Italų karo pilotų rutina: virš Baltijos vėl lydėjo rusų orlaivį

NATO oro policijos misiją atliekantys Italijos naikintuvų „Eurofighter Typhoon“ pilotams lydėti Rusijos orlaivius jau tampa įprasta rutina. Penktadienį virš Baltijos jūros vėl buvo perimtas ir palydėtas rusų žvalgybinis lėktuvas.

Italijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“ penktadienį virš Baltijos jūros perėmė rusų žvalgybinį lėktuvą.<br>V.Eivos/KAM nuotr.
Italijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“ penktadienį virš Baltijos jūros perėmė rusų žvalgybinį lėktuvą.<br>V.Eivos/KAM nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Feb 13, 2015, 3:44 PM, atnaujinta Jan 13, 2018, 6:46 AM

Apie incidentą socialiniame tinkle „Twitter“ pranešė Latvijos kariškiai. Kaip rašoma pranešime, NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse vykdantys Italijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“ virš neutralių Baltijos jūros vandenų penktadienį atpažino ir palydėjo Rusijos karinių oro pajėgų lėktuvą Il-20.

Rusų orlaivio maršrutas nebuvo nurodytas.

Naikintuvai pagal pavojaus signalą į orą buvo pakelti iš Aviacijos bazės Zokniuose greta Šiaulių.

NATO oro policijos misijai Baltijos šalyse šiuo metu vadovauja Aviacijos bazėje Zokniuose greta Šiaulių dislokuoti Italijos karo pilotai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. Italų karo pilotai Lietuvoje dislokuoti pirmą kartą.

Italų misiją sustiprina Lenkijos karo pilotai su naikintuvais MiG-29.

Emario bazėje Estijoje dislokuoti ispanai su naikintuvais „Eurofighter Typhoon“. O Lenkijoje prie Marlborko – belgai su F-16.

Žvalgybinis orlaivis

Rusijos kariuomenės žvalgybinis orlaivis Il-20 (pagal NATO klasifikaciją – „Coot-A“), kurį penkrtadienį lydėjo Italijos naikintuvai, sovietiniais laikais buvo viena griežčiausiai saugomų karinių paslapčių. Nors šis lėktuvas pirmą kartą į orą pakilo dar 1968 m., Vakarų žvalgybos jį identifikuoti sugebėjo tik po dešimtmečio – 1978 m.

Žinant orlaivio istoriją, neturėtų stebinti tai, jog sovietai net 10 metų sugebėjo išsaugoti orlaivio paslaptį ir visą tą laiką nesukeldami įtarimų galėjo šnipinėti priešininkus.

Žvalgybinis Il-20 sukurtas keleivinio modelio Il-18 pagrindu. Pastarųjų orlaivių Sovietų Sąjunga turėjo net kelis šimtus, tai buvo vienas populiaresnių modelių, skraidančių vidiniais šalies reisais. Kadangi žvalgybinis orlaivis niekuo labai nesiskyrė nuo keleivinių lėktuvų, sovietai jį irgi pažymėjo Il-18 kodu ir nesukeldami įtarimų naudojo daugybę metų.

Il-20 buvo pirmasis tokio tipo sovietų lėktuvas. Pagal savo specifiką žvalgybinis orlaivis Il-20 yra skirtas atlikti žvalgybines užduotis skrendant išilgai valstybinių sienų. Jis aprūpintas įvairiais elektroniniais prietaisais, išdėstytais išilgai korpuso ir skirtais radijo signalams perimti, žvalgybai, fotografavimui.

Prireikus lėktuvą nesunku perdaryti ir naudoti ne tik žvalgybai, bet ir kaip skraidantį retransliatorių ar skraidančią vadavietę.

Bėgant metams ir tobulėjant technikai bei įrangai, buvo tobulinamas ir Il-20. Šiandien žinomos bent aštuonios šio lėktuvo modifikacijos. Antra vertus, po Sovietų Sąjungos žlugimo dalis šių lėktuvų buvo perdaryta ir paversta transportiniais orlaiviais. 2012 m. duomenimis, Rusija pagal tiesioginę paskirtį vis dar naudojo 20 modernizuotų Il-20M.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.