Vilniaus valdžia namus pradeda statyti nuo stogo

Antradienį ledonešis nuplėšė baržą , kuri buvo prišvartuota prie Baltojo tilto. Nunešė žemyn upe. Ledonešis išdraskė ir laivus ir plaustus, kurie buvo šalia. Lietuviška tradicija buvo pasmerkti, sumenkinti ir suniekinti upeiviai, kurie šį ūkį prižiūrėjo.

Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Paukštys

Feb 3, 2016, 8:24 AM, atnaujinta Jun 9, 2017, 10:51 AM

Bet neskubėkime spręsti, vedani emocijų. Apžvelkime Neries situaciją Vilniuje. Na, gal ne nuo nepriklausomos Lietuvos paskelbimo, bet tikrai jau gerus penkiolika metų, upės tema – itin mėgiamas koziris bet kurios pakraipos valdžios rankose.

– Atgaivinsime upę.

– Įpūsime upei gyvenimo.

– Miestiečiai pajus Neries poeziją.

Tokie ir panašūs šūkiai ,ir dar daugybė popierinių projektų buvo kiekvienos Vilniaus valdžios arsenale. Kai kurios valdžios tik kalbėjo, kai kurios pradėjo kažkokius žygius gyvenimui upėje ir aplink upę vystyti. Net ir prašmatnios vizualizacijos atsirado prieš pastaruosius savivaldybės rinkimus. Bet nei viena miesto valdžia neturėjo rišlios Neries vystymo strategijos.

Nė viena miesto valdžia nesuprato, o jei ir suprato – tai neakcentavo, kad gyvybės Neryje pagridas – laivyba ir laivai, jų kokybiškas judėjimas, visavertis laivybos ir miesto piliečių santykis, pagaliau – infrastruktūra, užtikrinanti pilnavertį laivų funkcionavimą, aptarnavimą ir saugojimą. Būtent infrastruktūros nebuvimas ir tapo vakarykštės laivų katastrofos Neryje priežastimi . T

Taip, dabartinė Vilniaus valdžia lyg ir ėmėsi Neries tvarkymo darbų. Bet kaip dažnai būna su mūsų valdžia – po ilgų pasiruošimų – ėmėsi statyti namą nuo stogo – kelių šimtų metrų išgrįstos krantinės statybai išleisti milijonai eurų gal ir pradžiugino dviratininkų akis, bet laivyba, jos infrastruktūra ir vėl nesulaukė nė cento.

Užmirštas, užakęs ir krūmais apaugęs – vietinių girtuoklių orgijomis garsėjantis – senasis žiemos uostas Žirmūnuose , kažkada iškastas dar lenkiškos Vilniaus valdžios , taip ir liko užmirštas, tapo beveik nefunkcionalus.

Jo rekonstrukcija vis atidedama atsišaudant tai nesuformuotu sklypu, tai rekreacine zona, tai dar kažkokiais būtais nebūtais dalykais. Dumblu užneštame kanale šiaip ne taip įsigudrina nuo žiemos pasislėpti plokščiadugnis garlaivis, bet kiek didesnis laivynas tiesiog fiziškai ten sutilpti jau nebegali. Tai ir lieka tuomet upeiviams tikėtis, kad stichija , ledonešis – bus gailestingas laivams. Šį kartą – ledonešis buvo negailestingas.

Nežinia, ar po vakarykštės katastrofos laivyba Vilniuje atsigaus. Tai ir neišaiškės iki tol, kol laivybos problemos ir upės gyvybė Vilniaus valdžiai rūpės labiau, nei paradinis krantinių blizginimas Gedimino kalno papėdėje už milijonus eurų.

Beje – rinkimų metais. Na, tas tai suprantama.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką reiškia kandidato R. Žemaitaičio pasitraukimas iš Seimo?