Partijos rengiasi rinkimams, o buvę kandidatai žiūri pro grotas

Seimo kadencija ritasi į pabaigą, o politinių partijų atstovai dar nedrąsiai žvelgia į rinkėjus iš plakatų gatvėse, televizijos ekranų, autobusiukų. Vienas kitas kandidatas jau primena apie save bei įnirtingai kritikuoja politinius oponentus.

Partijos rengiasi rinkimams, o buvę kandidatai žiūri pro grotas<br>Montažas
Partijos rengiasi rinkimams, o buvę kandidatai žiūri pro grotas<br>Montažas
Žagarės miesto centre puikuojasi buvusių kandidatų į Seimą ir savivaldybių tarybas plakatai, stende tarsi „įkalinti“ už grotų.<br>Asmeninio
Žagarės miesto centre puikuojasi buvusių kandidatų į Seimą ir savivaldybių tarybas plakatai, stende tarsi „įkalinti“ už grotų.<br>Asmeninio
Naujamiesčio Ieva.<br>„Facebook“ nuotr.
Naujamiesčio Ieva.<br>„Facebook“ nuotr.
M.Adomėno reklama.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
M.Adomėno reklama.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Socialdemokratai per Lietuvą keliauja autobusiuku.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Socialdemokratai per Lietuvą keliauja autobusiuku.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
R.Karbauskio užmojai.<br>„Facebook“ nuotr.
R.Karbauskio užmojai.<br>„Facebook“ nuotr.
V.Aleknos reklama.<br>„Facebook“ nuotr.
V.Aleknos reklama.<br>„Facebook“ nuotr.
T.Janeliūnas.<br>D.Umbraso nuotr.
T.Janeliūnas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Aug 1, 2016, 3:25 PM, atnaujinta May 17, 2017, 4:46 AM

Žagarės vyšnių festivalyje apsilankiusi šiaulietė miesto centre užfiksavo dar iš ankstesnių rinkimų į Seimą ir savivaldybių tarybas likusius plakatus, kurie stende buvo „įkalinti“ už grotų.

„Puikus stendas su gilia potekste“, – šyptelėjo moteris.

Žagarės, kaip ir kitų Lietuvos miestų bei miestelių, 2016 metų Seimo rinkimų, kurie vyks spalio 9 dieną, agitacijos dar neužkariavo. Politinės partijos ir pavieniai kandidatai dar vangiai užsakinėja reklaminius stendus ar stoja prieš rinkėjus.

Politologas Tomas Janeliūnas tai vertina kaip apšilimą, kuris niekuo nesiskiria nuo praėjusių Seimo rinkimų. Pasak jo, rinkėjo vilionės įsibėgės tik vasaros pabaigoje, o politikai visas jėgas ir lėšas rinkimų kampanijai atiduos rugsėjo mėnesį.

Darbo partija žengia su Naujamiesčio Ieva

Darbo partijos rinkimų plakatuose nėra vienos jos kūrėjų, buvusios lyderės, dabartinės Seimo vadovės Loretos Graužinienės. Tarp žinomų „darbiečių“ Vytauto Gapšio, Artūro Paulausko ir Kęstučio Daukšio šypsosi buvusi L.Graužinienės patarėja Ieva Kačinskaitė-Urbonienė.

„Naujamiesčio Ieva“ – taip save vaizdo klipe pristatė kandidatė į Seimą. Ji bandys pavergti rinkėjus Naujamiesčio apygardoje.

Jauna „darbiečių“ kandidatė daug dėmesio skiria socialiniams tinklams ir taip bando privilioti rinkėjus. Ji viešina istorijas, kurių tikrumas kelia klausimų.

„Šiandien prie namų lipant į automobilį nuo mano kaklo nuslydo šilkinis šalikėlis. Nepastebėjau jo ir važiavau į darbą. Maždaug J.Basanavičiaus gatvės sankryžoje pastebėjau, kad dviračiu važiuojantis jaunas vyras mojuoja mano šalikėliu. Sustojau, apsikeitėm keletu malonių frazių, padėkojau kaimynui ir supratau, kad širdį užliejo didelis džiaugsmas. Atgimstantis stoties rajonas, atgimstantis Naujamiestis turbūt verčia džiaugtis kiekvieno čia gyvenančio žmogaus širdį“, – savo „Facebook“ paskyroje liejosi kandidatė.

Konservatorių išmonė – šakės ir kelionė autobusiuku

Seimo narys Mantas Adomėnas dar kovo mėnesį pradėjo rinkimų kampaniją, kuri socialiniame tinkle „Facebook“ sulaukė daug dėmesio. Rinkėjai nustebę, kodėl miestietis politikas reklamuojasi su šakėmis, ar jam teko tokį daiktą iš tiesų laikyti rankose ir į ką jis nusitaikęs.

