V. Mazuronio rinkimų desantas: kiek vertas lyderio parašiutas?

Rinkėjai nustebę – iš televizijos ekrano, interneto portalų ir net gatvėse iškabintų plakatų savo rinkėjus it aveles jau gano Darbo partijos lyderis Valentinas Mazuronis, nors pačių rinkimų dar reikia gerokai palūkėti.

V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Mazuronis įsitikinęs, kad rinkėjams pateikia informaciją, kurios nereikėtų laikyti agitacija.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
V.Mazuronis įsitikinęs, kad rinkėjams pateikia informaciją, kurios nereikėtų laikyti agitacija.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
V.Mazuronio plakatai – sostinės viešojo transporto stotelėse.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Dec 2, 2015, 10:08 AM, atnaujinta Oct 1, 2017, 6:23 PM

Viešųjų ryšių specialistai įsitikinę, kad nereikėtų apsigauti, jog rinkimų kampanija prasidėjo vienam kandidatui ir vienai partijai, mat zuikučius iš skrybėlių jau traukia ir kitos partijos.

Agitacija ar „tik informacija“?

V.Mazuronis, paklaustas, kodėl būtent dabar pateikiamas toks srautas informacijos viešumoje, sakė: „Plakatų, vaizdo siužetų ir kitų priemonių nevadinčiau rinkimų kampanija, bet, žinoma, riba labai subtili. Tai informacija. Informuojame savo rinkėjus ir kitus Lietuvos žmones apie tai, kaip vykdome savo rinkimų pažadus.“

Politiko teigimu, pažadai pakelti minimalų atlyginimą iki mistine laikytos 1509 litų sumos jau beveik įvykdyti. „Tikimės, kad nuo 2017-ųjų pradžios minimali alga bus 437 eurai. Neapmokestinamųjų pajamų dydį siūlome prilyginti minimaliam atlyginimui. Tai mūsų patys svarbiausi buvusios rinkimų programos pažadai.“

V.Mazuronis teigė, kad veikiausiai kiekvienas politiko žodis gali būti laikomas rinkimų agitacija, bet jų partijos tikslas kitas: „Kol daugelis politikų paskendę aiškinimesi, kur kieno žentas gyvena, kuria komisijas, kurių darbas tirti, ką veikia kieno nors žmona, mes atsisakome tokio tuščio energijos švaistymo ir dirbame tai, ką esame pažadėję daryti, ir apie tai informuojame visuomenę.“

Išlaidas suplanavo iki rinkimų

Paklaustas apie tokiai informacinei kampanijai skiriamas lėšas politikas pabrėžė, kad partijų finansavimas galimas tik iš valstybės biudžeto ir dviejų procentų gyventojų paramos, tad ir ši partija kitų finansavimo šaltinių neturinti.

„Turime suplanavę lėšas iki kitų rinkimų. Turime planą, kuris suskirstytas etapais, o ar tai pasiteisins – ateitis parodys. Žinote, čia kaip bėgimas – esama tokios taktikos, kai labai stipriai startuojama ir nubėgama prie finišo taip greitai, kad niekas nespėja pavyti, o būna, kad bėgikai laikosi grupėje ir aršiausia kova užverda prieš pat finišą“, – kalbėjo politikas.

Į klausimą, ar nesibaimina, kad prasidėjus tikrajai rinkimų kovai tokios informacijos transliavimas jau bus pabodęs žiūrovui, pašnekovas atsakė: „Čia jau kalbame apie meną ir intuiciją, kurie neapibrėžiami jokiomis formomis. Suprantama, kad mes tokio tempo nelaikysime iki pat galo. Turime tam tikrą taktiką, kaip reikia elgtis, ir to laikomės. Ar mūsų strategija pasiteisins, sužinosime 2016-aisais, jau nedaug liko laukti.“

Ekspertai: „Rinkimai jau prasidėjo ir kitiems“

Viešųjų ryšių ekspertas Linas Kontrimas teigė, kad nereikėtų apsigauti, jog rinkimų kampanija prasidėjo vienam kandidatui ir vienai partijai: „Rinkimai jau prasidėjo kiek anksčiau. Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai, vos rudenį grįžę prie darbų, irgi pradėjo dėlioti veiksmus rinkimų retorika. Kai kurie klausimai, kurie jiems neturėtų būti prieštaringi, imami kritikuoti, kritikuojama Vyriausybė.“

L.Kontrimas priminė ir šios partijos internete vykdytą projektą, kurio metu buvo siekiama surinkti kuo daugiau idėjų: „Tokia idėjų paieška buvo vykdoma siekiant susirankioti idėjas iš žmonių. Arba tiesiog viskas įvilkta į tokią formą, kad neva patys žmonės siūlo idėjas, o Tėvynės sąjunga pasiruošusi jas įgyvendinti. Tai akivaizdžiai rinkimų formatas.“

Pasak viešųjų ryšių ekspertų, V.Mazuroniui tenka vykdyti iš karto dvi rinkimų kampanijas: „Jam reikia įtvirtinti savo, kaip naujo partijos vadovo, nuleisto į partiją parašiutu, vaidmenį. Čia reikia pademonstruoti savo sugebėjimus, valią veikti, įtikinti, kad jis ir yra tas naujasis pirmininkas, kurio partijai šiuo metu kaip tik reikia.“

Elgesys balansuoja ant sąžiningumo ribos

Anot L.Kontrimo, veikiausiai dėl šios priežasties ir yra prasidėjusi mažoji rinkimų kampanija, kurioje taikomos visos rinkimų technologijos. „Tiek televizijoje, teik internete jau sukasi įvairūs filmai, gatvėse kabo plakatai, pats V. Mazuronis publikuoja savo komentarus viešojoje erdvėje“, – kalbėjo pašnekovas ir pridūrė, kad nėra vieno sėkmės recepto, kaip laimėti rinkimus.

Pašnekovo teigimu, Darbo partija anksti pradeda savo rinkimų kampaniją todėl, kad norima nusiplauti nuo tam tikrų sprendimų, prie kurių priėmimo prisidėjo lygiai tiek pat, kiek ir kitos koalicijoje esančios partijos.

„Norima atitolti nuo to, kas vyksta dabar – sprendžiant biudžeto, pabėgėlių klausimus... Šios partijos elgesys truputį balansuoja ant sąžiningumo ribos. Jie turėtų prisiimti atsakomybę ir veikti koalicijoje, siūlyti tokius sprendimus, kurie būtų be rinkimų formato. Mes juk visi suprantame, kad išorinė reklama, vaizdo siužetai – tai tipiška rinkimų agitacinė forma, o ne partijos nuostatų aiškinimas.“

Anot eksperto, kartais labai ankstyva rinkimų kampanijos pradžia gali būti lyginama su jaunų porų santykiais: „Tai gali būti per anksti ar kaip tik tinkamas momentas. Jei per anksti neišsikvėps, tai gali duoti visai neblogą rezultatą. Būta atvejų, kai rinkimų kampanijos prasidėdavo likus daugiau nei metams iki rinkimų, bet tam prireikdavo labai didelių išlaidų.“

L.Kontrimas perspėjo, kad jei Darbo partija bandys ryškinti savo kitoniškumą, gali kilti problemų koalicijoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.