Norime daugiau mokytojų vyrų? Mokėkime didesnes algas

Penktadalis mokytojų bendrojo lavinimo mokyklose – vyrai. Tai turėtų tapti realybe po devynerių metų. Mat šitaip suplanuota Lietuvos švietimo strategijoje. Pedagogus rengiančio Lietuvos edukologijos universiteto prorektorius Aivas Ragauskas nė nedvejoja, kad taip ir įvyks, mat vaikinų gretos tarp būsimųjų pedagogų ir taip gausėja. Tačiau jis strategijoje pasigenda priemonių, kuriomis derėtų siekti užsibrėžtų tikslų. O vyrai mokytojai pabrėžia, kad viena iš priemonių turėtų būti ir didesnė alga.

Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Aug 31, 2013, 12:10 PM, atnaujinta Mar 1, 2018, 3:34 PM

„Jau dabar vyrų mokyklose dirba 16 proc. Kasmet jų daugėja. Tad toks strategijoje numatytas siekis nėra utopinis. Daugelis ten nurodomų siekių yra pagrįsti. Tiesa, nenurodomos priemonės, kaip jų siekti.

Be to, strategijoje aš pasigedau dėmesio aukštajam mokslui. Tik iš pirmo žvilgsnio ji atrodo visaapimanti“, - kritikavo A.Ragauskas.

Švietimo strategijoje numatyta, kad 2017-aisiais bendrojo lavinimo mokyklose turėtų dirbti 17 proc. vyrų, 2022-aisiais – 20 proc.

Prorektorius pripažįsta vyro vaidmens svarbą pedagogų kolektyve ir tai, kad kol kas proporcijos nėra tinkamos – moterys vis dar dominuoja.

„Tai išties aktualus klausimas, ir ne tik Lietuvoje“, - pabrėžė A.Ragauskas.

Pasak LEU prorektoriaus, merginos jau skuba rinktis tas profesijas, kurios anksčiau laikytos labiau vyriškomis, tad lieka laisvų vietų vaikinams, ketinantiems tapti mokytojais.

Anksčiau geresnių išsilavinimo rodiklių paprastai pasiekiančios merginos nepalikdavo galimybių pedagogikos studentais tapti vaikinams. Anot A.Ragausko, nyksta ir stereotipas, kad būti mokytoju yra nevyriška.

„Maišosi lyčių vaidmenys, tampame vakarietiški“, - sakė A.Ragauskas.

Jau kelerius metus iš eilės kandidatai, stojantys į LEU, atlieka motyvacijos testą. Vaikinų atsakymai, kodėl renkasi pedagogo kelią, paprastai būna tokie patys kaip merginų: „Jaučiu pašaukimą“.

„Statistiškai vyrų atlyginimai bendrai paėmus yra didesni nei moterų. Tad ko reikėtų, kad daugiau vyrų būtų mokykloje? Stereotipiškai – duokim daugiau pinigų. Vadinasi, derėtų pedagogams didinti atlyginimus“, - aiškino A.Ragauskas.

Šiemet LEU priėmė 632 pirmakursius. 229 iš jų – vaikinai, o tai sudaro 36 proc.

Daryti išlygų į LEU stojantiems vaikinams universitetas neketina, nes taip būtų pažeidžiamos merginų teisės.

Kad mokytojai vyrai – svarbūs mokykloje, nedvejoja ir Kauno jėzuitų gimnazijos krikščioniškos etikos ir filosofijos mokytojas Darius Klibavičius.

Anot jo, ypač tai svarbu galvojant apie tuos vaikus, kurių šeimose nėra tėvo. Pedagogai vyrai galėtų tapti jiems pavyzdžiu.

Tačiau, pabrėžė D.Klibavičius, vyrus nuo pedagogo darbo neretai atbaido per menkas atlyginimas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką rodo Lietuvoje vykstančios karinės pratybos?