Seime siūloma grąžinti vaiko pinigų mokėjimą

Seimas sukruto – nuspręsta svarstyti Seimo nario Kęstučio Daukšio teikiamas Išmokų vaikams įstatymo pataisas. Jomis siūloma grąžinti kasmėnesinį vaiko pinigų mokėjimą.

Ekonomistas N. Mačiulis sakė, kad gerenis būdas skatinti gimstamumą ir mažinti socialinę atskirtį – neapmokestinio pajamų dydžio taikymas.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Ekonomistas N. Mačiulis sakė, kad gerenis būdas skatinti gimstamumą ir mažinti socialinę atskirtį – neapmokestinio pajamų dydžio taikymas.<br>G. Bitvinsko nuotr.
Ekonomistas N. Mačiulis sakė, kad gerenis būdas skatinti gimstamumą ir mažinti socialinę atskirtį – neapmokestinio pajamų dydžio taikymas.<br>J. Stacevičiaus nuotr.
Ekonomistas N. Mačiulis sakė, kad gerenis būdas skatinti gimstamumą ir mažinti socialinę atskirtį – neapmokestinio pajamų dydžio taikymas.<br>J. Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2016-09-14 12:21, atnaujinta 2017-05-13 02:55

Pinigus gautų kiekvienas vaikas

Teikiamu įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad išmoka vaikui būtų mokama visiems bendrai gyvenančių asmenų auginamiems ar globojamiems vaikams ir nepriklausytų nuo šeimos gaunamų pajamų dydžio.

„Šiais laikais jau nesvarbu ar tėvai susituokę, ar ne. Čia yra vaiko pinigai. Kadangi pats nepilnametis išmokėtais pinigais disponuoti negali, jie išmokami tam žmogui, kuris gyvena su vaikais. Tai pavyzdžiui, jeigu tėvai išsiskyrę ir tėtis negyvena su vaikais, tai pinigus gautų mama, kuri juos prižiūri“, – sakė Seimo narys.

Taip pat siūloma auginamam ar globojamam vaikui nuo gimimo dienos iki 2 metų amžiaus, išmokas padidinti nuo 0,75 iki 0,9 bazinės socialinės išmokos dydžio, tai yra nuo 28,5 eurų iki 34,2 eurų.

Auginantiems ar globojantiems vaikus nuo 2 iki 7 metų amžiaus išmokas vaikams siūloma padidinti nuo 0,4 iki 0,75 bazinės socialinės išmokos dydžio, tad suma kiltų nuo 15,2 iki 28,5 eurų. Be to siūloma vaikams nuo 2 iki 18 metų amžiaus išmokas mokėti po 0,75 bazinės socialinės išmokos dydžio, nepriklausomai kiek šeima augina ar globoja vaikų.

Nors K. Daukšys nepasakė, kiek šios išmokos kasmet atsieitų valstybės biudžetui, patikino, kad ši suma Lietuvai neva būsianti labai maža.

„Ta suma, palyginus su suma, kuri mums kainuoja išlaikyti pustuštes mokyklas arba uždaryti darželius, yra labai maža. Tai valstybei yra tokie maži pinigai, juolab palyginus su tuo, ką galima išlošti, kad bus daugiau vaikų ir jie augs jausdami valstybės rūpestį“, – kalbėjo K. Daukšys.

Numatoma, kad pataisos įsigaliotų nuo ateinančių metų sausio 1-osios.

Po pateikimo projektui pritarė 68 seimo nariai, nė vienas nebalsavo prieš, 3 parlamentarai susilaikė. Bendru sutarimu pritarta pasiūlymui prašyti Vyriausybės išvados dėl šio projekto.

Pagrindiniu šio klausimo svarstyme paskirtas Socialinių reikalų ir darbo komitetas, projektą plenariniame posėdyje nuspręsta svarstyti spalio 18-ąją.

Yra geresnių būdų

Ekonomistas Nerijus Mačiulis sakė, kad jam teko matyti ne vieną atliktą tyrimą, kuriuose buvo analizuojamos įvairios priemonės skatinančios gimstamumą ir mažinančios socialinę atskirtį.

„Dažniausiai teigiama, kad efektyviau yra pasiūlyti pajamų mokesčių lengvatas šeimoms auginančioms vaikus. Lietuvoje šis principas veikia iš dalies, yra papildomas neapmokestinamas pajamų dydis, kuris taikomas priklausomai nuo vaikų, augančių šeimoje skaičiaus.

Dėl tokios mokesčių lengvatos, dėl papildomo neapmokestinamų pajamų dydžio taikymo, aišku, naudą gauna šeimos, kurios turi oficialias darbo pajamas. Tai kartu yra ir priemonė, skatinanti neslėpti pajamų, jas deklaruoti. Tokiu būdu galima mažinti ir šešėlinę ekonomiką“, – pasakojo N. Mačiulis.

Ekonomistas sakė, kad jo nuomone, papildomų neapmokestinamų pajamų didinimas yra efektyvesnė priemonė, turinti daugiau teigiamų efektų, nei tiesiog pinigų davimas žmonėms.

Paklaustas, ar valstybė išgalės kas mėnesį mokėti pinigus kiekvienam Lietuvos vaikui, N. Mačiulis sakė, kad šiuo metu valdžios sektoriaus finansai yra subalansuoti, tad galima planuoti naujas išlaidas arba mokesčių mažinimą.

„Pirmą kartą po Nepriklausomybės atkūrimo, panašu, kad nebus biudžeto deficito. Toliau augant Lietuvos ekonomikai ir augant biudžeto pajamoms, atsiranda galimybių didinti išlaidas arba mažinti mokesčius.

Tuomet yra tik prioriteto klausimas, kur mes matome, kad poreikis didinti išlaidas ar mažinti mokesčius yra didžiausias. Tų siūlymų, ypač artėjant rinkimams, yra daug.

Vaikų rėmimas, gimstamumo skatinimas yra labai svarbus prioritetas, bet jį geriau įgyvendinti jau minėtu papildomu neapmokestinamų pajamų dydžio taikymu. Taip skatinamas ir oficialus darbų gavimas, o šeimos gauna mokestines lengvatas“, – kalbėjo ekonomistas.

Apie tai, ar 30 eurų gali pagerinti šeimų padėtį, N. Mačiulis sakė, kad valstybėje niekada neužteks pinigų visų poreikiams patenkinti ir užtikrinti visų sričių finansavimą.

„Dėl to turi būti labai aiškūs prioritetai, kiekvieną siūlymą keisti įstatymą ar didinti kažkokias išmokas, turi lydėti konkreti analizė, kurioje matoma, kiek tai kainuos valstybei ir iš kur tos pajamos bus gaunamos“, – sakė ekonomistas Nerijus Mačiulis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.