Ministras tiek dirba, kad beveik niekas nežino, kaip jam sekasi

Panašu, kad taisyklė, jog jei tavęs nėra pirmuosiuose spaudos puslapiuose, tai nėra ir politikoje negalioja ūkio ministrui Evaldui Gustui.

Ūkio ministras teigia, kad didžiausi darbai nuveikiami tyliai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ūkio ministras teigia, kad didžiausi darbai nuveikiami tyliai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Indrė Vainalavičiūtė

Mar 24, 2015, 6:06 PM, atnaujinta Jan 8, 2018, 8:55 AM

Po bendrovės „Vilmorus“ atliktos apklausos paaiškėjo, kad šio ministro darbą palankiai vertina kiek daugiau nei 6 proc. respondentų, nepalankiai – kiek daugiau nei 11 proc., o savo nuomonės apie ūkio ministrą E.Gustą neturi net 82,3 proc. gyventojų.

Ministrui reitingai nesvarbūs

Pats Ūkio ministras, paklaustas, kaip vertina apklausos rezultatus, sakė: „Ką galiu pasakyti apie apklausų rezultatus, juk visų apklausų rezultatuose esama tam tikro subjektyvumo. Juk, kas garsiai rėkia, tas yra matomas, o tas, kuris dirba, jo darbai visuomet įvertinami.“

Priminus, kad ir ministro pirmtakas Rimantas Žylius įspūdingais nuomonės apklausų rezultatais pasigirti negalėjo ir pajuokavus, kad gal Ūkio ministerija yra labai nedėkinga vieta politikams, pašnekovas sakė: „Ūkio ministro pozicija yra susijusi daugiau su verslo atstovais, o apklausose šio sektoriaus atstovų būna tikrai ne tiek jau daug. Juk ir Ūkio ministerijos bendravimo ratas yra kur kas mažesnis, nei kitų ministerijų, tokių kaip Švietimo ar socialinės apsaugos ir darbo.“

Ministerija išlaidauja „kaip reikia“

Ministro teigimu, esama politikų, kurie garsiai puola reikšti savo nuomonę pasitaikius net menkiausiai progai, bet yra darbus dirbančių politikų: „Esu iš tų, kurie dirba darbus ir man reitingai nėra svarbūs“

Į klausimą, gal Ūkio ministerija yra labiausiai viešiesiems ryšiams lėšas taupanti ministerija, E. Gustas juokavo: „Išlaidaujame, kaip ir priklauso ir viešiname tiek priemones, tiek darbus, bet tikrai nesistengia, kad visur būtų tik mano pavardė.

Svarbiausia, kad rastų „Google“

Viešųjų ryšių ekspertas Kristinas Taukačikas, paklaustas, ar politikui reikia susirūpinti dėl tokių apklausos rezultatų: „Į „Google“ paiešką įvedus ministro vardą ir pavardę naujienų paieška tikrai turi ką pasiūlyti. Iš tiesų labiausiai viešumoje matomi yra skandalai pykimaisi ar kiti dalykai, kurie prikausto visuomenės dėmesį, o šiuo metu iš E.Gusto ir Ūkio ministerijos tokios naujienos nesklinda. Gerosios naujienos taip pat būna žmonėms įdomios, tarkime, kad ir apie suskystintų dujų terminalą ar pan. Juk skandalų didelių nebuvo be kelių bandymų kaišioti pagalius į ratus, bet tik tiek.“

Eksperto teigimu, veikiausiai tokius apklausos rezultatus ir nulėmė tai, kad ypatingų skandalų ar pasiekimų, kurie būtų siejami su ministru nėra. „Tie politikai, kurie dirba tyliau, ramiau ir nesiekia viešumo jie būna mažiau mėgstami.“

Politikoje – dzeusai ir prometėjai

K.Taukačikas priminė esamą politikų psichologinių charateristikų skirstymą pagal graikų Olimpo dievus: „Vieni politikai yra galingi, stiprūs, tvirtos rankos šalininkai tokie kaip Dzeusas. Jie švaistosi skambiais pareiškimais, laužo taisykles, demonstruoja galią. Esama ir tokių politikų, kurie panašūs į Prometėją – jie daug ir sunkiai dirba dėl žmonių, bet jie nesulaukia didelio dėmesio spaudoje ir visuomenėje. Žmonės juos mato kaip biurokratiškus į nepriskiria jiems didelių galių. Metodiškai, tyliai, ramiai dirbantys politikai gali padaryti visuomenei daug gerų dalykų, tačiau pati visuomenė jų nemato, nevertina ir į juos nereaguoja“.

Anot pašnekovo, stebinti E.Gusto veiklą iš šalies, panašu, kad iš visų dabartinių ministrų jis turi mažiausiai šalininkų ir oponentų.

Geriau tyla, nei bloga reklama

Eksperto teigimu, be žinomumo politikui sunku kopti karjeros laiptais, bet ir taisyklės, kad „net ir bloga reklama vis tiek yra reklama“ negelbsti visose situacijose.

„Bloga reklama dažnai labiau gadina reikalus nei padeda. Tuo galime įsitikinti prisimindami ne vieną ministrą, kuris neteko postų po kokių nors skandalų“, – sakė K. Taukačikas ir pridūrė, kad politikams į viešuosius ryšius investuoti būtina: „Požiūris, kad lėšų investavimas į viešuosius ryšius yra pinigų švaistymas, neša labai trumpalaikę naudą, o tikslingas visuomenės informavimas apie tam tikrus darbus, programas ar projektus tikrai atsiperka. Na, kam jau kam, bet Ūkio ministerijai į tai reikia investuoti ir tai vyksta.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.