaligatvių klojimo darbus perkėlė į naktį.

Pylimo gatvės remontas turėtų būti baigtas iki birželio 24 dienos. Tačiau didžiausią susirūpinimą kelia ne ši, o Šventaragio gatvė. Mat prieš pradedant jos rekonstrukciją ją tyrinėjo archeologai.

Vilniaus meras Artūras Zuokas tvirtino, kad gatvių rekonstrukciją galima buvo pradėti anksčiau, tačiau kai savivaldybė kreipėsi į buvusią Vyriausybę, klausdama, kokius darbus reikia atlikti, gavo atsakymą, kad nieko nereikia. Tik pasikeitus Vyriausybei pasikeitė ir požiūris.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.