Penktokus į klases suskirstė pagal žinias: kaip reagavo tėvai?

Kauno Vytauto Didžiojo universiteto „Atžalyno“ progimnazijos penktokai į klases suskirstomi pagal žinių patikrinimo rezultatus. Prasčiausiųjų grupėje atsidūrę vaikai pasijunta nevykėliais. Švietimo specialistai abejoja tokios tvarkos nauda. Jauna kauniečių šeima smarkiai nustebo sužinojusi, kad šios progimnazijos penktos klasės moksleiviai buvo suskirstyti į grupes pagal testų rezultatus.

Progimnazijos vadovai įžvelgia tik moksleivių skirstymo į grupes privalumus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Progimnazijos vadovai įžvelgia tik moksleivių skirstymo į grupes privalumus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas („Lietuvos rytas“)

Feb 4, 2016, 6:36 AM, atnaujinta Jun 9, 2017, 8:11 AM

„Galbūt toks suskirstymas nekeltų rūpesčių, tačiau prastesnius įvertinimus gavę moksleiviai tapo bendraamžių pašaipų taikiniu, skaudžiai kliūna visai klasei“, – kalbėjo kaunietis.

Vyro nuomone, žemesnius pažymius gaunančiųjų grupėje atsidūrę moksleiviai praranda motyvaciją geriau mokytis ir sekti geriausiųjų pavyzdžiu.

Suteikia galimybę pakilti

„Atžalyno“ progimnazijos direktorė Nijolė Jukštienė patvirtino, kad tokia tvarka šioje mokymo įstaigoje galioja nuo 2014-ųjų mokslo metų pradžios, o moksleiviai paskirstomi pagal ketvirtos klasės testų rezultatus.

„Visiems moksleiviams programa yra vienoda, skiriasi tik mokymo sparta“, – kalbėjo direktorė. Jos nuomone, patiems moksleiviams geriau, kai jie pakliūna į klasę, kurioje surinkti panašių gabumų bendraamžiai. Gerai besimokantiems moksleiviams po pusmečio suteikiama galimybė pereiti į aukštesnio lygio klasę. Pasak N.Jukštienės, klasės pakeitimas moksleiviams taip pat nesukelia jokios neigiamos reakcijos. Priešingai – jiems net smagiau bendrauti su naujais draugais.

Direktorė tikino niekada negirdėjusi moksleivių tėvų priekaištų dėl tokios sistemos, o kitos Kauno mokymo įstaigos taip pat svarsto galimybę ją perimti.

„Tokia tvarka tinka tiek moksleiviams, tiek pedagogams“, – įtikinėjo N.Jukštienė.

Nežavi moksleivių skirstymas

Kauno savivaldybės Švietimo skyriaus vedėjas Virginijus Mažeika nemano, kad reikėtų skatinti tokį moksleivių skirstymą. Galimybę ir naudą diferencijuoti moksleivius jis įžvelgia tik vyresnėse klasėse, tęsiant mokslą gimnazijoje.

„Sveikinčiau aktyvesnį individualų darbą su kiekvienu moksleiviu, nes tokiu būdu galima pasiekti geresnių rezultatų“, – įsitikinęs švietimo specialistas.

V.Mažeikos nuomone, mokymasis tarp geresnių moksleivių taip pat motyvuoja neatsilikti ir siekti geresnių rezultatų.

„Mokyklos bendruomenė turėtų išsamiai aptarti ir įvertinti tokios tvarkos ypatumus“, – kalbėjo Švietimo skyriaus vedėjas V.Mažeika. Pasak jo, moksleiviams bent jau turėtų būti suteikta galimybė pereiti į aukštesnį lygį.

Reikėtų tinkamai paaiškinti

„Suskirstyti į grupes vaikai gali jausti nevisavertiškumą“, – kalbėjo psichologas Jonas Kilijonas. Specialistui kelia abejonių ir tokio skirstymo kriterijai, mat labai perspektyvus jaunasis krepšininkas nebūtinai turi gauti aukščiausius pažymius mokymo įstaigoje.

Psichologas pasigedo argumentų, kodėl reikėtų tai daryti, ir patarė labai gerai suderinti pasirinktą tvarką su moksleivių tėvais bei visa mokyklos bendruomene.

„Vaikams būtina labai gerai išaiškinti, kodėl reikalingas toks suskirstymas, ir tokiu būdu užkirsti kelią jų pačių fantazijoms“, – mano J.Kilijonas.

Pasak psichologo, vaikai yra labai jautrūs, todėl priimant sprendimus reikia elgtis labai atsargiai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.