Pakirto iškart
Lipdama į troleibusą Kaune jauna moteris su dukra patyrė tokį stiprų elektros smūgį, kad abi net parkrito ant žemės. Nukentėjusią kaunietę nustebino vairuotojo abejingumas, tačiau sužinoję apie incidentą įmonės vadovai reagavo žaibiškai.
Moteris naujienų portalui lrytas.lt papasakojo, kad sausio 12 dieną 17 valandą 19 minučių Utenos gatvės ir Savanorių prospekto sankryžoje esančioje stotelėje ji su dukra lipo į 11 numeriu pažymėtą troleibusą „Škoda“, važiuojantį link senamiesčio.
„Vos atsistojus ant troleibuso įėjimo pirmojo laiptelio pradėjo krėsti elektra. Nevalingai susmukau ant laiptų, o vėliau iškritau iš troleibuso. Kol gulėjau ant laiptų, mane visą laiką krėtė elektra ir viskas liovėsi tik tuomet, kai atsidūriau ant sniego“, – pasakojo kaunietė.
Abejingai nuvažiavo
Ji tikino pirmą kartą pajutusi elektros šoko poveikį, o įvykio liudininkais tapo gausybė keleivių. Kartu su kauniete į troleibusą lipo jos mažametė dukra, ji taip pat pargriuvo šalia troleibuso. Vėliau mergaitė papasakojo apie tuos pačius elektros iškrovos pojūčius.
„Vos atsigavusi iškarto pranešiau troleibuso vairuotojui, kad užlipus ant laiptų krečia elektra“, – pasakojo kaunietė. Vairuotojo reakcija pribloškė moterį – vyras esą pažiūrėjo į ją keistai išpūtęs akis, uždarė troleibuso duris ir nuvažiavo.
Kaunietę nustebino tiek paties įvykio priežastis, tiek vairuotojo elgesys, todėl ji apie tai pranešė keleivius Kaune vežiojančios savivaldybės įmonės „Kauno autobusai“ vadovybei.
„Bendrovės vadovai išties reagavo labai greitai ir rimtai įvertino incidentą“, – kalbėjo nemalonų nutikimą išgyvenusi moteris.
Skyrė nuobaudą
Bendrovės „Kauno autobusai“ atstovė Ramunė Tarandė papasakojo, kad, patikrinus nurodytą troleibusą „Škoda 14 TR“, aptiktas elektros srovės nuotėkis į korpusą, kurį sukėlė pramuštas droselio izoliatorius. Taip galėjo įvykti dėl staigios oro temperatūros kaitos ir šlapios kelio dangos, kai sniegas susimaišo su druska, kuria barstomos gatvės. Gedimas greitai buvo pašalintas.
Pasak R.Tarandės, srovės nuotėkis į troleibuso korpusą tikrinamas nuolat, troleibusui nuvažiavus 10 000 kilometrų ir rengiantis techninei apžiūrai, kuri atliekama dukart per metus. Pastarojo patikrinimo metu srovės nuotėkio į šio troleibuso korpusą nustatyta nebuvo.
„Kauno autobusų“ vadovybė įvertino ir troleibuso vairuotojo elgesį. Už saugos ir sveikatos instrukcijos nevykdymą jam pareikšta drausminė nuobauda.
Tiek šis vairuotojas, tiek kiti troleibusų vairuotojai po incidento papildomai instruktuoti, kaip elgtis tokių atvejų metu: gavus bet kokį pranešimą apie elektros nuotėkį būtina iškart stabdyti troleibusą, nuimti srovės ėmiklius (vadinamuosius ūsus) nuo kontaktinio tinklo, išlaipinti keleivius ir skubiai iškviesti techninės pagalbos darbuotojus. Jie saugiai nugabens troleibusą į remonto dirbtuves, kur bus galima tiksliai nustatyti ir pašalinti gedimą.
Siekiant užtikrinti saugų keleivių vežimą troleibusais, „Kauno autobusų“ generalinio direktoriaus įsakymu nurodyta papildomai tikrinti elektros srovės nutekėjimą į troleibuso korpusą R1 (pirmojo remonto) ir sezoninio (žiemos, vasaros) pasiruošimo remonto metu.
Nutrenkė ir Vilniuje
Lrytas.lt primena, kad sausio pabaigoje panaši nelaimė nutiko ir Vilniuje. Septynmečio kelionė iš mokyklos į namus baigėsi liūdnai – vaikas atsidūrė Vaikų ligoninėje. Praėjusį antradienį berniukas kartu su mama lipo į troleibusą Karoliniškių rajone ir buvo nukrėstas elektros. Srovė perėjo per visą kūną, o labiausiai pažeista buvo dešinė berniuko ranka.
Septynmetis į troleibusą lipo permerktas lietaus. Žengė ant pirmųjų laiptų, dešine ranka įsikibo į troleibuso durų turėklą, ir jį trenkė elektra.