BPC atsakė į 30 mln. pagalbos skambučių

Bendrasis pagalbos centras (BPC), skaičiuojant nuo 2004 m. rugsėjo 1 d., registravo jau daugiau kaip 30 mln. pagalbos prašymo skambučių.

BPC operatoriai atsakė į 30 mln. pagalbos skambučių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
BPC operatoriai atsakė į 30 mln. pagalbos skambučių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
BPC operatoriai atsakė į 30 mln. pagalbos skambučių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
BPC operatoriai atsakė į 30 mln. pagalbos skambučių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
BPC operatoriai atsakė į 30 mln. pagalbos skambučių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
BPC operatoriai atsakė į 30 mln. pagalbos skambučių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
BPC operatoriai atsakė į 30 mln. pagalbos skambučių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
BPC operatoriai atsakė į 30 mln. pagalbos skambučių.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2016-07-01 13:55, atnaujinta 2017-05-20 03:51

Trisdešimtmilijonasis skambutis užfiksuotas 2016 m. birželio 24 d. 18 val. 21 min. Skambino vilnietis, kuris, įvykus gedimui vidutinės įtampos elektros kabelinėje linijoje, užstrigo daugiabučio namo trečiajame aukšte sustojusio lifto kabinoje.

BPC operatorė pranešė apie įvykį elektros skirstymo tinklams ir liftų techninę priežiūrą atliekančiai tarnybai. Kol tamsiame ir ankštame lifte užstrigęs vyras laukė pagalbos, operatorė bendravo su juo ir teikė jam žodinį bei moralinį palaikymą. Išlaisvintas vyras buvo jai už tai labai dėkingas, prašė perduoti padėką.

Kaip sakė BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas, susidūrus su pavojingomis situacijomis, mūsų saugumas dažnai priklauso būtent nuo BPC darbuotojų profesionalumo, greitos reakcijos, nuovokumo ir net kūrybingumo.

Nekasdieninėse situacijose atsidūrę žmonės dažnai išgyvena didelį stresą. Norėdami jiems padėti, surinkti informaciją apie įvykį ir, jei įmanoma, teikti pirminę pagalbą telefonu iki atvykstant pagalbos tarnyboms, BPC operatoriai turi sugebėti suvaldyti savo bei pašnekovo stresą, pasitelkdami tam ir psichologijos žinias.

„BPC pagrindas yra žmonės – beveik nematomi viešai, tačiau išgirstantys žmogaus pagalbos šauksmą ir į jį reaguojantys, – sako T. Maroščikas. – Didžiuojuosi BPC darbuotojais, kurie net pačiose sudėtingiausiose situacijose demonstruoja atsidavimą darbui, kantrybę ir kūrybingumą.“

Džiugu, kad nuoširdžios pastangos padėti į nelaimę pakliuvusiems žmonėms nelieka be atsako, palaipsniui auga žmonių pasitikėjimas BPC. Pastebima, kad tie, kuriems teko asmeniškai susidurti su BPC, vertina jį palankiau, nei tie, kurie turi susidarę nuomonę tik iš nuogirdų.

Eurobarometro apklausų duomenimis, maždaug 90 proc. Lietuvos gyventojų ištikus nelaimei skambintų numeriu 112. Per pastaruosius metus numerio žinomumas išaugo net 5 proc. ir yra žymiai didesnis nei Europos Sąjungos vidurkis, kuris sudaro tik 61 proc.

Didėja ir numeriu 112 gaunamų skubios medicinos pagalbos iškvietimų dalis – 2015 m. juo buvo registruota apie 43 proc. visų medicinos pagalbos iškvietimų.

Savo veiklos pradžioje BPC pagalbos skambučius administravo tik Vilniaus mieste ir rajone. Vėliau aptarnaujamas plotas plėtėsi, buvo įsteigti teritoriniai skyriai Klaipėdoje ir Alytuje. Nuo 2013 m. liepos mėn. BPC vykdo veiklą visoje Lietuvos teritorijoje.

Šiuo metu BPC dirba 310 žmonių, iš jų 11 – dar nuo 2004 m. Profesionalūs ir didelę darbo patirtį turintys darbuotojai savo pavyzdžiu ugdo naujokus, dalijasi su jais profesinėmis žiniomis. BPC nuoširdžiai siekia padėti visiems į nelaimę pakliuvusiems žmonėms, kurie kreipiasi skubios pagalbos telefonu 112.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.