Pradinių klasių mokytojai mokosi užsienio kalbų

Užsienio kalbų mokėjimas yra svarbi šiuolaikinio žmogaus socialinės ir profesinės kompetencijos dalis. Užsienio kalbos reikalingos ne tik bendraujant tarptautiniame kontekste, bet ir siekiant tobulėti profesiniame gyvenime – skaityti specialiąją literatūrą, dalyvauti mainų programose, įgyti papildomų kvalifikacijų.

Projekto dalyvių stažuotė Anglijoje
Projekto dalyvių stažuotė Anglijoje
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 1, 2013, 10:34 AM, atnaujinta Mar 2, 2018, 11:26 AM

Valstybės institucijų kalbų centras (VIKC) įgyvendindamas projektą „Pradinio ugdymo pedagogų užsienio kalbos komunikacinių kompetencijų plėtojimas“ suteikė tokią profesinio tobulėjimo galimybę pradinio ugdymo pedagogams.

Projekto tikslai atitinka švietimo bendruomenės poreikius

Projekto vykdytojai siekė padėti pradinių klasių mokytojams tobulinti užsienio kalbos žinias ir gebėjimus, lavinti savarankiško mokymosi įgūdžius bei tarpkultūrines kompetencijas. Turėdami tinkamus užsienio kalbos gebėjimus, pradinių klasių mokytojai galės dalyvauti tarptautiniuose projektuose, studijuoti universitetinėse persikvalifikavimo programose, įgyti papildomą užsienio kalbos mokytojo kvalifikaciją ir mokyti savo pradinių klasių mokinius užsienio kalbos. Tuo siekiama sudaryti kuo palankesnes sąlygas pradinių klasių mokiniams mokytis užsienio kalbų ir iš esmės pagerinti ankstyvojo užsienio kalbų mokymo bei pradinio ugdymo kokybę Lietuvoje.

Neįkainojama patirtis

VIKC ir projekto partnerių ekspertai parengė trijų užsienio (anglų, prancūzų, vokiečių) kalbų mokymo programą ir mokomąją medžiagą, orientuotą į pradinio ugdymo pedagogų poreikius bei vykdė 10 mėn. trukmės mokymus. Mokymuose dalyvavo 120 pedagogų iš Marijampolės, Klaipėdos ir Vilniaus.

Dauguma jų (102) mokėsi anglų kalbos, į prancūzų ir vokiečių kalbos grupes susirinko po 9 dalyvius. 117 mokytojų baigė mokymus ir gavo pažymėjimus, kurie parodo pasiektą kalbos mokėjimo lygį. 36 projekto dalyviai toliau plėtojo kalbines bei sociokultūrines kompetencijas 2 savaičių trukmės stažuotėje Anglijoje. Mokytojai ne tik gyveno autentiškoje kalbinėje ir kultūrinėje aplinkoje, intensyviai studijavo anglų kalbą, bet ir lankėsi Anglijos pradinėse mokyklose, susipažino su jų veiklos ypatumais, galėjo palyginti Anglijos ir Lietuvos pradinių mokyklų specifiką.

Dalyvavimas projekte mokytojams suteikė pasitikėjimo savimi, sustiprino profesinę motyvaciją. Dauguma projekto dalyvių ketina toliau mokytis kalbų, studijuoti universitetinėse programose, suteikiančiose teisę mokyti pradinių klasių mokinius užsienio kalbos, dalyvauti tarptautiniuose mokyklų mainuose.

„Mane labai žavi įvairūs tarptautiniai projektai, bendradarbiavimas su užsienio mokyklomis, tačiau prieš projektą neleidau sau nei pagalvoti, kad su savo anglų kalbos žiniomis galiu kažkur dalyvauti, o dabar tikiu, kad galėsiu“, - sako Klaipėdos grupės dalyvė Kristina Mockevičienė. „Esu nepaprastai dėkinga projekto iniciatoriams už suteiktą galimybę visapusiškai tobulėti. Manau, kad pati geriausia švietimo politika – tai investicija į mokytoją“.

Projekto dovana Lietuvos pradinėms mokykloms

Projekto ekspertai parengė savarankiškam užsienio (anglų, prancūzų, vokiečių) kalbų mokymuisi skirtą medžiagą, kuri apima profesines temas, švietimo, mokyklos gyvenimo klausimus bei kultūrines temas, susijusias su Lietuvos ir tikslinės užsienio kalbos šalies realijomis. Atskira mokymosi medžiagos dalis – praktiniai patarimai, kaip mokytis užsienio kalbų bei naudingos internetinės mokomųjų svetainių nuorodos. Ši medžiaga išleista kompaktinės plokštelės formatu, 1500 egzempliorių tiražu.

Leidinys (CD) bus padovanotas Lietuvos pradinio ugdymo programą vykdančioms mokykloms. Tuo siekiama, kad kuo daugiau pradinio ugdymo pedagogų Lietuvoje galėtų tobulinti užsienio kalbų žinias ir gebėjimus mokydamiesi savarankiškai. Projekto ekspertų parengtą medžiagą gali naudoti ne tik pradinių klasių mokytojai, bet ir mokytojai dalykininkai, mokyklų vadovai, švietimo centrų darbuotojai ir kiti specialistai.

