Egzaminų vertinimo pokyčiai?
Regis, kad Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) įsiklausė tiek į egzaminus laikusių moksleivių, tiek į mokytojų skundus. Naujienų portalo lrytas.lt žiniomis, ministerijoje aptariamas pasiūlymas lietuvių kalbos žinių patikrinimo dalį žodžiu ir valstybinį egzaminą vertinti kartu.
Iki šiol šis egzaminas buvo vertinamas atskirai – per kalbėjimo įskaitą abiturientai gali surinkti 20 taškų, tačiau nors šis įvertinimas ir įrašomas į brandos atestatą, jokios įtakos stojant į aukštąsias mokyklas jis neturi, o lietuvių kalbos ir literatūros valstybinis brandos egzaminas (VBE) vertinamas pagal šimto balų skalę ir yra vienas svarbiausių stojant.
„Galiu patvirtinti, kad ministerija jau analizuoja įvairius pasiūlymus dėl pokyčių laikant egzaminus. Tarp tų pasiūlymų tikrai yra ir pasiūlymas rengiant lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminą grįžti prie dalies žodžiu.
Bet ministerija neketina priimti skubotų sprendimų, mes šią ir kitas alternatyvas ketiname išanalizuoti per artimiausias savaites ir tuomet kviesime į diskusijas švietimo bendruomenę, kad rudens pradžioje galėtume supažindinti visą bendruomenę su priimtais sprendimais“, – lrytas.lt turimą informaciją patvirtino švietimo ir mokslo ministrės patarėjas Arminas Varanauskas.
Tiesa, A.Varanauskas tikino, kad ŠMM neketina keisti egzaminų tvarkos vien todėl, kad rezultatai atrodytų geriau. Jis teigė, kad būtina suprasti, jog egzaminas nėra tikslas savaime, o priemonė patikrinti moksleivių įgytas žinias ir gebėjimus.
„Viena vertus, mes kalbame apie pokyčius laikant egzaminus, nes patys matome ir girdime racionalių pasiūlymų, ką ir kodėl reikėtų tobulinti. Antra vertus, Vyriausybė yra numačiusi atnaujinti ugdymo turinį, tai vertinimas (o egzaminas yra viena vertinimo sudedamųjų dalių) taip pat turės būti pritaikytas prie pasikeitusio turinio, čia turi būti užtikrinta darna“, - sakė A.Varanauskas.
Nuo artėjančių mokslo metų Lietuvoje atsiranda brandos darbas, taip pat pradedama vis daugiau diskutuoti apie kaupiamąjį vertinimą. Ministrės patarėjo teigimu, klausimas dėl kaupiamojo vertinimo reikiamumo – jau praeitis. Esą dabar svarbiausia atsakyti į klausimą, kaip pasiruošti įgyvendinti kaupiamąjį vertinimą.
„Pereidami prie tokios kaupiamosios sistemos mes stipriai sumažinsime vaikams stresą prieš egzaminus, taip pat ir mokytojus padarysime laisvesnius, ne tokius priklausomus nuo egzaminų programų“, – kalbėjo A.Varanauskas.
Rezultatai greitai negerės
„Įskaitos vertinimas arba įtraukimas į valstybinio brandos egzamino pažymį turėtų prasmę, nes dabar VBE pažymiai nėra iki galo patikimi. Gal tai suteiktų didesnį apibrėžtumą“, – sakė S.Jurkevičius.
Tiesa, Vilniaus licėjaus direktorius nemano, kad toks sprendimas bent artimiausiu metu turėtų įtakos lietuvių kalbos ir literatūros egzamino rezultatams. Pasak jo, egzaminas turi ne vieną problemą, tad kad gerėtų rezultatai, reikia viską apsvarstyti iš esmės – pradedant ugdymo programa, baigiant pačia egzamino procedūra.