Verslių studentų sukurtos inovacijos veržiasi į pasaulio rinkas

Šalis, norėdama tapti inovatyvia, konkurencinga ir nestokoti pelningų idėjų, specialistus būsimai veiklai turi tinkamai paruošti jau studijų metu. Todėl Švietimo ir mokslo ministerija finansuoja studentų verslumo ugdymo projektus. Būsimieji įvairių profesijų specialistai mokosi inovatyvias idėjas paversti realiais, paklausiais produktais.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 31, 2014, 3:32 PM, atnaujinta Feb 16, 2018, 8:47 PM

Vieno iš verslumo ugdymo projektų – ATVERK – vadovas, Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos „Linpra“ direktorius Henrikas Mykolaitis įsitikinęs, kad įvairūs verslumo ugdymo projektai padeda paruošti studentus būsimai profesinei veiklai.

„Jei mes norime būti kūrybinga ir sėkminga ateities valstybė, tai mūsų žmonės turi būti verslūs, inovatyvūs ir lygūs su kitais. Lietuvos krepšinis – unikalus atvejis, nes mūsų 3 milijonų šalies komanda priklauso pasaulio elitui.

Lygiai to paties turime siekti ir gamyboje, inžinerijoje ar versle. Viskas priklauso nuo mūsų ir nuo mūsų ugdymo sistemos“, – įsitikinęs H.Mykolaitis.

Pašnekovas vadovauja studentų verslumo ugdymo projektui ATVERK (ATeities VERslo Komanda).

Projekto tikslas – stiprinti dalyvių žinias ir gebėjimus kurti, vystyti ir įgyvendinti inovatyvių produktų verslo idėjas. „Linpra“ projektą įgyvendina kartu su partneriais – aukštosiomis mokyklomis ir technologijų įmonėmis.

Projekto vadovo teigimu, visiems produkto kūrime ir jo pateikime rinkai dalyvaujantiems asmenims – inžinieriui, vadybininkui, verslininkui ir t. t. – būtina turėti bendrą supratimą apie vykstančius procesus. Dėl šios priežasties, H.Mylokaičio manymu, studentus reikia mokyti verslumo, suteikti ekonomikos žinių, skatinti būti inovatyvius, tobulėti ir lyderiauti savo srityje.

„Gerų rezultatų galima tikėtis tada, kai produkto idėja yra sėkminga, o gamyba ir pardavimai – efektyvūs“, – būtiną sklandų visų procesų ryšį pabrėžia H.Mykolaitis.

Nuo kokteilių aparatų iki saulės jėgainių

Projekte ATVERK dalyvavę studentai buvo skatinami kurti originalių, modernių ir naudingų produktų idėjas, kurias vėliau galėtų vystyti patys arba parduoti susidomėjusioms įmonėms.

„Visi projektai skirtingi ir labai įdomūs. Kai kurie jų jau yra įgyvendinti, pavyzdžiui, gavus paramą Didžiojoje Britanijoje pradėta serijiniu būdu gaminti elektrinio dviračio pavarą“, – sako projekto vadovas.

Studentai projekto metu kūrė pačius įvairiausius produktų prototipus: rankinį įkroviklį mobiliesiems telefonams, elektromobilio valdymo bloką, inovatyvius šviestuvus, automobilinę saulės jėgainę. Pastaroji – išskleidžiama, įkrauna automobilio akumuliatorių ir gali parūpinti energijos kompiuteriui, televizoriui. Iš šių projektų išsiskiria alkoholinių kokteilių gamybos aparatas, kuris vienu mygtuko paspaudimu pagal receptą pagamina kokteilį.

Projektus kūrusiose komandose dirbo skirtingą patirtį ir skirtingas disciplinas studijuojantys studentai.

„Kai kurie prie projekto komandų prisijungę studentai jau dirbo įmonėse ir atėjo su savo idėjomis. Į komandas susibūrė įvairių fakultetų studentai, kurie atliko skirtingus uždavinius: projektavo, kūrė dizainą, skaičiavo projekto išlaidas ir t. t. Kai patys studentai pamato, kaip yra valdomi pinigai, kaip yra rengiamas verslo planas, tada jų supratimas apie verslą būna visai kitoks“, – pastebi H. Mykolaitis.

Pašnekovas džiaugiasi, kad projekte dalyvavusios aukštosios mokyklos pradėjo kurti techninės kūrybos centrus, kuriuose studentai po paskaitų galės vystyti savo projektus.

Pranoko užsienio partnerius

Projekto ATVERK metu studentai iš visų aukštųjų mokyklų turėjo galimybę dalyvauti 3 d. trukusiuose verslumo pagrindų mokymuose, 6 d. trukusiuose mokymuose ir praktiniuose užsiėmimuose. Mokymus ir praktinius užsiėmimus vedė verslumo ugdymo specialistai bei gamybos specialistai, patirtimi pasidalijo įmonių vadovai.

Užsiėmimuose studentai kūrė inovatyvių produktų idėjas, kurias per 3-4 mėn. įgyvendino Verslo ir techninės kūrybos centruose. Geriausius produktų prototipus ir verslo planus sukūrusios komandos stažavosi „Demola“ studentų verslumo centre Suomijoje.

„Demolos“ akademijoje kuriami virtualūs produktai, o mes kūrėme materialius dalykus, taigi šiuo atveju pranokome savo partnerius“, – pastebi pašnekovas.

Pasak projekto vadovo, 2011-2013 m. apie 500 studentų baigė pagrindinius mokymus, o 200 dalyvių prisidėjo kuriant ir įgyvendinant naujų produktų idėjas.

Šalyje vykdoma ar jau įgyvendinta ir daugiau panašių studentų verslumą skatinančių projektų, pvz., asociacijos „Infobalt“ kartu su Visorių informacinių technologijų parku vykdomas projektas „MOkomės Kurti Aukštųjų Technologijų verslą (MOKAT)“, VšĮ „Saulėtekio slėnis“ organizuota Saulėtekio verslumo mokykla adVenture.

Projektai MOKAT (vertė daugiau nei 2,74 mln. Lt), adVenture (vertė daugiau nei 2,27 mln. Lt) ir ATVERK (vertė daugiau nei 2,62 mln. Lt) finansuojami iš ES struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.