Alio, alio, ar Kauno gatvės slidžios?

Trečiadienio rytą Kauno gatves padengęs pirmasis šią žiemą ledas patikrino tiek miestą prižiūrinčių tarnybų, tiek vairuotojų budrumą. Patikrinimo rezultatas – beveik dvi dešimtys eismo įvykių, trijuose iš jų nukentėjo žmonės.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2015-12-06 06:00, atnaujinta 2017-10-01 02:02

Vairuotojai turbūt negalėjo patikėti, kad gatvės gali būti slidžios, todėl ant asfalto liko ne tik greitųjų BMW, bet ir „Opel“, „Renault“ bei „Fiat“ automobilių detalių. Socialiniuose tinkluose žaibiškai pradėjo plisti nuostaba ir perspėjimai dėl slidžios dangos.

Stebėtis reikėtų, jeigu taip nutiktų vasaros viduryje, o galimybė greitai perspėti kolegas – išties puikus sprendimas, kurį suteikia šiuolaikinės technologijos. Vis dėlto ne visi vairuotojai suprato, kad tokiomis sąlygomis prie vairo reikia elgtis visai kitaip.

Miesto gatvių priežiūra užsiimančios savivaldybės įmonės „Kauno švara“ darbuotojai taip pat nesureikšmino pirmojo plikledžio. Gal tikėjosi staigaus atlydžio, o gal nusprendė taupyti druską. Turimų jos atsargų užteks Kauno gatves pabarstyti maždaug 20 kartų.

Pati druska tikrai nėra brangi ar deficitinė prekė. Gerokai daugiau sąnaudų reikalauja barstymo procesas. Ką gi, vienas kartas sutaupytas, automobilių kėbulai laikinai apsaugoti nuo žalingo druskos poveikio. Nesidžiaugia tik tie vairuotojai, kuriems teko ieškoti naujų kėbulo detalių ir patikimų meistrų.

„Kauno švara“ šiemet gavo neįtikėtinai daug teisių – barstytuvus į miesto gatves jos darbuotojai galės išsiųsti kada tik panorėję, mat lig šiol kaskart reikėdavo atsakingo Kauno savivaldybės administracijos darbuotojo leidimo.

Budintys „Kauno švaros“ dispečeriai paryčiais skambindavo telefonu ir teiraudavosi, ar galima siųsti barstytuvus. Tikrai smalsu sužinoti, kaip būdavo priimamas sprendimas. Gal iš lovos išsiropštęs savivaldybės atstovas pats išvažiuodavo išbandyti gatvių dangos?

Situacija kažkuo panaši į Seimo pirmininkės L.Graužinienės pokalbį su vidaus reikalų ministru S.Skverneliu prieš kelias savaites sostinėje gaudant automatinį ginklą pagrobusį nusikaltėlį.

Sunku paaiškinti tokios biurokratinės procedūros reikalingumą, tačiau jos nebeliko, ir tuo galima tik džiaugtis. Dabar visa atsakomybė teks „Kauno švaros“ darbuotojams, kurie negalės pasiteisinti neva nepavyko susisiekti su savivaldybės tarnautoju, nes šis buvo kietai įmigęs po priėmimo arba išsikrovė jo mobiliojo telefono baterija.

Tegul jis ramiai miega ir pailsėjęs imasi savo darbų, o dėl gatvių valymo ir barstymo gal geriau pasitarti su kelių policijos pareigūnais ar ištisą parą budinčiais greitosios pagalbos medikais.

„Kauno švara“ tikrai nudžiugintų kauniečius, jeigu noras nepriekaištingai paruošti miesto gatves eismui nusvertų norą sutaupyti. Juk už atliktas paslaugas sumoka Kauno savivaldybė, kurios atstovai gyrėsi šiemet net išplėtę barstomų gatvių sąrašą.

Jeigu jau miesto valdžia surado lėšų gatvėms asfaltuoti, tai tikrai neturėtų kilti sunkumų nupirkti keliasdešimt tonų druskos. Bet jos turbūt neprireiks, nes pastaraisiais metais žiemos nebegąsdina nei speigu, nei kritulių gausa.

„Kauno švaros“ generalinis direktorius D.Tumynas gali būti ramus. Nei Kauno meras V.Matijošaitis, nei joks kitas savivaldybės tarnautojas neišdrįs priekaištauti dėl pernelyg uoliai prižiūrimų miesto gatvių. Įmonės vadovą pultų ginti tūkstančiai kauniečių.

Turbūt niekas nenori, kad stovėdama įmonės kieme gatvių valymo ir druskos barstymo technika visiškai surūdytų?

„Laikinoji sostinė“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.