Ant seklumos užplaukusio laivo korpusas deformuotas: pavojaus aplinkai nėra

2017 m. gruodžio 25 d. 08:56
Atnaujinta
Pirmadienį į ant seklumos netoli Klaipėdos uosto užplaukusį laivą atvyko laivo savininko bei vilkikų kompanijos atstovai.
Daugiau nuotraukų (3)
Ant seklumos ties II Melnrage užplaukusiame laive „Ocean Crown“ šiuo metu dirba tarptautiniai vertintojai, kurie vertina laivo būklę ir aplinką. Taršos iš laivo į aplinką kol kas nėra užfiksuota.
„Uosto direkcija su laivo „Ocean Crown“ kapitonu nuolat palaiko ryšį. Laivo kapitonas mus patikino, kad laivo korpusas yra sandarus, tad šią akimirką taršos grėsmės nėra“, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Ekstremalių situacijų komisijos koordinatorius Egidijus Kuzmarskis.
Šiuo metu laive dirbantys tarptautiniai vertintojai vertina gylius, kokiu maksimaliu atstumu galėtų prie ant seklumos esančio laivo priplaukti vilkikai, kiek jų gali prireikti ir kitas aplinkybes. Visa informacija bus pateikiama laivo savininkui, kuris nedelsdamas sudarys veiksmų planą.
Su Kipro vėliava plaukiojantis laivas „Ocean Crown“ su dvidešimties žmonių įgula ant seklumos ties II Melnrage užplaukė sekmadienį paryčiais. Tą naktį vėjo stiprumas gūsiais siekė iki iki 28 m/s. Preliminari nelaimės priežastis – laivo pagrindinio variklio gedimas.
„Bandėme nugabenti specialistus laivu, bet nepavyko. Išsinuomojom sraigtasparnį ir nuvežėme specialistus į laivą, jie nuspręs dėl gelbėjimo, kad būtų galima laivą nutempti nuo seklumos. Reikia apžiūrėti laivą ir parengti nutempimo planą“, – BNS sakė S. Tarachovskis.
Krašto apsaugos ministerija (KAM) pranešė, laivo vertinimo komisija pirmadienį atliko laivo išorinio korpuso apžiūrą, jos metu buvo fiksuota korpuso deformacija. Dėl blogėjančių oro sąlygų didėja tikimybė, kad laivo korpusas toliau deformuosis, dėl ko gali įvykti laive esančių naftos produktų išsiliejimas į aplinką.
Komisijai buvo būtina patekti į laivo vidų, bet dėl nepalankių oro sąlygų, ji negalėjo išsilaipinti ant laivo iš katerio, todėl buvo kreiptasi į Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centrą (JGKC) prašant pasitelkti Karinių oro pajėgų sraigtasparnį. Gavus kariuomenės vado leidimą, užduoties vykdymui buvo skirtas paieškos ir gelbėjimo poste Nemirsetoje budintis sraigtasparnis AS-365.
Pranešama, kad sraigtasparnis be vertintojų transportavimo papildomai iš laivo nukėlė ir į Klaipėdą transportavo sveikatos problemų turintį vieną laivo įgulos narį.
Laivo agentas BNS teigė negalintis pasakyti, kiek gali užtrukti gelbėjimo plano rengimas ir kada laivas galėtų būti nutemptas nuo seklumos: „gali šiandien, gali ryt, poryt, gali ir kitą savaitę, priklauso nuo oro sąlygų“.
Laivo agentas teigė, kad įgula visą tą laiką liks laive, jiems esą joks pavojus negresia.
Laivas „Ocean Crown“ su dvidešimties žmonių įgula ant seklumos ties Melnrage užplaukė sekmadienį paryčiais. Tą naktį vėjo stiprumas gūsiais siekė iki iki 28 metrų per sekundę, uosto buvo ribojama laivyba.
Preliminari nelaimės priežastis – laivo pagrindinio variklio gedimas. Taršos iš laivo į aplinką kol kas neužfiksuota.
Klaipėdos uoste yra sudaryta komisija, kuri turės nustatyti laivo „Ocean Crown“ nelaimės aplinkybes ir tolimesnių veiksmų eigą.
Šią pavakarę pajūryje vėjui gūsiais sustiprėjus iki 17 m/s Klaipėdos uoste nuo 17 valandos pradėta riboti laivyba.
laivasseklumagelbėjimo planas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.