Švietimo specialistai: šiuolaikinius vaikus ir mokyti reikia šiuolaikiškai

Šiuolaikiniai vaikai nuo pat mažens patiria daugybę vaizdinių ir garsinių stimuliacijų, o į mokyklas ateina ne tik išbandę, bet dažniausiai ir įgudę naudotis naujausiomis technologijomis. Švietimo specialistai pabrėžia, jog dėl šių priežasčių mokyklos turi prisitaikyti prie mokinių poreikių ir pasiūlyti jiems inovatyvius, modernaus gyvenimo realijas atitinkančius mokymosi būdus.  

EMA kūrėjai kviečia priimti iššūkį ir pasitikrinti.<br>123rf nuotr.
EMA kūrėjai kviečia priimti iššūkį ir pasitikrinti.<br>123rf nuotr.
Aušra Kurienė pastebi, kad šių dienų vaikai yra itin imlūs įvairiausio pobūdžio informacijai.<br>D.Umbraso nuotr.
Aušra Kurienė pastebi, kad šių dienų vaikai yra itin imlūs įvairiausio pobūdžio informacijai.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2017-05-31 11:26, atnaujinta 2017-05-31 11:33

Paramos vaikams centro vadovė, psichologė Aušra Kurienė pastebi, kad šių dienų vaikai yra itin imlūs įvairiausio pobūdžio informacijai, geba jos suvokti daug ir įvairios. Mokymo procesas turi būti organizuojamas atsižvelgiant į tai, kad jiems reikia nuolat besikeičiančių vaizdų, informacijos, kuri stimuliuotų jų regą, klausą, lytėjimą.

„Anksčiau kontrolinių darbų, diktantų, testų rezultatus tekdavo ilgai tikrinti, o rezultatus suvedinėti į lenteles. Šis mechaninis darbas užimdavo labai daug laiko. Dabar visa tai už mane atlieka skaitmeninės mokymosi priemonės. Sutaupytą laiką galiu skirti naujų, dar neišbandytų programėlių paieškai, asmeniniam tobulėjimui, bendravimui su mokiniais, kūrybai“, - sako VGTU inžinerijos licėjaus pradinių klasių mokytoja metodininkė Rūta Filončikienė.

R. Filončikienė pastebi, kad šiuolaikinės technologijos padeda vaikams aktyviau įsitraukti į mokymosi procesą, skatina juos savarankiškai mokytis, ugdo bendradarbiavimo įgūdžius, pasižymi nepalyginamai geresnėmis užduočių diferencijavimo ir individualizavimo galimybėmis.

„E. mokykla“ ugdymo turinio grupės vadovė Jūratė Mikulevičiūtė atkreipia dėmesį, kad tyrimai rodo, jog mokinių rezultatai ir motyvacija tiesiogiai priklauso nuo to, ar jie gauna savo gebėjimų lygį atitinkančias užduotis.

„Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros 2015-2016 mokslo metų ataskaitoje diferencijuoto ir individualizuoto ugdymo sritis išskiriama kaip labiausiai tobulintina. Nurodoma, kad joje turėtų pasitempti net 69 proc. šalies mokyklų. Elektroninė mokymosi aplinka (EMA) sprendžia šią problemą. Ją naudojantiems mokytojams suteikiami įvairaus sunkumo, skirtingus gebėjimus tikrinantys užduočių rinkiniai, jų atsakymai bei vertinimai“, - dėsto ji.

Specialistė skaičiuoja, kad mokytojų, besinaudojančių EMA, skaičius nuolat auga. 2016 m. tokių mokytojų buvo 2700. Tai 50 proc. daugiau nei 2015 m. 64,5 proc. šių mokytojų dirba pagrindinėse mokyklose, 35,5 proc. – pradinėse. Praktika rodo, kad EMA nesukelia jokių problemų nei jauniems, nei labiau patyrusiems mokytojams. Vienoje ją naudojančioje Kauno mokykloje mokytojų amžiaus vidurkis viršija 50 metų, bet nesklandumų jiems pavyksta išvengti.
 
„Mokytojai dažniausiai skiria pagrindinio lygio užduotis. Šiek tiek rečiau: patenkinamo ir aukštesniojo lygio. Dominuoja taikymo gebėjimus tikrinančios užduotys, rečiausiai – problemų sprendimo. Žinių taikymo ir patikrinimo užduotys įveikiamos lengviausiai. Sunkiausiai mokiniams sekasi tvarkytis su problemų sprendimo užduotimis“, - pastebi J. Mikulevičiūtė.

Naudojantis EMA 2016 m. mokiniams buvo paskirta 1 mln. 120 tūkst. Užduočių. Tai 6 kartus daugiau nei 2015 m.  Dažniausiai mokiniams skiriamos matematikos užduotys. Jas mokiniai atlieka net 3-4 dažniau nei toliau besirikiuojančias  lietuvių kalbos ir pasaulio pažinimo užduotis.
TAMO grupei priklausanti elektroninių mokymo priemonių kūrėja „E. mokykla“ mokykloms dirbti su EMA pirmą kartą pasiūlė dar 2014 m. Šiuo metu šią aplinką naudoja 40 tūkst. 2-6 klasių mokinių.

EMA kūrėjai kviečia priimti iššūkį ir pasitikrinti, ar teisingai atsakytumėte į 1-8 klasėms skirtus įvairių mokomųjų dalykų klausimus:

https://epratybos.lt/app/zaidimas#

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.