Socialdemokratai ėmėsi keršto akcijų?

Valdančioji koalicija toliau šluoja iš postų jiems politiškai neįtikusius valstybės pareigūnus. Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius iš pareigų atleido 10 metų upių laivybai vadovavusį Vidaus vandens kelių (VVKD) direktorių Gintautą Labanauską. Su jo vardu ypač kauniečiai siejo krovininės ir turistinės upių laivybos atgaivinimą.

G.Labanauskas Vidaus vandens kelių direkcijai vadovavo 10 metų.<br>M.Patašiaus nuotr.
G.Labanauskas Vidaus vandens kelių direkcijai vadovavo 10 metų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Jančys

Dec 1, 2013, 11:05 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 1:30 AM

VVKD vadovas buvo atleistas iš pareigų tuo metu, kai per teismą bandė valstybę išgelbėti nuo 600 tūkst. Lt nuostolių, kurie bus patirti, jeigu liks galioti ministro R.Sinkevičiaus pasirašytas įsakymas dėl VVKD biudžeto korekcijos, pagal kurį atsisakoma hidroinžinerinių įrenginių (bunų) statybos Nemune projekto.

„Užkulisiuose man sakė, kad atsiimčiau ieškinį iš teismo, tada gal ir išsaugočiau postą. Bet man svarbu ne postas, darbo aš rasiu. Pikta žiūrėti, kaip valstybės interesų ir žmonių gynėjus vaizduojantys socialdemokratai elgiasi su valstybe ir su žmonėmis“, – sakė G.Labanauskas, kuris žinią apie atleidimą sutiko ramiai.

Ministras R.Sinkevičius portalui lrytas.lt tvirtino, kad G.Labanauską atleido todėl, jog jis neva kažką ne taip padarė su viešaisiais pirkimais ir nuolat atsilikdavo nuo ES projektų grafiko.

G.Labanauskas šiuos priekaištus vadina laužtais iš piršto. Jo teigimu, VVKD tikrino auditas ir jokių pažeidimų nerado.

Kaunietis mano, kad jo atleidimas yra savaip dėsninga socialdemokratų plano dalis pašalinti iš postų „politiškai neaiškius“ valstybinių įmonių vadovus.

Būdama ūkio ministre Birutė Vėsaitė 2013 m. gegužę atleido iš pareigų Ūkio ministerijai priklausančios VŠĮ vadovą Paulių Lukauską.

Metų pradžioje, vos spėjęs apšilti kojas, susisiekimo ministras R.Sinkevičius atleido iš pareigų Vilniaus oro uosto vadovą Tomą Vaišvilą.

G.Labanauskas pats yra buvęs įtakingas LSDP veikėjas. Iš partijos buvo pašalintas, kai iškėlė galimos korupcijos Kauno savivaldybės įmonėje „Kauno vandenys“ ir „Kauno gatvių apšvietimas“ problemas.

Anksčiau savivaldybės įmonei „Kauno gatvių apšvietimas“ vadovavo ne kartą į STT akiratį patekęs Valys Venslovas. Neoficialiomis žiniomis, jis ir dar vienas įtakingas Kauno miesto savivaldybės tarybos narys nemažai nuveikė, kad susisiekimo ministras pašalintų G.Labanauską.

Kalbama, kad jis jau seniai trukdė valdžios socialdemokratų partijoje siekiančiai B.Vėsaitei. Jos pastangomis G.Labanauskas buvo išstumtas iš LSDP Kauno skyriaus pareigų, jas užėmė B.Vėsaitės globojama Orinta Leiputė. Per 2011 m. savivaldos rinkimus G.Labanauskas LSDP Kauno skyriaus sąrašuose buvo įrašytas 6 numeriu, bet po rinkėjų reitingavimo atsidūrė pirmoje sąrašo vietoje, O.Leiputė iš 1 vietos nuslinko į 6. Tais pačiais metais G.Labanauskas buvo skubiai pašalintas iš partijos.

Iš VVKD direktoriaus pareigų G.Labanauskas atleistas kaip tik tuo metu, kai įmonė ėmėsi įgyvendinti strategiją, kuri atvertų naujas galimybes baržomis gabenti pačius įvairiausius krovinius – grūdus, gelžbetonio konstrukcijas, gamtinius išteklius.

Tokių galimybių – gabenti krovinius Lietuvos vidaus vandenų keliais, žvalgosi ne tik Lietuvos, bet ir užsienio investuotojai, kurie yra pasiryžę skirti pinigų krovininių baržų statybai ir eksploatavimui.

Privatūs Lietuvos investuotojai su partneriais iš Nyderlandų bei Didžiosios Britanijos planuoja įgyvendinti 100 mln. Lt vertės krovinių pervežimo projektą Nemunu, kurio metu planuojama suprojektuoti ir pastatyti specialiai Nemunui pritaikytas baržas ir jomis gabenti krovinius maršrutu Kaunas–Klaipėda. Vykdyti krovinių pervežimus vidaus vandenų keliais Lietuvoje būtų galima apie 9–10 mėnesių per metus, priklausomai nuo oro sąlygų ir kelio priežiūrai skiriamo finansavimo. Įmonės skaičiavimais, prie Lietuvos vidaus vandenų kelių tinklo ateityje gali būti prijungtas ir Vilnius, o vėliau būtų galima sujungti Lietuvos vandens kelius ir Baltarusijos upes šliuzu, kad būtų galima krovinius gabenti ir į bei iš Baltarusijos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.