Pakaunės gyventojų užmojis – pakeisti geležinkelio trasą

Jeigu gerai pasiknaisiotume archyvuose, turbūt aptiktume pranešimų, kad sumanymas XIX amžiaus pradžioje tiesti per Kauną ėjusį garsųjį pašto kelią Sankt Peterburgas-Varšuva sukėlė vietos gyventojų nepasitenkinimą.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 6, 2016, 6:00 AM, atnaujinta Jun 2, 2017, 3:07 PM

Kitaip ir būti negalėjo. Nuolat dardės pašto karietų ratai, žvengs arkliai, o pakelės smuklėse iki paryčių ūžaus gerokai įkaušę prašalaičiai. Gyvenant tokioje aplinkoje apie ramybę neverta net svajoti.

Praėjus beveik dviem šimtmečiams pakaunės gyventojai kyla į kovą su kitu keliu – europinės vėžės geležinkelio linija „Rail Baltica“. Tiksliau – su planais ties Neveronimis įrengti 10–12 geležinkelio linijų kelyną bei lokomotyvų ir vagonų priežiūros centrą.

Neveroniškiai skundžiasi, kad dėl tokių pokyčių smarkiai padidės aplinkos užterštumas, triukšmas, o žmonių turimas nekilnojamasis turtas smarkiai nuvertės. Kai kam esą išvis gali tekti atsisveikinti su turimais pastatais ar žemės sklypais – juos ruošiamasi paimti valstybės poreikiams.

Žmonių neįtikino net pažadai įrengti apsaugines triukšmo sieneles, nes jos iškils pernelyg arti namų. Neįtinka ir planai įrengti požeminį praėjimą į kitapus bėgių esantį kaimą – reikėtų viaduko. Jeigu tikėtume vietos gyventojais, visi „Rail Baltica“ tiesėjų planai – ištisinis blogis.

Neveronių gyventojai vagonų priežiūros centrą siūlo įkurdinti Palemone, Karmėlavoje ar net Jonavoje. Tačiau ką reikės daryti projekto autoriams, kai šių vietovių gyventojai pradės rengti protesto akcijas? Jie taip pat norėtų kuo toliau iškeldinti triukšmingą kaimyną. Geriausia – į kokią nors kaimyninę šalį.

Sunku būtų rasti žmogų, kuris norėtų būtinai įsikurti geležinkelio linijos kaimynystėje, tačiau reikėtų neužmiršti, kad „Rail Baltica“ yra milžiniškas tarptautinis projektas ir neįmanoma įvykdyti kiekvienos užgaidos. Vis dėlto europinės vėžės geležinkelio linija svarbiau negu bulvių laukas ar tvenkinys su karosais, jeigu nenorime likti nepasiekiamu užkampiu.

Dar visai neseniai Karmėlavos gyventojai piktai šnairavo į Airijos skrydžių bendrovės „Ryanair“ vadovus, kurie paskelbė apie planus įsikurti vietos oro uoste. Lėktuvų keliamas baisus triukšmas esą neleis užmigti ir net sukels nervinę psichozę.

„Ryanair“ nuosekliai plėtė veiklą, oro uoste įsikūrė du orlaivių techninės priežiūros centrai, tačiau nė vienas Karmėlavos gyventojas dėl triukšmo neatsidūrė ligoninėje, o miestui ir visai šaliai tokia veikla tapo reikšminga paspirtimi.

Verkšlenimų jau negirdėti. Priešingai – džiugina naujos darbo vietos ir galimybė greitai pasiekti Europos didmiesčius.

Panašaus rezultato tikimasi ir nutiesus „Rail Baltica“, tačiau ši geležinkelio linija dar labai svarbi gabenant krovinius, o tai garantuoja milžiniškas pajamas valstybei.

Kitąmet ketinama pradėti pietrytinio Kauno aplinkkelio statybos darbus. Belieka tikėtis, kad jo prieigose gyvenantys kauniečiai nepuls įtikinėti esą toks kelias visiškai nereikalingas, nes galima naudotis vakariniu aplinkkeliu.

„Laikinoji sostinė“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl iškrėsta Darbo partijos būstinė?
Gyvai
Gyvai: komentarai apie Vilniuje kilusį gaisrą ir situacijos suvaldymą