3 val. pareigūnų laukęs rašytojas: „Policija išgyvena nuosmukį“

Kol policija pati apie save rašo socialiniame tinkle „Facebook“ ar žiniasklaidai siuntinėja reklaminius pranešimus spaudai apie tai, kaip kažkas jai padėkojo už atliktą darbą, viskas atrodo gražu, profesionalu ir operatyvu. Tačiau realybėje viskas gali būti ir visiškai kitaip. Tuo sekmadienio vakarą įsitikino žinomas rašytojas ir žurnalistas Dailius Dargis, Trakų policijos patrulių laukęs daugiau kaip tris valandas.

Tris valandas dėl partrenktos stirnos laukęs D.Dargis mano, kad policija patiria nuosmukį.<br>.
Tris valandas dėl partrenktos stirnos laukęs D.Dargis mano, kad policija patiria nuosmukį.<br>.
Tris valandas dėl partrenktos stirnos laukęs D.Dargis mano, kad policija patiria nuosmukį.<br>T.Bauro nuotr.
Tris valandas dėl partrenktos stirnos laukęs D.Dargis mano, kad policija patiria nuosmukį.<br>T.Bauro nuotr.
Tris valandas dėl partrenktos stirnos laukęs D.Dargis mano, kad policija patiria nuosmukį.<br>D.Dargio nuotr.
Tris valandas dėl partrenktos stirnos laukęs D.Dargis mano, kad policija patiria nuosmukį.<br>D.Dargio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2016-08-02 21:12, atnaujinta 2017-05-17 01:45

„Nesu linkęs skųstis, bet čia nėra normalu, kai policijos patrulių tenka laukti ištisas valandas“, – sekmadienį socialiniame tinkle „Facebook“ paskelbė D.Dargis.

Jis papasakojo, kad sekmadienį vakare važiuojant iš Trakų, netoli Bražuolės kaimo, netikėtai į kelią išbėga jauna stirna. Žurnalisto automobilis gyvūną kliudė ir mirtinai sužalojo. Per avariją buvo apgadintas ir automobilis.

„Apgadinimai nėra stipriai baisūs, bet matomi ir kainuos juos šalinant“, – „Facebook“ parašė žurnalistas.

Policijos laukė daugiau kaip 3 valandas

Kadangi automobilis „Audi“ draustas kasko draudimu, D.Dargis paskambino Bendruoju pagalbos telefonu 112 ir į įvykio vietą iškvietė policijos patrulius. Jų laukti teko daugiau nei tris valandas. Per tą laiką atvažiavę aplinkosaugininkai išsivežė žuvusią stirną, o rašytoją „nuramino“, kad laukti teks dar ilgai.

„Gerai, kad nepatekau į rimtesnį įvykį, kai būna sužalojami žmonės ar mašina sumaitota nepataisomai ir net negali šiltai sėdėti jos viduje. Bet mažųjų rajonų, miestelių ir apskritai provincijos policija mano akimis išgyvena baisų nuosmukį, jei tokiais tempais „skuba“ į iškviečiamus autoįvykius...“, – teigė D.Dargis.

Lrytas.lt susisiekus su žurnalistu, šis sakė, kad situacija nėra normali, kai šitiek laiko reikia laukti pareigūnų: „Aš turėjau nuotraukas, policijos budėtojams sakiau, kad atvažiuosiu į policiją pats, jei nebūsiu baudžiamas už pasitraukimą iš įvykio vietos. Tačiau man atsakė, kad turiu laukti įvykio vietoje, nes tai draudiminis įvykis.

Taip ir stovėjau ant kelio tris valandas tamsoje keldamas grėsmę eismo saugumui. Ten toks posūkis pavojingas, bet kas į mane galėjo įvažiuoti“, – pasakojo žurnalistas.

Visame rajone dirbo vos 1 ekipažas

Laikinai einantis Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko pareigas Rolandas Kiškis teigė, kad į gausėjančius gyventojų iškvietimus „policija stengiasi reaguoti maksimaliai operatyviai, kiek tik leidžia turimos galimybės ir resursai“.

Pasak laikinojo Vilniaus apskrities policijos vadovo, policijos patruliai pirmiausiai vyksta į tuos iškvietimus, kur reikalinga skubi pagalba, kur žmonėms gresia pavojus. Į mažiau pavojingus įvykius reaguojama vėliau. Esant reikalui, policijos ekipažas gali būti siunčiamas iš kito rajono.

