Mūšyje dėl automobilių apmokestinimo – atsakas Sauliui Skverneliui

Kilus aršioms diskusijoms dėl galimo automobilių mokesčio viešojoje erdvėje pasigirdo griežta premjero kritika Aplinkos ministerijos pristatytam Nacionaliniam oro taršos mažinimo plano projektui. Ministerijos atstovai atsakė, kad pateikti tik pirminiai siūlymai ir laukiama pastabų.

 S.Skvernelį nustebino Aplinkos ministerijos siūlymas.<br> lrytas.lt montažas.
 S.Skvernelį nustebino Aplinkos ministerijos siūlymas.<br> lrytas.lt montažas.
Ieškoma priemonių, kaip mažinti oro taršą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ieškoma priemonių, kaip mažinti oro taršą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ieškoma priemonių, kaip mažinti oro taršą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ieškoma priemonių, kaip mažinti oro taršą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 2, 2018, 3:17 PM, atnaujinta Aug 2, 2018, 4:57 PM

Planas „visiškas oras“

„Žinių radijo“ laidoje „Pozicija“ dalyvavęs premjeras Saulius Skvernelis teigė, kad ministerijos siūlymai yra su niekuo nederinti, pasigedo mokslininkų ir ekspertų įžvalgų: „Oro taršos mažinimo planas – visiškas oras. Švelniai tariant, jis ne tik diskutuotinas... Šitas planas Vyriausybės nepasieks. Svarstėme tik tą momentą, ką daryti, kad į Lietuvos rinką nepatektų galingi, seni ir labai taršūs automobiliai. To plano atsiradimas su niekuo nederintas ir keistas“, – aiškino premjeras.

Anot jo, Lietuvoje senas automobilių parkas, bet visuotiniai ribojimai yra nepriimtini. „Plane numatytos paskatos – visiškas nesupratimas. Visuotinio mokesčio mūsų Vyriausybė įsivesti neketina“, – aiškino S.Skvernelis ir patikslino, kad bus ieškoma priemonių, kaip pagelbėti gyventojams, norintiems įsigyti geresnį ir mažiau taršų automobilį.

Teigia, kad nediskutuos

„Tai yra labai silpnas planas be argumentų, be realaus matymo ir be realaus politinio palaikymo. Tai žinojo aplinkos ministras, žinojo, kokia yra Vyriausybės pozicija. (...) Bent jau toks, koks projektas pateiktas, jis iki Vyriausybės prieiti neturi net teorinių galimybių“, – vėliau Vyriausybėje žurnalistams kalbėjo S. Skvernelis.

Jis pripažino, kad taršos problematika aktuali, tačiau plane siūlomi sprendimai yra „švelniai tariant, labai diskutuotini“.

„Šitas planas labai pirminis, teorinis ir bus galima kalbėti tiktai tada, kai Vyriausybėje išdiskutuosime ir pavesime kryptis, kokius žingsnius turime padaryti. Mes palietėme tik automobilių tematiką. Planas apima labai daug sričių: nuo mūsų pramonės, žemės ūkio iki paties gyventojo, kuris šildosi savo namus iškastinio kuro katilais. Tai yra pakankamai „žalias“ dokumentas – „projektas“, reikėtų sakyti“, – teigė premjeras.

Laukia pastabų ir siūlymų

Aplinkos ministro Kęstučio Navicko patarėjas Mindaugas Bajarūnas naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad oro tarša išlieka viena aktualiausių sveikatos ir aplinkos problemų, todėl jai mažinti Aplinkos ministerija kartu su konsultantais parengė Nacionalinį oro taršos mažinimo plano projektą.

„Plano projektas yra pateiktas suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei derinti. Tai tik pirmasis viešųjų diskusijų etapas. Antrasis taršos mažinimo plano projekto svarstymas ir derinimo etapas prasidės spalio mėnesį, kai bus surinktos visos pateiktos pastabos ir pasiūlymai. Ir tik trečiuoju etapu šių metų gruodį pakoreguotas taršos mažinimo priemonių planas bus teikiamas Vyriausybei tvirtinti“, – sakė jis.

Pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą, visa Europos Sąjunga ir kiekviena jos valstybė atskirai iki 2020 m. ir 2030 m. turi sumažinti išmetamų į aplinkos orą teršalų kiekį, palyginti su 2005–aisiais.

Nacionalinis oro taršos mažinimo planas turi būti pateiktas Europos Komisijai ne vėliau kaip 2019 m. balandžio 1 d.. Vėliau planas turi būti atnaujinamas kas ketverius metus.

Pagal minėtosios direktyvos reikalavimus šiame plane turi būti įvertinta dabartinė oro kokybė ir jo tarša šalyje, nustatyta, kiek bus sumažintas išmetamų teršalų kiekis. Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane turi būti suderintos priemonės, kurios veiksmingiausiai leis sumažinti direktyvoje nurodytų teršalų kiekį žemės ūkio, energetikos, transporto, pramonės ir kituose sektoriuose.

Anot pašnekovo, Nacionalinis oro taršos mažinimo planas turi padėti išspręsti bent dalį su oro tarša susijusių problemų – sumažinti žmonių sergamumą, priešlaikinių mirčių skaičių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.