Lietuvą apšmeižusi televizija netenka reklamos užsakovų

Lietuvą apšmeižęs „Pirmasis Baltijos kanalas“ netenka svarbių reklamos užsakymų. Verslininkai atsisakė reklamuoti savo produktus televizijoje, kuri įžeidė lietuvius ir išniekino laisvės gynėjų atminimą. Be to, „Lietuvos ryto“ žurnalas „TV antena“ ir naujienų portalas lrytas.lt atsisakė skelbti to kanalo programų tinklelį.

Už kurstomą tautinę nesantaiką ir Lietuvos laisvės gynėjų šmeižimą propagandinėje laidoje atgal smogė ir didžiausios Lietuvos bendrovės.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Už kurstomą tautinę nesantaiką ir Lietuvos laisvės gynėjų šmeižimą propagandinėje laidoje atgal smogė ir didžiausios Lietuvos bendrovės.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 15, 2013, 12:47 AM, atnaujinta Feb 21, 2018, 4:20 AM

„Pirmąjį Baltijos kanalą“ (PBK) įvertino ne tik Vilniaus apygardos teismas ir Lietuvos radijo ir televizijos komisija (RTK). Už kurstomą tautinę nesantaiką ir Lietuvos laisvės gynėjų šmeižimą propagandinėje laidoje „Žmogus ir įstatymas“, atgal smogė ir didžiausios Lietuvos bendrovės.

Reklamos šiame kanale atsisakė mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“, didžiausias Lietuvos aludaris „Švyturio-Utenos alus“, televizijos tinklelį panaikino „Lietuvos ryto“ žurnalas „TV antena“ ir naujienų portalas lrytas.lt.

Melagingoje laidoje buvo parodytas interviu su 1991 metų sausio 13-ąją Vilniaus televizijos bokštą šturmavusios grupės „Alfa“ tuometiniu vadu Michailu Golovatovu ir kitais pašnekovais, kurie įžūliai neigė buvusią kariškių ataką. Atvirkščiai - autoritetingi Rusijos kariškiai aiškino, kad dėl kruvinų sausio įvykių kalti „Lietuvos nacionalistai“.

Atsisakė reklamos

„Turinys mums yra labai svarbus - esame šeimos operatorius, todėl nenorime, kad mūsų reklama atsidurtų šalia smurtinio, seksistinio ar žeidžiančio turinio, taip pat ir šalia laidų, pažeidžiančių įstatymus. Tai iš anksto pasakome žiniasklaidos priemonėms, kuriose reklamuojamės. 

Natūralu, kad kanale, kuris pažeidžia Lietuvos įstatymus, mūsų reklamos negali būti“, - portalui lrytas.lt sakė ryšio operatoriaus „Tele2“ atstovas Andrius Baranauskas.

Savo ruožtu, „Švyturio-Utenos alaus“ vadovas Rolandas Viršilas pranešime spaudai paskelbė, kad jo bendrovė nutraukė visas esamas ir planuotas reklamos transliacijas. Tai įsigaliojo nuo spalio 10 dienos. 

„Gerbiame pamatinį žiniasklaidos principą – laisvę gauti ir skleisti informaciją bei idėjas. Tačiau ši laisvė neturėtų paminti mūsų valstybės nepriklausomybės principų bei atminimo žmonių, kurie mums šią nepriklausomybę iškovojo. Daug mūsų įmonės žmonių patys dalyvavo Sausio 13-osios įvykiuose ir puikiai pamena, kaip viskas vyko – tad objektyviai galime įvertinti šios laidos turinį.

Būtų nesuprantama, jei mūsų įmonė, daugiau kaip du dešimtmečius rėmusi Lietuvos valstybingumo ir tautinio pasididžiavimo siekius, tuo pat metu finansuotų priemones, kurios neigia ar galbūt griauna šias vertybes“, – sakė R.Viršilas.

Jeigu teismas ir leistų atnaujinti PBK transliacijas, šios bendrovės reklamos nutraukimas galios iki kitų metų spalio.

Nebeskelbs programos

Nors teismo sprendimu kanalas jau nuo antradienio turi pateikti atnaujintą programą, kurios turinys privalo būti suformuotas atsižvelgus į RTK reikalavimus, „Lietuvos ryto“ žurnalas „TV antena“ bei naujienų portalas lrytas.lt nusprendė nesitaikyti su nebe pirmą kartą šiame kanale vykdomais Rusijos propagandos spjūviais ir nutraukti PBK programos pateikimą.

Teismo sprendimo nelaukė kabelinės televizijos operatorius „C gates“, iki šiol transliavęs PBK programą. „C gates“ PBK programų retransliavimą nutraukė iš karto po šmeižikiškos laidos ir paragino pasekti savo pavyzdžiu kitų kabelinių TV operatorius.

Melas prasprūdo nepatikrintas

Dėl kilusio skandalo iš pareigų pasitraukė PBK vadovė Jolanta Butkevičienė. Išaiškėjo įdomios aplinkybės, kuriomis ši laida pasirodė Lietuvos žiūrovams.

Rusiška produkcija prieš pasirodymą yra peržiūrima Latvijoje ir kontroliuojama, tačiau šitos laidos įrašas buvo gautas prieš pat transliacijos pradžią.

Buvusi kanalo vadovė pasakojo, kad tąkart nesuveikė vidiniai kontrolės mechanizmai ir laida pateko į eterį.

„Laidas mes gaudavome anksčiau ir jas patikrindavome. Labai keista, tačiau negavome šitos laidos anonso. Tai yra medžiagos, pagal kurią būtų galima susigaudyti, kas ten bus rodoma. Šita laida mus pasiekė prieš pat eterį“, – apie neįprastą situaciją portalui lrytas.lt pasakojo J.Butkevičienė.

Paprastai kalbant, PBK Latvijos biuras neturėjo galimybės patikrinti tą laidą, kurioje buvo paskleista dezinformacija. Rusiškos produkcijos kūrėjai įrašą atsiuntė daug vėliau, nei įprasta.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.