Konstitucinio Teismo vertinimu, įgaliojimai Seimui pritarti ar nepritarti ataskaitai reiškia, kad institucijų vadovai yra „neapsaugoti nuo galimo spaudimo ar nepagrįsto kišimosi į jų veiklą“.
Teismas prieštaraujančiu Konstitucijai pripažino ir Seimo nutarimą, kuriuo 2013 metų spalį buvo nepritarta prokuratūros veiklos ataskaitai.
Anot teismo, pačių ataskaitų teikimas neprieštarauja Konstitucijai, nes Seimui reikia gauti išsamią ir objektyvią informaciją, tačiau antikonstitucinės yra nuostatos, leidžiančios Seimui, nepritarus ataskaitai, pavesti komitetui pateikti Seimo nutarimo projektą dėl nepasitikėjimo valstybės institucijos vadovu.
„Valstybėje valstybės institucijos, jų pareigūnai (...) turi būti apsaugoti nuo spaudimo ir nepagrįsto kišimosi į jų veiklą, sąžiningai eidami savo pareigas jie neturi patirti grėsmės savo asmeniui, teisėms ir laisvėms“, – rašoma Konstitucinio Teismo pranešime spaudai.
2014 metų sausį Konstitucinis Teismas jau buvo paskelbęs, kad Seimas negali iš generalinio prokuroro reikalauti ataskaitos, kuriai reikėtų parlamento ar Vyriausybės pritarimo, nes tai prieštarauja prokuroro nepriklausomumui.
Lietuvos Konstitucija numato, kad generalinį prokurorą skiria ir atleidžia prezidentas Seimo pritarimu.