Po D. Grybauskaitės lėktuvo gedimo – eksperto paaiškinimas: priminė istorinę Lietuvos tragediją

„Kilti esant tokiam gedimui būtų tikra beprotybė“, – taip Lietuvos karinių oro pajėgų orlaivio „Spartan“ įgulos vado sprendimą atšaukti prezidentės skrydį į Rygą įvertino Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas.

Lietuvos oro pajėgų transportinis lėktuvas C-27J „Spartan“ turėjo D.Grybauskaitę gabenti į Latviją, tačiau prieš pat skrydį sugedo.<br> lrytas.lt montažas.
Lietuvos oro pajėgų transportinis lėktuvas C-27J „Spartan“ turėjo D.Grybauskaitę gabenti į Latviją, tačiau prieš pat skrydį sugedo.<br> lrytas.lt montažas.
Lietuvos oro pajėgų transportinis lėktuvas C-27J „Spartan“.<br>R.Vitkaus nuotr.
Lietuvos oro pajėgų transportinis lėktuvas C-27J „Spartan“.<br>R.Vitkaus nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Lietuvos karinių oro pajėgų transportiniame lėktuve „Spartan“ įmontuota kapsulė VIP keleiviams ir jų palydai.<br>G.Šiupario nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

2018-11-19 15:48, atnaujinta 2018-11-19 16:11

Šiuo kariškių lėktuvu sekmadienį pas kaimynus ketino skristi šalies prezidentė Dalia Grybauskaitė, mat sekmadienį Latvija šventė valstybės atkūrimo šimtmetį. Skrydis buvo atšauktas D.Grybauskaitei jau atvykus į Vilniaus oro uostą.

Kariškiai vėliau pranešė, kad sugedo „Spartan“ aukščio valdymo sistema (trimeris), o gedimas buvo pašalintas tik sekmadienį vakare.

„Rimtas gedimas ir orlaivio vadas pasielgė visiškai teisingai“, – kalbėjo A.Šumskas, kuris pats anksčiau yra pilotavęs „Boeing“ lėktuvus.

Pasak A.Šumsko, trimeris gali nustoti veikęs ir skrydžio metu. Tuomet labai svarbu kuo greičiau pastebėti gedimą. Sėkmingai nusileisti galima, tačiau reikia didelių įgulos narių pastangų išlaikyti lėktuvą reikiamame aukštyje.

A.Šumskas priminė, kad dėl trimerio gedimo prieš 45 metus įvyko didžiausia Lietuvos aviacijos istorijoje nelaimė.

1973 metų gruodžio 16 dieną prie Maskvos (Rusija) nukrito tuometinei Lietuvos civilinės aviacijos valdybai priklausantis lėktuvas „Tu-124“. Žuvo visi juo skridę 6 įgulos nariai ir 45 keleiviai. Tarp pastarųjų buvo keturi garsiausi to meto Lietuvos pediatrai.

„Lėktuvas skrido naktį ir įgula per vėlai pastebėjo gedimą“, – pasakojo A.Šumskas.

Dėl orlaivių gedimo šiemet didelių bėdų turėjo ir užsakomųjų skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ (SPA). Keleiviai pyko, kad dėl techninių trikdžių jie kartais vėluodavo išskristi pusdienį ar dar daugiau.

„Visada turime bazinę atsarginių detalių atsargą. Jeigu jų nereikia ieškoti, lėktuvą galime suremontuoti per valandą ar dar greičiau“, – aiškino SPA rinkodaros vadovas Simonas Bartkus.

Vis tik dauguma oro vežėjų turi labai nedaug atsarginių detalių – tik tų, kurių poreikio tikimybė yra didžiausia.

„Niekas nenori įšąldyti daug lėšų, mat nupirkto agregato gali neprireikti net porą metų“, – svarstė CAA direktoriaus pavaduotojas A.Šumskas.

Kur kas blogiau, jeigu reikiamą detalę reikia surasti. SPA turi sutartis su tiekėjais ir esant reikalui pradeda paieškas.

Užsakytos detalės vežamos automobiliais, siunčiamos greituoju paštu ar net skraidinamos užsakomaisiais lėktuvais.

„Tokios paslaugos kaina gali būti įspūdinga, tačiau į kaštus nekreipiama dėmesio. Gerokai blogiau, kai orlaivis negali skraidinti keleivių ir susidaro ilga vėlavimų grandinė“, – kalbėjo S.Bartkus.

Kiek laiko reikia suremontuoti sugedusį orlaivį?

„Laiką lemia daugybė aplinkybių – gedimo nustatymo, detalių paieškos bei jų pristatymo laikas. Vis tik buvo atvejų, kaip per kelias valandas atskraidinome iš Londono reikiamą detalę ir suremontavome lėktuvą“, – tikino S.Bartkus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.