Stotelės vėl liko be stoginių ir suolų

Į daugelį viešojo transporto stotelių atėję kauniečiai vis dažniau piktinasi neradę nei stoginių, nei suolų. Kol reklamos įmonės dėl stotelių priežiūros ginčijasi teismuose, keleiviai viešojo transporto priversti laukti stovėdami po lietumi ar kaitria saule.

Aleksotiškiai laukti viešojo transporto priversti stotelėse be stoginių ir suolų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Aleksotiškiai laukti viešojo transporto priversti stotelėse be stoginių ir suolų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Iveta Skliutaitė

Aug 17, 2014, 2:58 PM, atnaujinta Jan 4, 2018, 6:29 AM

Ne vieną miesto viešojo transporto stotelę šiuo metu žymi tik ženklas. Stoginių ir suolų jose neliko. Apie tai rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.

Artimiausiu metu tuščios turėtų likti dar daugiau stotelių – įmonė „Lagunta“, kuri anksčiau prižiūrėjo beveik šimtą Kauno stotelių, sparčiai nurinkinėja savo stogines, ardo suolus.

Įrengti naujas stoteles koncesijos konkursą dėl Kauno miesto viešojo transporto stoginių įrengimo ir priežiūros laimėjusiam naujam rinkos dalyviui – bendrovei „Reklamos arka“ trukdo bylinėjimasis teismuose.

Į teismų karuselę naujokus įsuko kita iki šiol apie 200 miesto stotelių ne vienus metus prižiūrėjusi ir savo stotelių stoginių kol kas išardyti neketinanti bendrovė „JCDecaux“.

Viešuoju transportu važinėjantiems kauniečiams prižiūrėtojų karas nerūpi.

Jie baiminasi, kad dėl rietenų rudenį ir žiemą po atviru dangumi teks žvarbti nuo vėjo, lietaus ir sniego.

Peikė prižiūrėtojų darbą

Pernai baigėsi prieš dešimt metų Kauno miesto savivaldybės su įmonėmis „Lagunta“ ir „JCDecaux“ sudaryta sutartis dėl maždaug trijų šimtų viešojo transporto stotelių priežiūros.

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero teigimu, siekiant Kauno mieste užtikrinti viešojo transporto paslaugų kokybę 2013 metų pradžioje Kauno miesto savivaldybė paskelbė minėtą konkursą dėl stotelių stoginių įrengimo ir priežiūros.

P.Keras tvirtino, jog konkursas buvo skelbiamas ne vien dėl to, kad buvo pasibaigusi ilgametė sutartis.

Vienos stoteles prižiūrinčių įmonių stoginių būklė nebuvo patenkinama.

Savivaldybė sulaukė daug gyventojų skundų dėl planuose numatytų, bet neįrengtų stotelių, laiku nekeičiamų sudaužytų stotelių stoginių, surūdijusių konstrukcijų, neremontuojamų sugadintų stogų, nekeičiamų reklamų ir prastos estetinės išvaizdos.

Konkursą skelbė tris kartus

„Tikėjomės, jog konkursas šią įmonę privers pasitempti, tačiau ji nepareiškė noro jame dalyvauti. Kai konkursą laimėjo kiti investuotojai, „Laguntos“ atstovai pradėjo išmontuoti ir nurinkinėti stotelių stogines“, – sakė P.Keras.

Pernai du kartus skelbtas Kauno miesto viešojo transporto stoginių įrengimo ir priežiūros konkursas nesulaukė nė vieno dalyvio.

P.Kero teigimu, atsižvelgiant į galimų investuotojų pastabas, pageidavimus ir siūlymus konkurso sąlygos ne kartą buvo keičiamos, terminai pratęsiami.

„Kai šių metų pavasarį konkursas buvo skelbiamas trečiąkart, jame panoro dalyvauti vienintelė įmonė „Reklamos arka“. Ji laimėjo ir su savivaldybe pasirašė koncesijos sutartį“, – sakė P.Keras.

Netenkino sutarties sąlygos

Po konkurso bendrovė „Lagunta“ suskubo ardyti stotelėse sumontuotą įrangą, o įmonė „JCDecaux Lietuva“ Kauno miesto savivaldybę apskundė dėl neva neskaidrios stotelių stoginių konkurso sutarties.

Teismas šios sutarties vykdymą laikinai sustabdė.

