Šiuo metu Klaipėdos mieste palei pajūrį driekiasi siauras asfaltuotas kelias. Šalia jo išsibarstė paplūdimiai, taip pat nedidelės gyvenvietės – Melnragė, Giruliai, Karklė.
Vietos gyventojai sutinka, jog šį kelią iš tikrųjų reikia rekonstruoti. Tačiau kam kirsti pušis ir tiesti magistralę?
Būsimasis kelias turėtų būti apšviestas, su plačiais kelkraščiais, pėsčiųjų perėjomis, automobilių aikštelėmis.
Projektas apaugo gandais
Klaipėdos administracijos direktoriaus pavaduotoja Alina Velykienė žmonėms aiškino, jog kelias būtinas, nes Vyriausybė esą davusi nurodymą savivaldybei jį tiesti – juo būtų gabenami stambiagabaričiai kroviniai į Visagino elektrinės statybų aikštelę, jei jėgainė bus statoma.
Dalis gyventojų įtaria, jog elektrinės statyba – tik pretekstas nutiesti kelią iki šiuo metu statomo itin prabangaus „Žuvėdros“ gyvenamųjų namų kvartalo prie jūros. Šis kvartalas kyla buvusios vaikų poilsio stovyklos vietoje.
Taip pat kalbama, jog naujo kelio esą reikia stambiems kroviniams iš uosto gabenti, o gal dujovežiams, kuriais iš uosto esą bus išvežiojamos dujos. Netgi pasklido gandų, jog naujuoju keliu bus vežami įrenginiai į Baltarusijoje statomą Astravo atominę elektrinę.
Ministerija nustebo
Tačiau klaipėdiečių teiginiai apie būsimo kelio paskirtį nustebino Energetikos ministeriją.
„Jei būtų įrengiamas kelias būsimam reaktoriui į Visaginą vežti, tikrai žinotume. Be to, būtų ir kitas finansavimas.
Taip, šis kelias sutampa su Vyriausybės numatytu maršrutu atominės elektrinės reaktoriui gabenti, bet Energetikos ministerija su tuo nesusijusi“, – sakė energetikos ministro patarėjas Mantas Dubauskas.
Maršrutas – patvirtintas
Kodėl aiškinimai apie Visagino atominės elektrinės statybas pasitelkiami įtikinėjant gyventojus, jeigu šis projektas pristabdytas?
„Atominė elektrinė visada išlieka argumentas. Statys ar nestatys ją Visagine, ne mes sprendžiame. Yra Vyriausybės nutarimas, kur patvirtintas krovinių į atominės elektrinės statybos aikštelę maršrutas“, – „Lietuvos rytui“ aiškino Klaipėdos administracijos vadovo pavaduotoja A.Velykienė.
Valdininkės teigimu, tai bus normalus, niekuo neišsiskiriantis kelias, o jį nutiesus Giruliai taps patrauklia poilsio zona.
Klaipėdos savivaldybė paneigė, kad naujasis kelias tarp Melnragės ir Girulių bus reikalingas uostui.
Tarybos narės neįtikino
Šių metų Klaipėdos savivaldybės plane kelio iš Melnragės į Girulius tvarkymas, taip pat jo pratęsimas iki Liepojos plento yra numatytas kaip strateginis objektas.
„Nuo kada strateginiu objektu tapo Giruliai? Ar dėl to, kad ten Skautų gatvėje gyvena ponija, o greta statomas dar prabangesnis „Žuvėdros“ kvartalas?“ – retoriškai klausė Klaipėdos miesto tarybos narė Nika Puteikienė savivaldybės posėdyje tvirtinant šį planą.
Tarybos narei buvo paaiškinta, kad taip ugniagesiai galės patogiau privažiuoti, jei kiltų gaisras. Tačiau tai N.Puteikienės neįtikino.
„Kam tuomet keturios didžiulės automobilių stovėjimo aikštelės tarp Melnragės ir Girulių? „Ką mes čia slepiame? Klaipėdos planas akivaizdžiai orientuotas į turtingųjų poreikius.
Skleidžiami gandai apie dujas, elektrinę, o iš tikrųjų – kyla prabangus namų kvartalas. Kam kirsti pajūrio mišką?“ – kalbėjo uostamiesčio politikė.
„Kelprojekto“ Klaipėdos padalinio vadovas Edmundas Kolakauskas paaiškino, kad bendrovė gavo užduotį suprojektuoti kelią tik iki miesto ribos – 4 kilometrus ir 444 metrus: „Mes projektuojame iki buvusios „Žuvėdros“ stovyklos. Čia mūsų kelias baigiasi.“
Planuojamas tiesti kelias sukėlė spėlionių