Naujametis košmaras: nei šventinio kostiumo, nei pinigų

Likus mėnesiui iki Naujųjų metų sutikimo šventine vakaro apranga nusprendusi pasirūpinti vilnietei Daivai (pašnekovės pavardė redakcijai žinoma) teko skaudžiai nusivilti. Iš Jungtinių Valstijų parsisiųstas teminis kostiumas šiuo metu dūlėja muitinės sandėliuose, o siuntinio gavėja jau nebespės juo pasidžiaugti šventinį vakarą.

Vilnietės lauktas šventinis kostiumas veikiausiai iškeliaus į JAV.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vilnietės lauktas šventinis kostiumas veikiausiai iškeliaus į JAV.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Indrė Vainalavičiūtė

Dec 31, 2014, 11:59 AM, atnaujinta Jan 17, 2018, 7:44 PM

„Nujausdama, kad siuntos šventiniu laikotarpiu gali vėluoti, užsakymą internetinėje parduotuvėje atlikau gruodžio pradžioje, bet akivaizdu, kad dabar mano pinigai išmesti į balą“, – sakė Daiva ir pridūrė, kad už 254 litus įsigytas kostiumas geriausiu atveju džiaugsmo suteiks po metų, bet ji abejojanti, ar tuomet jo dar norėsianti.

Po kelionės per Atlantą įstrigo Lietuvoje

„Pagal siuntinio identifikacinį numerį galima susekti siuntinio kelią ir matau, kad iš JAV jis buvo atsiųstas per tris dienas. Išsiųstas gruodžio 3, o jau gruodžio 6-ąją buvo Lietuvoje, tačiau niekas nesiteikė man atsiųsti jokio pranešimo“, – piktinosi moteris.

Skaitytojos teigimu, tai nėra pirmas kartas, kai ji apsiperka internetu, bet anksčiau tokių atvejų nepasitaikydavo: „Pikta, kad laiko siuntinį taip ilgai ir jokio pranešimo. Paprastai būdavo atsiunčiama forma, ją reikėdavo užpildyti, tuomet sutvarkomi siuntinio muitinės formalumai ir perduodamas paštui, o dabar tyla“, – sakė nusivylusi pašnekovė ir pridūrė, kad per šį laiką pasibaigs ir terminas, kai ji dar būtų galėjusi grąžinti prekę pardavėjui ir atgauti pinigus.

Siuntinys sugrįš į JAV?

Lietuvos pašto vidaus komunikacijos vadovas Tadas Valančius teigė, kad šiuo konkrečiu atveju siunta apdorojama ir turėtų būti grąžinta jos siuntėjui dėl netiksliai nurodyto adreso. Tai reiškia, kad daugiau nei 20 dienų Lietuvoje sandėliuose pragulėjęs siuntinys bus išsiųstas atgal pardavėjui.

„Siuntos gavėja turėtų nedelsdama kreiptis į Lietuvos paštą ir pateikti įrodymą, kad siunta iš tiesų adresuota jai. Tai gali būti internetinės parduotuvės pranešimas apie priekių išsiuntimą, siuntos numerį arba apmokėjimo informaciją“, – kalbėjo pašnekovas.

Apie tai, ar šventiniu laikotarpiu vėlavimų pasitaiko itin daug, T.Valančius atsakė, kad vėlavimų atvejai reti.

„Per metus Lietuvos paštas išsiunčia apie 50 mln. siuntų. Pasitaiko atvejų, kai siuntas vėluojama pristatyti. Vis dėlto tokių siuntų skaičius labai nedidelis.

Šventiniu laikotarpiu, kuris paštuose prasideda nuo gruodžio mėnesio pradžios, klientų srautas paštuose nuosekliai auga, o gruodžio viduryje pasiekiamas pikas. Darbo krūvis dėl šventinių sveikinimų, siuntų siuntimo išauga iki 3 kartų. Taigi įprastas siuntų pristatymo laikas dėl keletą kartų išaugusio siuntų skaičiaus gali pailgėti. Tačiau Lietuvos paštas šventiniu laikotarpiu imasi visų įmanomų priemonių, kad siuntos gavėjus pasiektų laiku“, – teigė jis.

Lietuvos pašto specialisto teigimu, siuntos gavėjus Lietuvoje vidutiniškai pasiekia per 1–3 darbo dienas, Europoje – 1–4 darbo dienas. Į trečiąsias šalis siuntos keliauja šiek tiek ilgiau.

„Svarbu atkreipti dėmesį, kad dėl išaugusio siuntų skaičiaus šventiniu laikotarpiu siuntų išsiuntimas ir pristatymas gali vėluoti ir užsienio valstybėse, kuriose taip pat dėl šventinio laikotarpio darbo krūvis išauga keletą kartų.

Klysta ir žmonės, ir kompiuteriai

Apie tai, kokias klaidas daro patys siuntų gavėjai, kas lemia, kad kyla siuntimo problemų, pašnekovas kalbėjo: „Viena pagrindinių priežasčių – netiksliai ar neaiškiai užrašyti adresai. Užsienio šalyse siuntos skirstomos automatiškai ir jeigu kompiuteris nenuskaito adreso, tokios siuntos rūšiuojamos atskirai, dėl to gali užtrukti jų pristatymas. Užtrukti siuntų pristatymas gali ir dėl muitinės patikrinimo. Jei siuntėjas muitinei nepateikia visų reikalingų dokumentų, siunta neišduodama, kol nesutvarkomi visi formalumai.“

Anot jo, siuntų pristatymas vėluoja ir dėl įvairių nenumatytų veiksnių, pavyzdžiui, orų sąlygų, kai kyla audros ir negali pakilti lėktuvai, neišvažiuojami keliai. Taip pat vėlavimų būna dėl didelio siuntų srauto, kai fiziškai sudėtinga apdoroti keliskart išaugusį siuntų skaičių.

T.Valančiaus teigimu, nors kasmet stengiamasi gyventojus perspėti dėl galimų siuntų vėlavimų, vis dėlto jie tradiciškai šventiniais sveikinimais rūpinasi paskutinėmis dienomis prieš šventes.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.