AB „Energijos skirstymo operatorius“ netinkamai įrengė vartotojui elektros energijos apskaitos prietaisą ir elektros energijos suvartojimas buvo fiksuojamas netiksliai.
Operatorius klaidą pastebėjo tik praėjus keliems metams nuo prietaiso įrengimo, todėl buvo atliktas elektros energijos kiekių perskaičiavimas bei reikalauta iš vartotojo apmokėti už kelis pastaruosius metus apskaičiuotą sumą.
Tačiau VKEKK, išnagrinėjusi ginčo aplinkybes, nustatė, kad teisės aktai nenumato, jog suvartoti elektros energijos kiekiai turėtų būti perskaičiuojami tais atvejais, kai elektros energijos suvartojimas buvo netiksliai fiksuojamas dėl operatoriaus kaltės.
Už savo darbuotojų kompetenciją ir atliktų darbų kokybę atsakomybę turi prisiimti operatorius. Įvertinusi tai VKEKK konstatavo, kad AB „Energijos skirstymo operatorius“ nepagrįstai reikalauja vartotojo apmokėti išlaidas, kurios susidarė ne dėl jo kaltės, bei įpareigojo grąžinti vartotojui sumas, kurios buvo panaudotos nepagrįstai apskaičiuotai skolai padengti bei skolų įmonei sumokėtą išieškojimo mokestį.
Pažymėtina, jog VKEKK 2016 m. rugsėjo mėn. pateikė Energetikos ministerijai siūlymą papildyti elektros energijos kiekių perskaičiavimą reglamentuojančias Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisykles, jose aiškiai apibrėžiant, jog esant atvejams, kai apskaitos prietaisas netiksliai veikė dėl operatoriaus kaltės, perskaičiavimai nebūtų atliekami.