Politikas aiškino, kad Kaišiadorių-Elektrėnų apygardoje reikia rimtų permainų ir nusistovėjusių politinių jėgų pokyčio. Reikia supurtyti ir pažadinti iš tam tikro letargo, išmėžti korupciją, privilioti investicijas, dirbti švietimo srityje. Paklausus, kodėl reklaminiame stende pasirinko būtent ūkinį padargą, politikas teigė norintis intriguoti rinkėjus.

Socialinio tinklo komentatoriai apipylė reklamą ir politiką įvairiomis pastabomis: „Toks primityvus ir piktas įrankis daktaro rankose? Gal būtų geriau pagal didįjį dainių „paimti arklą, knygą, lyrą ir eiti Lietuvos keliu?“, „O toks plakatas nereiškia „mums šakės?“, „Pirma mintis, kuri šauna į galvą pamačius nuotrauką, kad susiruošėt darbams į tvartą“, – komentavo jie.

Gegužės mėnesį iš sostinės pajudėjo ir konservatorių autobusiukas. Užrašas ant jo šono skelbė – „Naujas planas Lietuvai“.

Važiuojant per Lietuvos miestus ir miestelius buvo organizuojami susitikimai bei diskusijos su partijos lyderiu Gabrieliumi Landsbergiu, vadovybe bei partijos kandidatais 2016 metų rinkimuose.

Socialdemokratai varto kubus

Lietuvos socialdemokratų partijos autobusiukas keliauja per Lietuvą. Politikai tikina norintys išklausyti ir išgirsti savo rinkėjus. Prieš savaitę socialdemokratų komanda bandė pakerėti anykštėnus.

Anykščių gyventojai bei svečiai tiesioginiame vaizdo pokalbyje teikė klausimus premjerui Algirdui Butkevičiui. Akcijos metu anykštėnai fotografavosi su didžiuliais raudonais kubais, ant kurių kiekvienos sienelės buvo skirtingi užrašai: ant vieno kubo – politiniai šūkiai, ant kito – žemiški norai ir svajonės.

Trečiadienį socialdemokratų autobusiukas lankosi Jurbarke, o vėliau pajudės ir į kitas Lietuvos vietas.

Bandys paimti blaivumu

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko Ramūno Karbauskio paviešintas skelbimas su jo autoportretu ir šūkiu „Politika mąstantiems blaiviai“ susilaukė daugybės internautų reakcijų.

„Neužmirškit uždegti žvakutes už visus mažus, jaunus ir senus, kritusius nuo jūsų „rundapo“, – rašė komentatorius. „Iš kur tokia informacija, tikriausiai turgaus bobos pašnibždėjo“, – juokavo kitas pilietis.

„100 darbų Lietuvai“ su V.Alekna

Liberalų sąjūdis bando pasigirti „100 darbų Lietuvai“ programa. Reikia tikėtis, kad Eligijaus Masiulio kyšio skandalas nebus įtrauktas į darbų sąrašą.

Liberalų simboliu tapęs Virgilijus Alekna į rinkimus eina garsiai: „Esu liberalas, nes noriu, kad mano vaikai užaugtų šviesioje ir energingoje šalyje“, – skelbė jis.

Politologas: „Šis laikotarpis – apšilimas“

Politologas Tomas Janeliūnas pastebi, kad šiuo metu rinkimų kampanija dar nėra įsibėgėjusi, ir tai suprantama.

„Viena vertus, tai natūralu, nes vasaros laikotarpiu tradicinių žiniasklaidos kanalų pasiekiamumas būsimiems rinkėjams yra gerokai mažesnis. Nacionaliniu mastu per televizijas, dienraščius, portalus reklamos poveikis dabar, matyt, būtų mažesnis. Tai žinodamos partijos daro daugiau tiesioginių renginių, susitikimų su gyventojais vietose, partijos bendražygiams ruošia įvairius seminarus ar sąskrydžius. Laukia pagrindinio rinkimų kampanijos laiko, kuris prasidės nuo vasaros pabaigos“, – sakė T.Janeliūnas.

Pasak jo, tik vienas kitas rinkiminis plakatas užkliuvo už akių, tačiau jie kol kas nedominuoja.

„Pajūryje, manau, gali būti daugiau. Ten didesni žmonių srautai, tad ir reklama galės būti paveikesnė. Įsivaizduoju, kad dar ne visos partijos turi aiškią savo rinkimų kampaniją, ne visos yra pristačiusios savo rinkimų programas ir atitinkamai iš jų dar nesklinda pagrindinės žinutės, kuriomis bus bandoma įtikinti rinkėjus. Šis laikotarpis – apšilimas, bet ne tikroji rinkimų kampanija. Tokia padėtis nesiskiria nuo ankstesnių metų, kadangi spalio mėnesį vyksta rinkimai. Natūralu, kad paskutinis mėnesis – rugsėjis – svarbiausias rinkimų kampanijose. Vasara tiek politikams, tiek rinkėjams yra laisvesnis metas, sunku sukaupti visas pajėgas, nes gali pritrūkti pinigų ir energijos finišo tiesiojoje“, – kalbėjo pašnekovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.