Tuo tarpu savivaldybės įmonė „Susisekimo paslaugos“ tikina, kad lrytas.lt skaitytojas važiavo tiesiog netinkamu laiku ir netinkamoje vietoje - tuo metu Konstitucijos pr. vyko šviesoforų bandymai.
Vilnietį Emilį K. papiktino tai, kaip Konstitucijos pr. veikia šviesoforai. Šioje vos 1,2 km gatvėje yra penki šviesoforai. Vilnietis sekmadienį apie 16 val. 45 min. važiuodamas Konstitucijos pr. buvo priverstas sustoti prie keturių iš jų.
„Mano vaizdo registratoriumi fiksuotoje medžiagoje matyti, kad važiuojama normaliu greičiu. Vos pajudi nuo vieno šviesoforo ir iš karto matai, kad tolumoje esančiame jau jungiasi draudžiamas signalas. Prašokti šiuos šviesoforus sugebėjo tik didžiuliu greičiu lėkęs ir visus A juosta lenkęs BMW.
Kodėl mes stebimės kiekvieną darbo dieną Vilnių kaustančiais „kamščiais“, jei šviesoforai šitaip veikia net tokioje didelio intensyvumo gatvėje? Šitaip veikiantys šviesoforai visame mieste be jokios abejonės labai prisideda prie spūsčių“, - įsitikinęs Emilis K.
Kaip skaitytojui sekėsi sekmadienį važiuoti Konstitucijos pr., galite žiūrėti vaizdo medžiagoje. Joje puikiai matosi ir priešingos krypties eismo juostuose stovinčių automobilių eilutės tuščioje gatvėje.
Vyko šviesoforų bandymai
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento Eismo valdymo skyriaus vadovas Robertas Markovskis lrytas.lt teigė, kad vilnietis Emilis K. Konstitucijos pr. važiavo tuo metu, kai vyko šviesoforų derinimas. Kitaip tariant - atsidūrė netinkamoje vietoje, netinkamu laiku.
Pasak R.Markovskio, šiuo metu sostinėje vyksta automatizuotos šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos atnaujinimo darbai. Jie pradėti praėjusių metų lapkritį ir, tikimasi, bus baigti iki šių metų balandžio.
„Šių atnaujinimo darbų tikslas yra efektyvinti eismo srautų reguliavimą Vilniuje, užtikrinant greitesnį šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos reagavimą į staigius srautų pokyčius, kur kas lankstesnį sistemos prisitaikymą prie transporto, dviratininkų bei pėsčiųjų eismo tikruoju laiku ir kitus pokyčius. Efektyvesnis srautų reguliavimas vairuotojams bus naudingas ekonomiškai, o sutrumpėjus prastovų laikui tam tikrose gatvėse sumažės ir aplinkos tarša.
Derinimo darbai vykdomi etapiškai, atnaujinant sistemos veikimą atskirose transporto koridoriuose, šviesoforais reguliuojamose sankryžose. Žalių bangų modelis yra simuliuojamas virtualiai, o kai visi parametrai yra nustatomi ir sistema sukonfigūruojama, pakeitimai išbandomi gatvėse esant realiems eismo srautams.
Inžinieriai tokiu atveju vykdo bandomuosius važiavimus. Jeigu atsiranda poreikis atlikti didesnes korekcijas, vėl įjungiamos įprastinės eismo valdymo programos, o korekcijos įgyvendinamos virtualiai.
Tokia situacija ir buvo užfiksuota sekmadienį Konstitucijos pr. – buvo išbandoma žalia banga nuo Edukologijos žiedo iki Kalvarijų g., kuri labiau yra taikytina rytiniams pikui“, - atsakydamas į redakcijos klausimus tvirtino R.Markovskis.
Vilniuje veikia tūkstančiai šviesoforų
Analogiški tyrimai savaitgalį buvo atliekami ir Pylimo g., Mindaugo g. – tačiau šiuo atveju, pasak „Susisiekimo paslaugų“ atstovo, žalios bangos veikimas buvo efektyvesnis, nes šiose gatvėse galioja vienpusis eismas (žalia banga visos paros metu yra į vieną pusę) ir nėra poreikio keisti krypties rytiniam pikui į centrą, o vakariniam pikui iš centro.
„Norime pažymėti, kad specialistai iš Vokietijos tokį etapišką atnaujinimo darbų modelį taip pat taikė ir kituose didžiuosiuose miestuose, kuriuose yra tokia pati šviesoforų reguliavimo sistema (Viena, Brėmenas, Praha, Abu Dabis ir kiti)“, - lrytas.lt teigė R.Markovskis.
Šiuo metu Vilniuje yra įrengta apie 280 šviesoforais reguliuojamų sankryžų, mieste veikia apie 5,3 tūkst. šviesoforų. Pasak R.Markovskio, miestas nuolat auga, ir susisiekimo sistema yra tobulinama – atsižvelgiant į eismo valdymo specialistų atliekamas analizes, eismo įvykių skaičių, yra naikinami nesaugūs susikirtimai, nereguliuojamose sankryžose ar pėsčiųjų perėjose įrengiamas šviesoforinis eismo reguliavimas, rekonstruojamos esamos sankryžos.
Planuojama, kad teigiamus automatizuotos šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos atnaujinimo pokyčius eismo dalyviai pajaus antrąjį 2018 metų ketvirtį.
„Darbų vykdymo metu galimi šviesoforų reguliavimo programų pakeitimai, keisis žaliųjų transporto koridorių veikimas, gali kisti įprasti šviesoforų reguliavimo režimai, prie kurių jau dauguma eismo dalyvių jau pripratę. Vairuotojų prašoma atidžiai stebėti šviesoforų signalus.
Užbaigus visus atnaujinimo darbus bei sistemos kalibravimą, visi eismo dalyviai bus informuoti atskiru pranešimu spaudai“, - atsakymą redakcijai baigė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovai.