„Apie 8 val. ryto šiuos sunkvežimius mačiau kelyje Vilnius–Klaipėda. Važiavo trys balti sunkvežimiai su rusiškais numeriais“, – laiške redakcijai rašė skaitytojas Vaidas.
Sunkvežimiai į Ukrainoje matytus Rusijos siųstus vilkikus nepanašūs, nes iš pažiūros buvo mažesni ir be tentų.
Paaiškėjo, kad sunkvežimiai judėjo Klaipėdos jūrų uosto link, į Klaipėdos konteinerių terminalą. Ro-Ro ir generalinių krovinių terminalo vadovas Jonas Šiaučiulis sakė, kad jo terminalas atlieka tik krovos darbus. Sunkvežimių krovinį ekspedijuoja „Limarko“ įmonių grupė.
Keliauja į Afriką
„Limarko“ Jūrų agentūros vadovas Igoris Uba portalui lrytas.lt papasakojo koks buvo baltųjų sunkvežimių tikslas. Jis pasidžiaugė, kad Lietuvos gyventojai yra pastabūs ir atkreipė dėmesį į sunkvežimių vilkstines.
Tiesa, pats savo akimis išvydęs, kaip į uostą atrodo važiuojančios sunkvežimių grupės, jis pripažino pagalvojęs, kad tai gyventojams gali sukelti nerimą.
Rusiški KAMAZ sunkvežimiai rieda iš gamyklos Naberežnyje Čelnų miesto Tatarstane. Iš viso į Klaipėdos uostą turi atvykti 135 sunkvežimiai. Visiškai naujų KAMAZ galutinė stotelė ir pirkėjas – viena centrinės Afrikos valstybė.
„Krovinys yra patys sunkvežimiai. Keista, kad gyventojai nepastebėjo anksčiau. Sunkvežimiai į uostą jau važiuoja savaitę. Šiuo metu terminalą pasiekė 102 sunkvežimiai“, – sakė Jūrų agentūros vadovas.
Balandžio mėnesį KAMAZ bus pakrauti į laivą ir išplukdyti į Afriką. Balta transporto priemonių spalva šiame žemyne yra įprasta.
„Nenustebau dėl gyventojų reakcijos, nes po Ukrainos įvykių gali būti tokių dalykų. Pats mačiau 6-7 sunkvežimių koloną, todėl atkreipiau dėmesį, kad gyventojams gali kilti įvairių minčių“, – pastebėjo I.Uba.
I.Uba džiaugėsi, kad buvo pasirinktas Klaipėdos jūrų uostas: „Reikia pasidžiaugti kartu su mumis ir uostu. Ar daug uždirbsime? Na, kiek uždirbame, tiek gerai. Rusai pasirinko mus ir tuo reikia džiaugtis, nes mačiau komentarų, kodėl ne per Rusijos uostą gabenama. Lietuva pasirinkta dėl didelio profesionalumo.“
Jis prisiminė, kad lygiai tokie patys sunkvežimiai buvo transportuojami ir prieš kelis metus. Artimiausiu metu nėra panašaus užsakymo, todėl atvykus paskutiniams sunkvežimiams, daugiau baltų KAMAZ lietuviai neturėtų pastebėti.
„Su karyba šie sunkvežimiai neturi nieko bendro. Mūsų ekspeditoriai net pakomentavo, kad vokiečiai naudoja MAN sunkvežimius. Tai tuomet visi MAN sunkvežimiai kariniai?“, – pajuokavo I.Uba.
Pareigūnai kruopščiai patikrino
Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) viešųjų ryšių atstovas Giedrius Mišutis teigė, kad kilus visuomenės susidomėjimui tarnyba atidžiau patikrino informaciją.
„Pasitaikė tokių atvejų, kad tokios markės sunkvežimių važiavo per Medininkų punktą. Bet jie turėjo visus dokumentus. Buvo patikrintas transporto draudimas, vairuotojų dokumentai ir taip toliau. Visiškai tvarkingi, priekaištų nebuvo, grėsmių neįžvelgta, todėl nebuvo pagrindo imtis kokių nors veiksmų“, – sakė jis.
Medininkų posto viršininkas pabrėžė, kad valstybės sienos perėmimo punktas nėra koks nors „kiauras rėtis, kur važiuoja bet kas ir bet kaip“.
„Per parą į Lietuvą įvažiuoja daugiau kaip pusė tūkstančio sunkvežimių. Kad minėti atvejai buvo, tai tiesa, bet, kaip sakiau, viskas teisėta. Jeigu sunkvežimiai būtų techniškai netvarkingi, būtų priežastis jų neįleisti, bet šiuo atveju to nebuvo“, – pabrėžė VSAT atstovas G.Mišutis.