Kieno sąžinę slegia mirtys „Via Baltica“ kelyje?

Atsiverčiame ryte portalą – ir galime tiesiog pasirinkti pagal mazochisto skonį. Susidūrė trys automobiliai , keturi sužeisti, kaktomuša lengvojo ir furos – trys žuvę, keturių automobilių avarija – prispausta daug žmonių – gelbėtojai dirba visą naktį.

Daugiau nuotraukų (1)

Sulius Paukštys

Aug 17, 2015, 9:44 AM, atnaujinta Oct 20, 2017, 7:49 AM

Kaip jums? Man tai kraupu – čia apie „Via Baltica“ – taip skambiai vadinasi dviejų juostų varganas kelias jungiantis Estiją, Latviją , Lietuvą ir Lenkiją – žodžiu mūsų kelias į Europą.

Per kelis metus čia žuvo virš trijų šimtų žmonių, liežuvis jau nesiverčia kalbėti – kiek automobilių, kiek krovinių, kiek turto suniokota. Ir nors daugybę metų mes skaitome apie kraupias avarijas – nieko, kas pagerintų čia situaciją nevyksta. Nors jau seniai paruošti kelio modernizavimo projektai, išaiškintos pagrindinės nelaimių priežastys, o Lietuvos automobilių kelių direkcija – „žemam starte“, kad kažką taisytų, vystytų, modernizuotų, tiestų, platintų.

Bet niekas starto neduoda. Nėra pinigų, sako valdžia. Trys šimtai mirusių žmonių pasirodo per mažas užtaisas startui – čia juk reikia suderinti įvairius interesus,reikia politinės valios ir partinio sutarimo. Bet svarbiausias argumentas – nėra pinigų.

Palaukite, juk štai girdėti džiugūs beveidžio finansų ministro pastebėjimai, kad surinkta aštuoniasdešimt milijonų daugiau mokesčių nei planuota – štai pinigai. Jūs ką? – sakys finministra s- Jūs ką? Rasime gal kur tą perteklių panaudoti ir be jūsų „Via Baltica“.

Dar prisiminkime kad ir mistinę Marvelės krovininę prieplauką Nemune , kuriai keliasdešimt milijonų iš kažkur juk atsirado. Tai kas, kad iš to jokios naudos. Dar, matyt, galime vardinti ir vardinti projektus, paženklintus aiškia interesų žyme, kuriems atkasta, atseikėta, suprojektuota dešimtys ir šimtai milijonų.

Dėl šių projektų projektėlių naudos, aišku, kryžiumi guls daug įvairių skirtingų partiečių, ministerijų atsakingų veikėjų ir seimo skaistuolių. Bet prisiminkime tuos tris šimtus žuvusių ir, nors jų kraujo tuo tarpu dar maža, bet ta kritinė masė, matyt artėja. Ko reikia, kad mirtininkų kelyje „Via Baltica“ prasidėtų rekonstrukcija, gelbėsianti gyvybes?

Nors ir žiauru , bet matyt, kol nebus pralietas kokių nors atsakingų veikėjų , ar jų giminių kraujas – kur nors tarp Marijampolės ir Alytaus , matyt tol niekas ir nepajudės.

Arba dar variantas – pasitelkus kariuomenės egzorcistą, gal galima būtų nukreipti „Via Baltica“ žuvusių vėles ant atsakingų politikų galvų, kad jiems vaidentųsi, neleistų miegoti, daužytų jų porcelianą, nuomojamų BMW žibintus ir kitas vertybes įgytas už reprezentacijai skirtus pinigus.

Nes normalūs argumentai rekonstruoti šitą kelią yra tiesiog ignoruojami. O priežastys dėl ko taip yra – tiesiog mistinės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kodėl bankai ir toliau brangina paslaugas?