Net ir turėdama siuntimą jauna moteris niekaip negalėjo susisiekti su medikais, o kai jos vyras nuvyko į Žalgirio kliniką, sužinojo, kad šį mėnesį pacientai jau neberegistruojami, o registracija lapkričiui prasidės tik kitą savaitę.
„Man turėtų pašalinti du protinius dantis, odontologo kabinete poliklinikoje man pirmąją pagalbą suteikė, bet dantų jie nerauna, o dabar jau ir skausmas tik stiprėja. Turiu rūpintis trijų mėnesių kūdikiu, neįsivaizduoju, kur dar galiu kreiptis pagalbos“, – kalbėjo pašnekovė.
Naujienų portalo lrytas.lt žurnalistai taip pat pabandė keletą kartų paskambinti į Žalgirio klinikos registratūrą, tačiau ragelyje girdėjosi tik užimtos linijos signalas.
Klinikos vadovė: „Pacientų srautas didelis“
Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinikos vadovė profesorė dr. Alina Pūrienė teigė, kad moteriai įveikti skausmą turėjo pagelbėti pirminė sveikatos priežiūros įstaiga, kuri ir davė siuntimą.
„Nesinorėtų tikėti, kad medikai savo darbą atliko netinkamai. Kitas svarbus dalykas, jei skauda protinį dantį, jo iš karto rauti negalima, o būtina gydyti ūmų uždegimą. Tai, kaip ir šalinti skausmą turi daryti pirminės sveikatos priežiūros įstaigos specialistai, o tik paskui planine tvarka minėti dantys raunami“, – kalbėjo klinikos vadovė.
A.Pūrienė teigė, kad Žalgirio klinika nuolat populiarėja ir dėl to, kad dalis žmonių nusivilia privačia odontologija, o medikai, pamatę sunkesnį atvejį, mieliau lengva ranka rašo siuntimą į Žalgirio kliniką.
„Pacientų srautas toks didelis, kad mes sunkiai susitvarkome. Prašome Sveikatos apsaugos ministerijos lėšų, kad galėtume įsirengti naujas patalpas, jų, deja, negauname. Gydytojai taip pat dažnai nori dirbti kuo mažesniu krūviu – čia „užsideda karūną“, o pinigų uždirbti eina į privačią praktiką. Taip ima suktis užburtas ratas. Šiuo metu klinikoje visos darbo vietos užpildytos ir galima priimti tokį pacientų srautą, kokį galime“, – klinikos vadovė.
Ji patikino, kad pypsintis telefono signalas anaiptol nereiškia nukalto ragelio, o paprastai vienu numeriu nuolat laukia nuo 30 iki 50 skambučių.
Dantų rovimas – planinė procedūra
„Kadangi esame universitetinė ligoninė, tad dalis personalo dirba ir universitete. Privalome atsižvelgti į jų paskaitas ir kitus grafikus. Situacija tokia, kad kai tik galime, būtinai žmogų užrašome vizitui, jei vietų nėra – negalime jo užrašyti“, – teigė A.Pūrienė.
Pasak jos, jei pacientė kenčia didelius skausmus ir jai reikalinga būtinoji pagalba, ji teikiama poliklinikoje pagal gyvenamąją vietą. „Didelis skausmas yra viena iš tų situacijų, kai būtinojo pagalba teikiama, bet dantų rovimas yra planinė procedūra ir reikia sulaukti savo eilės. Būtinosios pagalbos paslaugas poliklinikų nedarbo valandomis, savaitgaliais ir per šventines dienas teikia budintys chirurgai mūsų klinikoje“.
Pašnekovė tikino, kad nei vienam numirti tikrai neleidžiama ir maksimaliai stengiamasi suteikti pagalbą, tačiau viskas nevyksta iš karto. „Šiek tiek paprasčiau bandyti registruotis ir gauti informaciją ne ryte, nes taip jau yra, kad iš ryto visime labai skauda ir skambučių srautas yra labai didelis“, – sakė medikė.