Kaip socialiniame tinkle „Twitter“ pranešė Latvijos kariškiai, antradienį pagal pavojaus signalą į orą pakelti NATO oro policijos misiją atliekantys Italijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“ virš neutralių Baltijos jūros vandenų perėmė ir palydėjo prie NATO oro erdvės priartėjusį Rusijos kariškių lėktuvą Il-76.
Rusų lėktuvo maršrutas nenurodomas.
NATO oro policijos misijai Baltijos šalyse šiuo metu vadovauja Aviacijos bazėje Zokniuose greta Šiaulių dislokuoti Italijos karo pilotai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. Italų karo pilotai Lietuvoje dislokuoti pirmą kartą.
Italų misiją sustiprina Lenkijos karo pilotai su naikintuvais MiG-29.
Emario bazėje Estijoje dislokuoti ispanai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. O Lenkijoje prie Marlborko – belgai su F-16.
Apie Il-76
Dar sovietų laikais pradėtas gaminti Il-76 (pagal NATO klasifikaciją – „Candid“) yra skirtas desantuoti kariams, pervežti keleiviams, taip pat ir gabenti kovinę techniką, įskaitant vidutinius tankus.
Tai keturių variklių sunkusis krovininis lėktuvas, 1967 m. pradėtas kurti kaip komercinių krovinių pergabenimo platforma. Šiuo metu karines jo versijas (įskaitant ir degalų papildymo ore orlaivius ar net skraidančias vadavietes) naudoja nemažai valstybių Europoje, Azijoje ir Afrikoje.
Lėktuvą valdo 6-7 žmonių įgula, orlaivis gali į orą kelti iki 47 t krovinį arba 126 pilnai ginkluotus desantininkus, 9-12 km aukštyje jis išvysto 760-800 km/val. greitį.
Pusiau krautas (su kroviniu iki 20 t) šis lėktuvas nepasipildydamas degalų gali nuskristi iki 7 tūkst. 200 km. Krautas pilnai (42 t), jis degalų turėtų pildytis jau po 4 tūkst. 200 km.