Troleibusuose pradėta kauniečių karta jau paseno

[[ge:lrytas:lrytas:5521859]]

 A.Jančys.
 A.Jančys.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 7, 2018, 7:10 AM

Tai nereiškia, kad senąsias "Škoda" vairavo įkaušę vairuotojai, tokių
nutikimų per pastaruosius dešimtį metų nebuvo pasitaikę.  Girtas
keleivius Žemuosiuose Šančiuose vežęs miesto autobuso vairuotojas
maždaug prieš 5 metus buvo pričiuptas, bet apie išgėrusius troleibusų
vairuotojus senokai neteko girdėti.

Tačiau naujųjų troleibusų neblaivūs vairuotojai negalės valdyti dėl
šiose transporto priemonėse įtaisytų techninių gudrybių.  Naujuosiuose
troleibusuose sumontuotas antialkoholinis variklio užraktas, įtaisytas
alkoholio matuoklis, sujungtas su variklio paleidimo mechanizmu ir
galintis užblokuoti variklio darbą.

Bet neatmestina, kad variklis užsiblokuos ir į vairuotojo kabiną papūtus
arti stovinčiam gerokai įkaušusiam keleiviui.  Taigi nauji troleibusai
bus nepakantūs girtiems keleiviams, ir ką gali žinoti, gal sąmojingi
kauniečiai juos pavadins, pavyzdžiui, verygobusais.

O iš tiesų gera naujiena troleibusų keleiviams, ypač senyvo amžiaus ir
lėtesnių apsukų, kad durims užsidarius, jei pasitaikys kliūtis, jos
automatiškai atsidarys.

Senuose troleibusuose tekdavo stebėti tokių vaizdų, kai durys
užsidarydavo kokiai nors močiutei nespėjus pasiimti rankinės.  Bėgdavo
močiutė iš paskos troleibusui, ranka priverta durų, ir šaukdavo:
"Sustok, šoferiuk, aš dar noriu gyventi!"

Dabar bus kitaip, keleiviai jausis saugiau.  Senjorai iš tiesų nori
gyventi, ir ne vien todėl, kad spalis paskelbtas pagyvenusių žmonių
mėnesiu.

Tas jų atkaklus noras gyventi kartais net stebina žinant, kad vidutinė
pensija -- 400 eurų per mėnesį, mokesčiai šildymo sezono metu už
standartinį dviejų kambarių butą -- apie 150 eurų.  Ką senjorai valgo ir
kaip jie pragyvena -- jau seniai neįmenama paslaptis.  Kaip ir faktas,
kaip čia atsitinka, kad telefoniniai sukčiai kartkartėmis iš tokias
menkas pajamas gaunančių senjorų išvilioja dešimtis tūkstančių kojinėje
laikomų santaupų?

Ta senoji kauniečių karta -- nepaprastai sumani ir praktiška.  Bet
kuriuo atveju, 2017 metų duomenimis, Kaune gyveno 69 tūkst. 233 pensinio
amžiaus žmonės.  Darbingo amžiaus kauniečių buvo 178 tūkst. 570.  Taigi
nors ir nelabai ryškiai, bet darbingo amžiaus kauniečių dar buvo daugiau
nei pensininkų.

Bet kaip atrodys Kauno demografija po 10 ar 15 metų, ar bus kas uždirba
pensijas dabartiniams 40-mečiams ir 50-mečiams, sunku pasakyti,
mokslininkų prognozės didelių vilčių neteikia.

O kol kas lenkiame galvas prieš Kauno senjorus ir atiduodame paskutinę
pagarbą senoliams troleibusams.

Visus senuosius "Škoda" pakeis 85 nauji ir šiuolaikiški "Solaris
Trollino 12".

O beveik 25 metus tarnavę seni "Škoda" troleibusai, kurie netrukus
užleis vietą naujiesiems, taps gatvės meno parodos, pavadintos "Atia,
senienos, labas, naujienos!", dalimi.

"Gatvės menas yra svarbi Kauno identiteto dalis.  Visi senieji
troleibusai virs gatvės meno kūriniais, kurie pasakos skirtingas
istorijas apie mūsų miestą", -- taip sakė Kauno tarybos Sporto,
laisvalaikio ir turizmo komiteto pirmininkas Andrius Palionis.

Gal jis ir teisus, tačiau tie vyresnio amžiaus kauniečiai, kuriems teko
grūstis į sausakimšus troleibusus sovietmečiu, saldžių prisiminimų jiems
nepuoselėja ir veikiausiai taria sau mintyse:  "Greičiau dinkite iš
gatvių, girgždančios bjaurybės!"  Kita vertus, būtent sovietmečiu
atsirado posakis "troleibuse darytas" (pradėtas).  Kas žino, gal šis
posakis turi tikroviškumo grūdą?

Gal troleibusams dardant per tokius linksmus anuomet gyvenamuosius
rajonus kaip Vilijampolė ir Šančiai tamsiais vakarais, esant menkam
apšvietimui, būdavo pradedama naujosios kauniečių kartos reprodukcijos
akto pirmoji dalis?

Ypač kai tie troleibusai būdavo tokie sausakimši, kad mergina įlipdavo
pirmoje stotelėje skaisti, o galutinėje išlipdavo gyvenimo patirties
įgijusi moteris.

Tai patyrusiems kauniečiams senosios "Škoda" gal ir sukelia jaudulį,
išspaudžia jausmingą atsisveikinimo ašarą.

Dar viena gera žinia kauniečiams, kad miestui iš privačių rankų pavyko
perimti Vytauto parko karuseles.  Kelios kauniečių kartos užaugo
besisupdamos dabar jau aprūdijusiose sūpynėse, važinėdamos dabar jau
mažai įdomiais senoviniais elektromobiliukais.

O iš tiesų Vytauto parkas žymus ne dėl karuselių -- tarpukariu čia vyko
bent dvi pasaulinio masto ūkio pasiekimų parodos.  Viena jų buvo labai
plačiai išreklamuota, pranešant, kad bus atvežtas parodyti kuprius
(kupranugaris).  Jį iš Vidurinės Azijos atlydėjo du Lietuvos
kariuomenės kariškiai.

Spaudoje anuomet kilo diskusijų, pasirodė tikinimų, kad kuprius tėra
išsigimęs stepių arklys.

Vis dėlto gerai, kad Kaune buvo įsteigtas Zoologijos sodas, ir
kauniečiai pirmieji Lietuvoje susipažino su egzotiniais gyvūnais. ˙
˙

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.