Priminsime, kad pirmadienį į redakciją kreipėsi skaitytojas, perdavęs vaizdo medžiagą, kurioje matyti, kaip ties reguliuojama pėsčiųjų perėja sustojęs turistų pilnas autobusas staiga pajudėjo ir nuvažiavo degant raudonam šviesoforo signalui.
Viskas įvyko sekmadienį šiek tiek po 13 val. Vilniaus centre, Bazilijonų g.
„Šitoks vairavimas – niekaip negali būti pateisinamas“, – buvo įsitikinęs skaitytojas.
Tuo tarpu dažnai pro šią vietą dažnai važinėjantys vilniečiai gynė autobuso vairuotoją tvirtindami, kad nuo Pylimo g. (taip ir važiavo turistinis autobusas) žalias šviesoforo signalas užsidega žymiai anksčiau, nei atvažiuojantiems nuo Aušros Vartų pusės.
Kai kurie skaitytojai tuomet pastebėjo, kad tokio šviesoforo veikimo logiką suprasti ne visada išeina.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento Eismo valdymo skyriaus vadovas Robertas Markovskis patvirtino, kad greta Halės turgavietės esantis šviesoforas būtent taip ir veikia - anksčiau užsidega žalia šviesa važiuojantiems nuo Pylimo g.
R.Markovskis paaiškino, kad Pylimo–Bazilijonų– Arklių gatvių sankryžoje toks šviesoforų eismo organizavimas yra užprogramuotas dėl Bazilijonų g. pralaidumo didinimo.
Šviesoforais reguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje Bazilijonų g. ties Halės turgumi žalias signalas važiuojantiems Bazilijonų g. link Pylimo g. įsijungia vėliau todėl, kad norintys pasukti į kairę, į Arklių g., tą padarytų neužlaikydami viso automobilių srauto, įvažiuojančio nuo Pylimo g. link Aušros Vartų.
„Remiantis ilgalaikiais transporto srautų tyrimais buvo nustatyta, jog jei žalias signalas būtų įjungtas vienu metu abiem kryptimis, tuomet iš Bazilijonų g., į kairę link Arklių g., norinčios pasukti transporto priemonės blokuotų eismą pagrindiniam srautui, nes remiantis Kelių eismo taisyklių reikalavimais prieš sukdami į kairę iš pagrindinio kelio privalo praleisti pagrindiniu keliu (tiesiai priešais - red. past.) važiuojančias transporto priemones“, - teigia R.Markovskis.
Jis taip pat pažymėjo, kad toks šviesoforų eismo reguliavimas šioje pėsčiųjų perėjoje taikomas jau apie 10 metų.
„Ši šviesoforais reguliuojama perėja yra užprogramuota transporto srautus valdyti automatiškai pagal transporto jutiklių (detektorių) duomenis, t.y. pagal realius transporto ir pėsčiųjų srautus sankryžoje. Todėl jeigu pėstieji neaktyvuoja sensorinių mygtukų pėsčiųjų perėjoje, sistema automatiškai tęsia žalio šviesoforo signalo trukmę Bazilijonų g. abiem kryptimis“, - teigia Miesto eismo organizavimo departamento Eismo valdymo skyriaus vadovas.