Dviprasmiška kandidatės politinė reklama įžiebė aistrų

Ką galimą pamanyti pamačius nuotrauką, kurioje matyti tamsioje gatvėje pagyvenusio vyriškio link žengianti jauna moteris trumpu sijonu, už nugaros slepianti geltoną rožę?

„Man labai apmaudu, kad politiniai oponentai vyrai taip seksistiškai įvertino nuotrauką“, – sakė M.Petrauskaitė.<br>Facebook nuotr.
„Man labai apmaudu, kad politiniai oponentai vyrai taip seksistiškai įvertino nuotrauką“, – sakė M.Petrauskaitė.<br>Facebook nuotr.
M.Petrauskaitės politinė reklama sukėlė pašaipų.<br>Facebook nuotr.
M.Petrauskaitės politinė reklama sukėlė pašaipų.<br>Facebook nuotr.
M.Petrauskaitės politinė reklama patiko ne visiems.<br>Facebook nuotr.
M.Petrauskaitės politinė reklama patiko ne visiems.<br>Facebook nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Sep 29, 2016, 2:02 PM, atnaujinta May 11, 2017, 6:40 PM

Kaip sakoma, kiekvienas sprendžia pagal sugedimo lygį. Tokio siužeto Panevėžio socialdemokratės Modestos Petrauskaitės politinėje reklamoje ne vienas, ypač vyrai, įžvelgė panašumų su intymių pažinčių reklama. „Facebook“ pasipylė pašaipūs komentarai, kuriuos įžiebė žodžio kišenėje neieškančio žurnalisto Audriaus Bačiulio kandžios pastabos.

Ir ne tiek pastabos, kiek išplatintas fotomontažas: ant reklaminės nuotraukos uždėti trys X – aiški užuomina į intymių pažinčių portalus.

Tamsi moteris tamsioje gatvėje

Rinkimų plakate M.Petrauskaitė iš tiesų žengia į pasimatymą ne su vyru, o su legendinio teatralo Juozo Miltinio skulptūra, esančia prie jo vardu pavadinto Panevėžio akademinio teatro.

„Man labai apmaudu, kad politiniai oponentai vyrai taip seksistiškai įvertino nuotrauką. Aš nesiekiau erotinio įvaizdžio, bet mečiau iššūkį stereotipams, kai apie moters padorumą sprendžiama iš sijono ilgio. J.Miltinis irgi šiek tiek laužė stereotipus, nebijojo originalumo, todėl ir tapo žymus. Ne sijono ilgis lemia moralę. Davatkiškas požiūris yra veidmainiškas. Deja, politiniai oponentai pasinaudojo seksistinėmis patyčiomis“, – apgailestavo kandidatė į Seimo narius.

Šią nuotrauką lydi tekstas: „Gal todėl, kad gimiau Miltinio mieste, o gal todėl, kad nuo mažų dienų savaitgaliais su šeima lankydavomės teatre, ši maža silpnybė tapo neatsiejama mano gyvenimo dalimi. Teatras mane žavi kaip išorinio ir vidinio pasaulio įvykių meniškas atvaizdavimas scenoje.“

Kodėl pomėgį lankyti teatrą M.Petrauskaitė pavadino silpnybe, nepaaiškino. Aiškindama nuotraukos idėją ji teigė norėjusi pavaizduoti mintį, kad Panevėžys – legendinio maestro miestas.

„J.Miltinis buvo neatsiejamas nuo taurės vyno, geltonos rožės ir šuniuko Arielio.

Aš asmeniškai teigiamai vertinu A.Bačiulį. Visada buvo įdomios jo įžvalgos, bet šiuo akibrokštu jis mane labai nustebino ir net niekada nebūčiau galėjusi pamanyti, kad jo vienas iš laisvalaikio pomėgių yra pažinčių portalai. Galima būtų tuo suabejoti, bet juk žmogus pats pasirinko nuorodą, kuria sumenkino mano nuoširdžią idėją“, – apgailestavo M. Petrauskaitė.

Pagyrė sumanymą

Viešųjų ryšių agentūros specialistas Paulius Tamulionis pateikė akibrokštą, sakydamas, kad politinės reklamos idėja su paslėpta erotine potekste – labai gera, tik neišbaigta.

„Veiksminga politinė komunikacija turi būti skirta tikslinei auditorijai, pagal tai pasirenkami komunikacijos kanalai, žiūrint, kokiai auditorijai skirta reklama.

Vieni žmonės daugiau skaito laikraščius, kiti – interneto portalus, žiūri televiziją. Taip pat gana gausi auditorija tokių, kurie naršo pažinčių portalus. Vieniši žmonės, jaunimas. Tokiuose portaluose ir „YouTube“ pasirodanti reklama už mažą kainą gauna milžinišką auditoriją. Nedidelis skandaliukas taip pat pritraukia dėmesį, ypač jaunimo, kuriam neįdomios politinės programos, jie neskaito laikraščių, bet dalijasi naujienomis internete“, – aiškino P.Tamulionis.

Politikei pritrūko drąsos?

Ar išoriškai dorovingoje Lietuvoje tokia politinė reklama neatrodys per daug drastiška ir neatbaidys galimų rinkėjų? Juk nors Seimas nėra aukštai reitinguojama institucija, vis tiek tikima, kad ten dirbti turi solidūs, rimti vyrai ir moterys.

„M.Petrauskaitės nuotrauka neatrodo gašli, nepadori. Paslaptinga moteris su rože rankoje. Na, trumpas sijonas, bet Vilniaus Gedimino prospekte vasarą galima pamatyti daug atviresnių erotinių vaizdų. Priešingai, M.Petrauskaitei pritrūko drąsos. Jai reikėjo fotografuotis rodant veidą, atvirai.

Parašyti ant plakato linksmą, dėmesį pritraukiantį tekstą. Dabar plakatas toks, koks yra, ir žinia apie jį sulauks daug dėmesio. Kandidate susidomės didelė auditorija, bet ar tai turės lemiamą įtaką balsuojant, abejoju. Plakato idėja buvo gera, bet neišbaigta.

Siužetas patraukė auditoriją, bet neskatina rinkėjo galutiniam veiksmui“, – tvirtino viešųjų ryšių specialistas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.