„Kad konkurse dalyvavo tik viena, iki šiol tokio pobūdžio sutarčių patirties neturinti įmonė, yra gana aiškus signalas. Tiesiog konkurso sąlygos buvo pateiktos taip, kad reikalingos patirties turintys investuotojai nesiryžo jame dalyvauti“, – tvirtino įmonei „JCDecaux“ atstovaujantis advokatas Marius Juonys.

Teisininkas teigė, jog įmonė „JCDecaux“ teikė siūlymus savivaldybei pakeisti konkurso sąlygas taip, kad būtų įtvirtintos praktikoje įprastos koncesijos nuostatos, bet savivaldybė tai daryti atsisakė.

„Mūsų įsitikinimu, veiksniai, lemiantys investuotojo apsisprendimą dalyvauti konkurse, turi būti nurodomi konkurso sąlygose. Negalima pateikti tokių sąlygų, kurios gali atbaidyti kitus investuotojus, o po derybų su vienu tiekėju viską pakeisti“, – bendrovės sprendimą kreiptis į teismą paaiškino advokatas M.Juonys.

Nuolat keičia sprendimus

Bendrovė „JCDecaux Lietuva“ neslepia, kad po kreipimosi į teismą gavo Kauno miesto savivaldybės administracijos nurodymą savo stotelių stogines išmontuoti.

M.Juonio teigimu, koncesijos sutarties vykdymas sustabdytas, todėl Kauno savivaldybės reikalavimas išmontuoti stogines, kai dar nėra naujų, yra labai keistas. Juolab kad bendrovė „JCDecaux Lietuva“ jas tinkamai prižiūri.

„Mes tai vertiname kaip bandymą daryti spaudimą ir bendrovei „JCDecaux Lietuva“, ir teismams. Vieną dieną savivaldybė reikalauja išmontuoti stoteles, kitą dieną prašo teismą panaikinti sprendimą stabdyti koncesijos sutarties vykdymą, nes neva kauniečiai neturės kur laukti viešojo transporto“, – sakė M.Juonys.

Tikina, kad laimėjo sąžiningai

Konkursą laimėjusios įmonės „Reklamos arka“ vadovas Kazimieras Kavaliūnas tikino, jog konkurse dalyvavo ir jį laimėjo sąžiningai.

„Konkursui pateikę pasiūlymą, ilgiau nei tris mėnesius dalyvavome derybose. Nors vieninteliai pateikėme pasiūlymą, teko daug derėtis. Mūsų pakeitimai nebuvo esminiai. Beveik visos sąlygos, dėl kurių ginčijami koncesijos konkurso rezultatai, buvo numatytos ankstesnio koncesininko sutartyje“, – kalbėjo K.Kavaliūnas.

Jo teigimu, bet kuris reikalavimus atitinkantis dalyvis galėjo teikti pasiūlymą ir bent jau siekti sudaryti sutartį, o ne ginčyti konkurso rezultatus net jame nedalyvavęs.

Įrengs naujas stogines

„Vien tai, jog kiti dalyviai nesitikėjo derybų metu suderėti tokių sutarties sąlygų, nereiškia, kad sutartis yra neteisėta. Siekdami palankesnių sutarties sąlygų, prisiėmėme daugiau įsipareigojimų, nei buvo reikalaujama skelbiant šį koncesijos konkursą“, – sakė K.Kavaliūnas.

Bendrovė įsipareigojo pastatyti 450 viešojo transporto stoginių. Tai yra 110 daugiau, nei buvo reikalaujama. 340 stoginių turėtų atsirasti jau šį rudenį, kitos atsiras per trejus metus. Visos stoginės bus itin modernaus dizaino, nors tokio reikalavimo konkurso sąlygose taip pat nebuvo.

Svarstoma galimybė, kad dalyje stotelių bus įrengtos vaizdo kameros, veiks belaidis internetas.

Žada statyti suolus

Kauno viešuoju transportu – autobusais ir troleibusais – kasmet naudojamasi apie 78,75 mln. kartų (įskaitant maršrutinius mikroautobusus, – 93,94 mln. kartų).

Tikimasi, kad įrengus naujas modernias stotelių stogines kauniečiai ir miesto svečiai viešuoju transporto važinės dažniau. Be to, jos turėtų pagerinti miesto įvaizdį.

Teismai tarp stotelių prižiūrėtojų gali užtrukti, todėl savivaldybė svarsto galimybę stotelėse, kuriose stoginės buvo išardytos, pastatyti bent po suolą.

Be stoginių stotelėse pirmieji liko Aleksoto gyventojai. Jos ardomos Šilainiuose, Šančiuose, Panemunėje, Savanorių prospekte.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.