Viešinimas

Projekto eiga ir tarpiniai rezultatai buvo nuolat pristatomi tarptautinėse konferencijose Lietuvoje ir užsienyje. Projekto ekspertės Nida Burneikaitė ir Jolanta Janušienė skaitė pranešimus 2012 ir 2013 m. vykusiose tarptautinėse Lietuvos kalbų pedagogų asociacijos konferencijose, projekto vadovė Audronė Auškelienė dalijosi projekto patirtimi pasaulinėje švietimo darbuotojų konferencijoje, kuri 2012 m. vyko Florencijoje (Italija).

Projekto rezultatai buvo apibendrinti baigiamojoje konferencijoje, kuri vyko 2013 m. birželio 20 d. Vilniuje. Projekto vykdytojai pateikė įvykdytų veiklų ataskaitą bei projekto rezultatų sklaidos kryptis. Dalyvių grupės aptarė savo pažangą ir pasiekimus, projekto naudą pedagogų profesiniam ir asmeniniam tobulėjimui.

Konferencijos metu pedagogai buvo supažindinti su Švietimo mainų paramos fondo kuruojamomis tarptautinėmis programomis, skirtomis pradinio ugdymo pakopai, bei su Lietuvos edukologijos universiteto Profesinių kompetencijų tobulinimo instituto siūlomomis perkvalifikavimo programomis pradinių klasių mokytojams. Konferencijos dalyvius pasveikino Švietimo ir mokslo ministerijos, Europos socialinio fondo agentūros, Getės instituto ir Prancūzijos instituto atstovai.

Informacija apie projektą

Projektas „Pradinio ugdymo pedagogų užsienio kalbos komunikacinių kompetencijų plėtojimas“ truko dvejus metus (nuo 2011m. rugpjūčio iki 2013 m. rugpjūčio), jo vertė – 865 tūkst. LT, iš kurių 838 tūkst. LT sudaro Europos Sąjungos Socialinio fondo lėšos.

Projektas įgyvendintas pagal 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-05-K priemonę „Kalbų mokymo, verslumo ugdymo ir inovatyvių švietimo metodų kūrimas ir diegimas“.

Projekto partneriai – Vilniaus Genio pradinė mokykla, Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centras bei Marijampolės Šaltinio pagrindinė mokykla.

Apie vykdytoją

Valstybės institucijų kalbų centras www.vikc.lt (VIKC) – vienas pirmųjų Lietuvoje įsikūrusiųjų užsienio kalbų mokymo centrų, šiemet minintis savo dvidešimtąjį gimtadienį. Turtinga ir ilgalaikė darbo patirtis suformavo tvirtas tradicijas ir nuostatas. VIKC savo filosofiją grindžia aukščiausios paslaugų kokybės siekiu. Tai – moderni, atvira naujovėms, lanksti ir besimokanti institucija, nuolat analizuojanti kalbų mokymo Lietuvoje padėtį ir perspektyvas, tenkinanti augančius klientų poreikius bei siūlanti įvairias Europos ir pasaulio kalbų mokymo programas.

VIKC siekia padėti valstybės tarnautojams bei kitiems klientams tobulinti užsienio kalbų įgūdžius reikalingus efektyviai atlikti savo darbą; teikti informaciją valstybės tarnautojams apie kalbų mokymo institucijas užsienyje; įtraukti juos į įvairius projektus; konsultuoti panašias kalbų mokymo institucijas kitose Europos šalyse; plėsti kalbų mokymo veiklą atokesnėse Lietuvos vietovėse. VIKC prisideda prie Lietuvos integracijos į tarptautines organizacijas – moko šiuolaikinių pasaulio kalbų valstybės tarnautojus, politikus, įvairių profesijų specialistus, Lietuvos piliečius ir užsieniečius, gyvenančius Lietuvoje.

Vienas iš centro tikslų yra užsienio kalbų mokytojų profesinės kvalifikacijos tobulinimas. Centro specialistai reguliariai veda pedagogų kvalifikacijos tobulinimo seminarus.

VIKC vykdo mokinių neformalaus ugdymo programas, kasmet organizuoja mokinių vasaros stovyklas bei intensyvias kalbų programas, padeda pasirengti įvairiems nacionaliniams ir tarptautiniams egzaminams.

Nuo 2012 m. VIKC yra oficialus Getės instituto egzaminų centras ir organizuoja tarptautinius Goethe Zertifikat A1-C2 lygių vokiečių kalbos egzaminus bei išduoda visame pasaulyje galiojančius vokiečių kalbos mokėjimo lygio sertifikatus. VIKC siūlo įvairaus lygio vokiečių kalbos kursus, vykdo specialias vokiečių kalbos programas valstybės tarnautojams. Vokiečių kalbą VIKC mokosi ne tik suaugę, bet ir studentai bei vyresnių klasių moksleiviai, besiruošiantys studijuoti užsienyje.

VIKC yra tarptautinį pripažinimą pasiekusi kalbų mokymo institucija, sėkmingai koordinuojanti ir vykdanti tarptautinius kalbinius projektus, finansuojamus Europos Komisijos pagal mokymosi visą gyvenimą programą.

Valstybės institucijų kalbų centras įgyvendina Europos komisijos ir Lietuvos daugiakalbystės strategiją ir aktyviai dalyvauja visuomenės švietimo daugiakalbystės klausimais veikloje. Kasmet kartu su užsienio atstovybių Lietuvoje reziduojančiais kultūros centrais VIKC organizuoja Europos kalbų dienos renginius, kurių tikslas puoselėti kultūrų ir kalbų įvairovę bei skatinti mokytis kalbų visą gyvenimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.