Sugriuvusio tilto atstatymas – dešimtmečio užduotis

Prieš penkerius metus sugriautas tiltas – vis dar neatstatytas. Varėnos rajone esančio Kašėtų kaimo gyventojai iki šiol negali patogiai privažiuoti prie savo dirbamų laukų ir ten esančių kapinių. Reikia daryti didelį lankstą. Savivaldybė pastatė mažesnį tiltelį – pėstiesiems. Tačiau ir šis yra toks kreivas, kad juo nebeįmanoma pereiti.

Daugiau nuotraukų (1)

Evelina Valiuškevičiūtė

Nov 26, 2013, 7:42 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 3:52 AM

Sugriuvusio tilto istorija prasidėjo dar prieš penkerius metus. Atokiame Kašėtų kaime esančiu tiltu pabandė pravažiuoti miškavežis. Priekaba buvo pakrauta mediena. Vairuotojui neužkliuvo prieš tiltą esantis ženklas, jog tiltu gali važiuoti tik ne daugiau kaip 3,5 tonos sveriantys lengvieji automobiliai.

Kaip ir buvo galima tikėtis, tiltas neatlaikė ir miškavežis su vežtais rąstais įgriuvo. Priekaba buvo įvirtusi į Ūlos upę, o vairuotojo kabina pakibo ant šlaito. Vairuotojas spėjo iššokti.

„Kaip mums seniems pereit per tą tiltelį? Jau vaikai barasi, kad neitume. Pas kaimyną užderėjo obuoliai – ir tų negalėjome parsinešti“, – apie kreivą tiltelį sakė Kašėtų kaimo gyventojai Antosė ir Vladas Nadzeikai.

Sutuoktiniai pasakojo, kad už sugriuvusio tilto – jų dirbami laukai. Dėl to, kad nebegalėjo patogiai privažiuoti, dirbamus laukus jie apleido. Tam, kad reikėtų privažiuoti prie daržų, reikėtų daryti maždaug 15 kilometrų lankstą.

„Ne mes vieni ten turime žemės. Turi ir kiti. Mūsų žemė buvo molinga, todėl gerai derėjo bulvės, net daržovės. Tačiau viską palikome. Buvo ir graudu, ir pikta, bet susitaikėme“, – dėstė kaimo žmonės..

Nadzeikai nerimavo dėl kaimyno Jono sveikatos. Jeigu reikėtų kviesti pagalbą, prie kaimyno sodybos medikai negalėtų net privažiuoti. Jie prisiminė, kad tiltą žadama pradėti statyti kasmet, tačiau tai lieka tik žodžiais

Padaryta žala – šimtatūkstantinė

„Tos situacijos pas mus kartojasi, todėl tai nebuvo pirmas reiškinys. Vežėjai nežiūri į ženklus ir veža perkrautas mašinas. Rizikavo ir nepataisomai sulaužė medinį tiltą. Įvertinome nuostolius, jie siekė apie 300 tūkst. litų“, – sakė Varėnos meras Vidas Mikalauskas.

„Iš kaltininko buvo priteista 20 tūkst. litų. Tačiau palyginti su žalos dydžiu, ši suma yra juokinga. Naujas tiltas kainuotų apie 300 tūkstančių. „Ta suma atėjo į biudžetą ir kai reikės, mes jas panaudosime. Tačiau lėšos minimalios“, – sakė meras.

Anot mero, tilto techninis projektas turi būti parengtas dar šiais metais. Pats tiltas turėtų būti pastatytas per šešerius metus: iki 2020-ųjų. Anot jo, savivaldybėje nebuvo pinigų tilto atstatymui. Artimiausiu metu jų taip pat nebus.

Dėl to su Dzūkijos nacionaliniu parku yra pateikta paraiška dėl saugomų teritorijų tvarkymo. Šiuo metu vyksta projektavimo darbai. Tačiau ar bus gautas finansavimas dar neaišku.

„Niekada nežadu, jeigu nieko neturiu konkrečiai. Mes žinome kokius finansinius resursus turime ir kiek mes jų galime skirti nenumatytiems atvejams“, – paklausus ar gali ką nors konkrečiai pažadėti tilto laukiantiems žmonėms, sakė V.Mikalauskas.

Savivaldybė yra padariusi medinį tiltelį pėstiesiems. Jis yra toliau nuo tos vietos, kur sugriuvo senasis tiltas. Tačiau ir juo tapo nebeįmanoma praeiti – potvynis jį taip perkreipė, kad einant slysta kojos. Seniems žmonėms pereiti pavojingu kampu pasvirusiu tiltu pernelyg sunku.

Prieš kelerius metus buvo sugriautas ir tiltas Pabradėje. Karinio sunkvežimio vairuotojas Pabradės poligone nusprendė išbandyti keletą metų nenaudojamą tiltą per Žeimenos upę. Medinis tiltas neatlaikė ir lūžo. Sunkvežimis įstrigo ir negalėjo pajudėti.

Anot vietos gyventojų, incidentas įvyko ichtiologiniame draustinyje, o eismas per šį tiltą yra draudžiamas - tą rodo ir prie upės pastatyti kelio ženklai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.