Vaizdas buvo išties keistas. Pradžioje manėme, jog link Karmėlavos oro uosto nuo Lenkijos pusės vienas po kito skrenda visa eskadrilė. Pirmoji kilusi mintis – kad prasidėjo didelės kariškių pratybos, o gal net koviniai veiksmai“, – apie neeilinį reginį pasakojo lrytas.lt skaitytojas iš Kauno pašonėje esančio Kačerginės miestelio.
Ne vienam mačiusiam šį vaizdą pagaliau kilo mintis, kad tai vienas lėktuvas. Internete patikrinus skrydžių informaciją teikiantį tinklapį flightradar24.com paaiškėjo, kad virš Kauno apylinkių nežinia kelintą ratą vis suka pigių skrydžių kompanijos „Ryanair“ orlaivis „Boeing“.
Degino degalus
Taip pat buvo nurodyta, jog iš Kauno Karmėlavos oro uosta pakilęs laineris skrido į Alikantę, kirto Lenkijos sieną, o ties Augustavo miestu padarė lanką ir grįžo atgal. Ties Kaunu orlaivis ėmė sukti ratus.
„Pamačius šį skrydžių planą pirmoj mintis buvo, jog vyksta pilotų mokymai. Ne kartą buvo, kai keisti skrydžiai vėliau buvo paaiškinami pilotų kvalifikacijos kėlimu. Kita vertus, gana keista, ko pilotai mokomi sukant ratus“, – svarstė skaitytojas.
lrytas.lt žiniomis, grįžti į Kauną ir leistis Karmėlavos oro uoste lėktuvo pilotai buvo priversti, kai kilo muštynės tarp į Ispaniją skridusių neblaivių Baltarusijos piliečių.
Pasak pareigūnų, konfliktą sukėlė sutuoktiniai, keliavę kartu su mažamečiais vaikais.
Išnaudojęs didžiąją degalų dalį orlaivis nusileido, nepageidaujami keleiviai, baltarusiai ir vienas lietuvis, buvo išlaipinti ir perduoti teisėsaugos pareigūnams. Papildžius lėktuvo bakus, orlaivis savo kelionę tęsė.
Incidentas – išskirtinis
Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas teigė, jog incidentas, kai dėl konflikto lėktuve pilotai priima sprendimą grįžti atgal ir leistis, – neeilinis.
„Tokio atvejo, kai ekipažas priima sprendimą grįžti atgal, nepamenu. Ko gero, tai pirmas toks įvykis“, – sakė A.Šumskas. Tai, kad keleivinis lėktuvas suko ratus degindamas degalus, aviacijos ekspertas pavadino technine procedūra, kuri būtina norint saugiai nusileisdti.
„Deja, pasitaiko nemažai atvejų, kai įsisiautėjusius keleivius tenka perduoti teisėsaugai. Tai dažniausiai daroma lėktuvui pasiekus kelionės tikslą. Perduodami tie, kurie tualetuose rūkė, piktybiškai neklausė palydovių ar netinkamai elgėsi. O toks atvejis, kad lėktuve kiltų muštynės, – tikrai neeilinis“, – minėjo Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas A.Šumskas.