R.Kiškis pripažino, kad sekmadienio vakarą susidarė situacija, kai visame Trakų rajone liko dirbti vos vienas ekipažas, turintis reaguoti į visus iškvietimus (D.Dargis teigia, kad pas jį galiausiai atvažiavo du policininkai).

„Darbo grafikai yra sudaromi išskiriant laiko juostas pagal iškvietimų ir įvykių intensyvumą, todėl ramesniu metu, liepos 31-osios vakarą Trakuose į tarnybą išvyko vienas ekipažas. Deja, gavęs pranešimą apie konfliktą artimoje aplinkoje, jis buvo priverstas užtrukti“, – rašoma lrytas.lt perduotame R.Kiškio atsakyme į redakcijos klausimus.

Pastaruoju metu jau gana dažnai galima pamatyti net ir po vieną patruliuojančių pareigūnų. Jų galima išvysti ne tik Trakų rajone, bet ir Vilniuje. Anksčiau to būdavo vengiama. Tačiau šiuo metu policijoje toks patruliavimas jau toleruojamas. Štai praėjusią parą Vilniaus apskrityje, dirbdami po vieną, patruliavo du pareigūnai. Vienas iš jų – Trakų rajone.

„Turime pagrindo manyti, kad nei po vieną dirbančių pareigūnų saugumui, nei jų darbo kokybei porininko neturėjimas esminės įtakos neturi. Susidūrę su rimtesniais įvykiais, jie į pagalbą kviečia kolegas“, – tvirtino R.Kiškis.

Jis teigė, kad nusiskundimų dėl panašių situacijų, į kurią pateko D.Dargis, nėra daug. Ir tvirtino tikįs, kad ateityje situacija turėtų gerėti: „Kaip ir visa policijos profesinė bendruomenė esu tvirtai įsitikinęs, kad dabar vykdomi pertvarkymai padės išspręsti gyventojų patiriamus nepatogumus. Pradėta esminė policijos pertvarka pirmiausiai skirta tam, kad kuo daugiau policijos pareigūnų paliktų kabinetus, būtų arčiau žmogaus ir greičiau suskubtų į pagalbą. Numatoma, kad įgyvendinus planuojamus pokyčius, tokių pareigūnų skaičius patrigubės“.

BPC operatorius nutraukė pokalbį

Be ilgo ir nesuprantamo laukimo, D.Dargį šioje istorijoje papiktino ir dar vienas dalykas. Jis tvirtina tris kartus skambinęs Bendruoju pagalbos telefonu 112, norėdamas sužinoti, kada atvyks policijos patrulis. Tačiau paskutinis pokalbis paliko karčių nuosėdų, kadangi BPC operatorius tiesiog nutraukė pokalbį ir padėjo ragelį.

Bendrojo pagalbos centro atstovė Vilma Juozevičiūtė neneigia, kad D.Dargis telefonu 112 skambino tris kartus. Pirmas skambutis fiksuotas 20 val. 57 min., antras – 21 val. 23 min., o trečias – 21 val. 49 min. Paskutinį pokalbį BPC operatorius iš tiesų nutraukė.

„Iš skambinančiojo pusės buvo nepasitenkinimas, kad reikia ilgai laukti. Bet operatorius jam sakė, kad mato, jog policijos patrulis yra išvykęs į kitus įvykius. Nukentėjęs žmogus, aišku, turėjo teisę būti nepatenkintas ir piktintis, jog reikia taip ilgai laukti. Bet tas pokalbis buvo toks nerezultatyvus... Operatorius jį visą laiką ramino, kad mato, jog policija išvykusi ir galiausiai nutraukė pokalbį.

Mūsų operatoriams nerekomenduojami ilgi pokalbi, nes yra labai didelis skambučių srautas. Savaitgaliais skambučių ypatingai daug būna. Jeigu būna kokia nors ypatinga situacija, koks nors gaivinimas, tai tie pokalbiai gali ilgai tęstis, nes operatoriai tada konsultuoja žmogų. O šiuo atveju tokio poreikio nebuvo. Tokiais atvejais, kaip šis, kai pokalbis niekur neveda, rekomenduojama pokalbius baigti greičiau“, – sakė V.Juozevičiūtė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.