Algirdo Brazausko hidroelektrinės tiltas – ne pats tvirčiausias

Kauno Algirdo Brazausko hidroelektrinės tilto tyrimus atlikę specialistai nuramino, kad statinio būklė nėra labai prasta. Vis dėlto remontuoti jį teks, o geriausias laikas tai daryti – tiesiant pietrytinį aplinkkelį.

Tyrimų rezultatai specialistų neišgąsdino, statinys žmonėms pavojaus nekelia.<br>A.Karaliūno nuotr.
Tyrimų rezultatai specialistų neišgąsdino, statinys žmonėms pavojaus nekelia.<br>A.Karaliūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas („Laikinoji sostinė“)

Jul 13, 2015, 1:11 PM, atnaujinta Oct 26, 2017, 1:21 PM

Kelių ir transporto tyrimų instituto darbuotojai prieš dvi savaites pusdieniui uždarė eismą elektrinės tiltu ir atliko konstrukcijos patikimumo bandymus.

Ant tilto užvažiavo keli žvyro prikrauti sunkvežimiai, o inžinieriai tuo metu matavo sijų įlinkius, deformacijas.

Nors galutinių išvadų instituto specialistai kol kas nepateikė, jau dabar aišku – tiltą reikės remontuoti, bet nebūtina to daryti skubiai.

Braižo detaliuosius planus

Pasak Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio, bene smagiausia žinia, kad tiltas pajėgus atlaikyti didžiausią numatytą apkrovą.

Tai reiškia, kad artimiausiu metu nebus jokių apribojimų šia kelio atkarpa riedančioms transporto priemonėms.

A.Pakalniškio nuomone, kapitalinį tilto remontą geriausia būtų susieti su numatomu pietrytinio Kauno aplinkkelio tiesimu.

Šiuo metu rengiami detalieji jo planai.

Šis aplinkkelis miesto pakraštyje sujungtų kelią Vilnius-Kaunas su „Via Baltica“ trasa. Darbų pradžią numatyti labai sunku. Tikėtina, kad juos pavyks pradėti 2017-aisiais.

Bus daugiau eismo juostų

Tilto rekonstrukcija nebus lengva užduotis, mat šiuo metu įrengtos dvi eismo juostos, o aplinkkelyje jų bus dvigubai daugiau.

Svarstoma galimybė jas įrengti esamoje vietoje arba kelią su nauju tiltu tiesti žemiau, greta elektrinės sienos.

Dabar visas miesto valdžios dėmesys sutelktas į naująjį Panemunės tiltą, kuris bus atidarytas šiemet lapkritį. Norint remontuoti elektrinės tiltą, naujasis statinys taptų labai svarbia aplinkkelio grandimi.

Matė baisesnių vaizdų

„Tikėjausi blogesnės padėties“, – kalbėjo tiriant hidroelektrinės tilto būklę dalyvavęs tiltų žinovas, inžinierius Henrikas Kebeikis.

Jo nuomone, prieš kelis dešimtmečius tiesiant šį ir kitus tiltus statiniai buvo pritaikyti gerokai mažesniam transporto priemonių srautui ir mažesniems svoriams. Vaizdas keliuose nė iš tolo nepriminė dabartinio.

H.Kebeikis mano, kad Kaune yra statinių, kuriems skubiau reikalinga pagalba – tai P.Kalpoko gatvės viadukas ir tiltas virš Jiesios upės Marijampolės plente.

„Jei vairuotojai geriau apžiūrėtų šių statinių konstrukcijas iš apačios, turbūt net nedrįstų važiuoti“, – svarstė tiltų profesoriumi vadinamas H.Kebeikis.

Naują dangą klojo prieš dešimtmetį

Kauno hidroelektrinės tiltas pastatytas 1959 metais ir nė karto nebuvo iš pagrindų remontuojamas.

Prieš dešimtmetį vyko elektrinės mašinų salės stogo remontas, o šios patalpos viršus sutampa su važiuojamąja dalimi.

Tąkart eismas buvo sustabdytas 4 mėnesiams, vairuotojai naudojosi aplinkkeliais.

Virš hidroelektrinės nutiesta ir geležinkelio linija, tačiau ši geležinkelio atkarpa neseniai buvo sutaisyta ir nekelia jokio pavojaus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.