Kauniečiai nuo pavojų gatvėse ginasi ir grandinėmis

Puošmena ar užkardos nedrausmingiems pėstiesiems? Kauniečiai bando atsakyti į tokį klausimą aptarinėdami miesto gatvėse iškilusius metalinius maždaug metro aukščio stulpelius ir juos jungiančias grandines.

Automobiliai suniokojo vos kelis ketaus stulpelius, juos teko atstatyti. <br>M.Patašiaus nuotr.
Automobiliai suniokojo vos kelis ketaus stulpelius, juos teko atstatyti. <br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas („Lietuvos rytas“)

Oct 2, 2017, 6:57 PM

Daugiausia tokių užkardų pastatyta centrinėje Kauno dalyje ir senamiestyje. Mieste jau iškilo 3000 stulpelių, o bendras grandinių ilgis siekia 4,5 kilometro.

Darbai nenutrūks ir ateityje, o tokių užtvarų ketinama įrengti tiek, kiek reikės.

Kai kuriose senamiesčio gatvėse statomi tik stulpeliai be grandinių. Taip siekiama užtverti kelią automobiliams patekti į draudžiamas zonas ar paskatinti vairuotojus tvarkingai statyti transporto priemones.

Sumažino norą lakstyti

„Tokios užtvaros naudojamos daugelyje miestų nukreipti pėsčiuosius į pėsčiųjų perėjas“, – kalbėjo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Jo nuomone, užtvarai atlieka ir kitą funkciją – jie miesto gatvėse tiesiog gražiai atrodo.

Vis dėlto svarbesnis tikslas – užkirsti kelią nedrausmingiems pėstiesiems. P.Kero žiniomis, dauguma jų išties keičia įpročius ir nesistengia žūtbūt įveikti kliūties.

„Nėra tokių užkardų, kurių žmogus negalėtų įveikti, bet neabejojama, kad ši priemonė veiksminga“, – kalbėjo P.Keras.

Negali sukelti pavojaus

P.Kero žiniomis, kol kas eismo įvykių metu nukentėjo vos pora metalinių stulpelių – dėl to gauti pranešimai iš policijos.

Stulpelių priežiūra patikėta įmonės „Kauno gatvių apšvietimas“ darbuotojams.

Stulpeliai pagaminti iš ketaus, o grandinės – plieninės ir nudažytos milteliniu būdu. Ar juos sunku išversti?

Pasak P.Kero, stulpeliai tikrai nėra nepajudinami ir taip elgiamasi dėl paprastos priežasties.

„Visos eismo saugumo priemonės montuojamos taip, kad susidūrimo metu nukentėtų jos, o ne žmogus ar automobilis“, – aiškino savivaldybės atstovas.

Tiek stulpelius, tiek kelio ženklus būtų galima įbetonuoti gerokai tvirčiau, tačiau tuomet padidėtų tikimybė, kad per susidūrimą nukentės žmonės.

Įveikti kliūtį reikia laiko

Kauno kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius neabejojo, kad grandinės taps užkarda nedrausmingiems pėstiesiems, mat ilgėjant tamsiajam metų laikui jie tampa vienu didžiausių rūpesčių saugaus eismo specialistams.

„Nekyla abejonių – tai bus veiksminga priemonė“, – įsitikinęs V.Lukošius. Jį stebina žmonės, kurie sutaupo kelis metrus kelio, tačiau rizikuoja gyvybe žengdami į gatvę neleistinoje vietoje.

Jeigu pėsčiasis net norės trumpinti kelią, jam teks perlipti užkardas ir nebeliks galimybės staigiai įbėgti į gatvę.

Netikėtai ir netinkamoje vietoje pasirodęs pėsčiasis – viena dažniausiai pasitaikančių nelaimės priežasčių.

„Tokiu būdu vairuotojams suteikiame papildomų garantijų, kad pėsčiasis neįbėgs prieš pat transporto priemonę ir liks daugiau laiko atlikti manevrą“, – kalbėjo kelių policijos vadovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.