Vieną Kauno tiltą remontuoja – kitų konstrukcijos eižėja

Kol kauniečiai laukia, kada bus atstatytas Panemunės tiltas ir baigta Savanorių prospekto įkalnės estakadų rekonstrukcija, specialistai vis garsiau kalba apie kitus nesaugius objektus – eižėjančias viadukų ir dar kelių tiltų gelžbetonio konstrukcijas.

Daugiau nuotraukų (1)

Vygandas Trainys

Aug 4, 2014, 8:22 AM, atnaujinta Feb 11, 2018, 1:41 PM

„Kai kurių miesto tiltų ir viadukų būklė – apverktina, nes jie tinkamai neprižiūrimi. Pastaruoju metu ypač didelį pavojų kelia viadukas Žemaičių gatvėje – jis bet kada gali sugriūti“, – tvirtino inžinierius Henrikas Kebeikis.

Viaduko virš P.Kalpoko gatvės konstrukcijos šią vasarą ėmė pavojingai trūkinėti. Maždaug 8 metrų aukščio betoninė arka įskilo taip, kad į ją tilptų kumštis. Platus įtrūkis driekiasi nuo pat gatvės važiuojamosios dalies iki betoninės konstrukcijos viršaus, rašo „Lietuvos ryto“ priedas „Laikinoji sostinė“.

„Dar pavasarį savivaldybė kosmetiškai paremontavo viaduką. Tačiau per pastarąsias 3–4 savaites jo būklė smarkiai pablogėjo, atsirado dideli plyšiai, įskilimai. Taip dar niekada nebuvo. Jaučiamės nesaugiai, nes gyvename prie pat grėsmę keliančios vietos“, – „Laikinajai sostinei“ pasakojo P.Kalpoko gatvėje įsikūrę sutuoktiniai Vytautas ir Vanda Inokaičiai.

Darbai – tik popieriuje

Viadukas per Žemaičių gatvę buvo pastatytas 1958 metais. Jį įrengiant nepasirūpinta vandens nuvedimo sistema. Todėl šlaitą plaunantys krituliai, gruntinis vanduo per kelis dešimtmečius suardė statinį laikančias konstrukcijas.

Dar prieš dešimtmetį statybos specialistai rekomendavo savivaldybei sutvarkyti prie viaduko esančius šaligatvius, kad lietaus vanduo nubėgtų į kanalizaciją. Defektai buvo surašyti ne viename apžiūros akte, bet problema taip ir liko neišspręsta.

„Šie darbai nebuvo padaryti, be to, jų ir nepakaktų. Norint apsaugoti viaduką, reikia atlikti išsamią ekspertizę, kurios metu išaiškėtų, kokių darbų imtis, kaip įrengti hidroizoliaciją, atlikti kapitalinį remontą.

Tačiau iki šiol tūpčiojama vietoje – apsiribojama tik kosmetiniais patepliojimais. Šiandien viadukas stovi, o rytoj jis gali ir griūti“, – piktinosi H.Kebeikis.

Betonines arkas klibina ir vilkikai, riedantys į netoliese esantį prekybos centrą.

Sijos bilda ir dejuoja

Apgailėtinai atrodo ir gelžbetonio tiltas tarp Kauno hidroelektrinės ir Garliavos. Jis veda per Jiesios upę.

1966 metais pastatytas tiltas šaukiasi remonto.

Važiuojant automobiliams sijos pradeda bildėti. Bildesys ypač sustiprėja, kai pasirodo sunkiasvorės transporto priemonės – regis, kažkas apačioje būtų staiga sugalvojęs perstatyti konstrukcijas.

„Tilto jungiamosios metalinės dalys – nebetvirtos, o šlaitą laikančios gelžbetonio plokštės – lietaus nuplautos, siaubingai suskilinėjusios. Reikia įrengti vandens nuvedimo kanalus, pylimo drenažą, skubiai rekonstruoti patį tiltą“, – įsitikinęs H.Kebeikis.

Tiltai – neprižiūrimi?

Dalis miesto tiltų per pastarąjį dešimtmetį buvo suremontuoti, bet ar darbai atlikti kokybiškai?

Vilijampolę ir senamiestį jungiančio Petro Vileišio tilto per Nerį atramos nuo vandens smarkiai patamsėjusios. Šis tiltas buvo rekonstruotas 2008 metais.

„Valdžios žmonės, matyt, pamiršo, kad po statybų reikalinga kiekvieno objekto priežiūra. Turėjo būti nuolat valomos P.Vileišio tilto deformaciniuose pjūviuose susikaupusios apnašos. To nepadarius lietaus vanduo skverbiasi pro konstrukcijas ir jas ardo“, – aiškino tiltų specialistas H.Kebeikis.

Anot inžinieriaus, Vytauto Didžiojo (Aleksoto) tiltą, rekonstruotą 2005 metais, po dešimties metų gali tekti griauti, nes statybininkai nepasirūpino hidroizoliacija.

„Kodėl ant sijų atsirado didelės dėmės? Nuo vandens tekėjimo“, – tilto statytojus kritikavo inžinierius.

Estakadų būklė buvo kritinė

Savanorių prospekto įkalnėje esančios dvi tarpukario laikais pastatytos estakados kėlė didelę grėsmę, todėl balandį buvo pradėti Savanorių prospekto įkalnės rekonstrukcijos darbai. Vietoje išardytų estakadų iškils atraminė siena, sudaryta iš gręžtinių 12 ir 13 metrų ilgio polių. Poliai bus sutvirtinti gruntiniais inkarais.

Įkalnės rekonstrukciją planuojama atlikti per metus. Darbai kainuos apie 9 mln. litų.

Rekonstruojamas ir Panemunės tiltas. Senasis dėl avarinės būklės susprogdintas 2012 metų lapkritį.

Greitų pokyčių šioje srityje nebus

Antanas Proberkas

Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo pavaduotojas

„Viadukas, esantis Žemaičių gatvėje, iš tikrųjų kelia problemų. Šiuo metu stebima, ar įtrūkiai nedidėja, jie nuolat matuojami. Lietaus nuvedimo šuliniai buvo išvalyti, nupjauti šlaitą ardantys medžiai.

Kelių ir transporto tyrimo institutas rekomendavo parengti viaduko remonto projektą, tačiau to padaryti šįmet negalėsime, nes trūksta lėšų.

Kitąmet mėginsime surasti pinigų ir projektui, ir darbams, reikia patobulinti lietaus nuvedimo sistemą. Taip pat buvo rekomenduota užtaisyti viaduko plyšius, uždrausti juo krovininių mašinų eismą.

Tilto per Jiesią tarp Kauno hidroelektrinės ir Garliavos būklė yra viena blogiausių mieste.

Šįmet buvo imtasi šiokių tokių priemonių – kad vanduo neplautų šlaito, buvo įrengti specialūs borteliai.

P.Vileišio tilto priežiūrai ketiname skirti daugiau dėmesio. Neseniai paskelbėme konkursą dėl tiltų ir viadukų priežiūros. Jame dalyvavo tik viena įmonė, pasiūliusi nepriimtiną kainą, todėl įvyks dar vienas konkursas.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.