R. Šimašiaus ir A. Zuoko kaktomuša: paaiškino, kuris diktuoja žaidimo taisykles

Paaiškėjus, kad antrajame ture dėl sostinės mero posto varžysis Remigijus Šimašius ir Artūras Zuokas, jau rinkimų naktį prasidėjo atvira kandidatų konfrontacija.

 Antrajame sostinės mero rinkimų ture susirungs R.Šimašius ir A.Zuokas.<br>Lrytas.lt montažas
 Antrajame sostinės mero rinkimų ture susirungs R.Šimašius ir A.Zuokas.<br>Lrytas.lt montažas
Sostinės mero rinkimuose R.Šimašius dalyvauja su rinkimų komitetu „R. Šimašiaus komanda „Už Vilnių, kuriuo didžiuojamės!“<br>T.Bauro nuotr.
Sostinės mero rinkimuose R.Šimašius dalyvauja su rinkimų komitetu „R. Šimašiaus komanda „Už Vilnių, kuriuo didžiuojamės!“<br>T.Bauro nuotr.
A. Zuokas rinkimuose dalyvauja su A.Zuoko ir vilniečių koalicija „Laimingas Vilnius“.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
A. Zuokas rinkimuose dalyvauja su A.Zuoko ir vilniečių koalicija „Laimingas Vilnius“.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 7, 2019, 6:07 PM

Pretendentai į miesto vadovus vienas kitam negaili aštrių žodžių ir atviros kritikos. Tačiau komunikacijos specialistai atkreipė dėmesį, kad A.Zuoko taktika, siekianti iš vėžių išmušti R.Šimašių, gali pakenkti abiem kandidatams.

Žaidimas, kurio taisykles primeta A.Zuokas

Pasak Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto (VU KF) profesoriaus Gintaro Aleknonio, situaciją, kai kandidatai į sostinės merus atvirai ir piktai kritikuoja vienas kitą, būtų galima apibrėžti kaip komunikacinį žaidimą.

„Šiame konkrečiame žaidime labai svarbus dalykas yra kandidatų asmenybių klausimas: kaip jie, eidami į antrą turą, nori pasirodyti ir pristatyti save potencialiems rinkėjams. 

Elgdamiesi vienaip ar kitaip kandidatai galvoja, ko labiau reikia rinkėjams – konfrontacijos ir žaidimų ar vis tik svarbiau yra pažadai ir galvojimas apie miesto ateitį. Jų elgesys pirmiausia priklauso nuo to, į kokią auditoriją jie taikosi“, – portalui lrytas.lt teigė G.Aleknonis.

Viešųjų ryšių specialistas Mykolas Katkus akcentavo, kad konfrontacija tarp R.Šimašiaus ir A.Zuoko yra labai akivaizdi pastarojo strategija, kuria siekiama paveikti pirmaujantį savo konkurentą.

R.Šimašių palaikė 37,33 proc. pirmajame ture dalyvavusių rinkėjų. A.Zuokas sulaukė 22,70 proc. balsavusiųjų paramos.

„Tai yra A.Zuoko taktika – tam tikra provokacija. Tarp pirmojo ir antrojo rinkimų turo vyksta daug debatų, tad yra daug progų tai taktikai praktiškai pasireikšti. Provokacine taktika siekiama išmušti konkurentą iš vėžių.

R.Šimašius šios taktikos stengiasi saugotis, bet kol kas matyti, kad A.Zuokui kelis kartus pavyko sėkmingai išprovokuoti savo konkurentą“, – pastebėjo M.Katkus.

Kritika leidžia atskleisti kandidatų skirtumus

Pirmajame rinkimų ture varžosi būrys kandidatų, o antrajame į kovą stoja du. Tai, anot VU KF profesoriaus G.Aleknonio, lemia tarpusavyje konkuruojančių politikų elgesio bei komunikacijos taktikų pasikeitimus. 

„Antrajame ture kova visada būna aštresnė. Tai natūralus dalykas, nes kai yra kovojama su dešimt ar daugiau konkurentų, dar nėra žinoma, į ką ir į kurį iš jų reikia koncentruotis.

Toks koncentravimasis, kurį matome, yra natūralus. Tam, kad įtikintum savo rinkėjus, o kartu pritrauktum naujų balsuotojų, labai svarbu parodyti, kuo tu skiriesi nuo kito kandidato“, – taip kandidatų į sostinės merus konfrontaciją aiškino G.Aleknonis.

Pralošti rizikuoja abu

„Lietuvos rinkėjai labai nemėgsta besipešančių kandidatų. Politinės peštynės, kuriose iki galo nėra aišku, kuri šalis teisi, labai komplikuoja abiejų kovojančių pusių situaciją ir bendrai sumažina rinkėjų palaikymą“, – dėmesį atkreipė M.Katkus.

Pasak viešųjų ryšių specialisto, pirmasis rinkimų turas parodė, kad A.Zuoką palaiko mažiau rinkėjų, todėl dabar jis turi mažiau ką prarasti.

Prieš antrąjį turą A.Zuokas siekia ne tiek mobilizuoti rinkėjus ir privilioti daugiau žmonių, bet bando daliai už R.Šimašių balsavusi žmonių atvėsinti norą eiti į rinkimus, parodant, kad jie abu yra tokie patys.

„Ta konfrontacija vyksta dėl antrinių dalykų ir iš esmės nėra labai aiškios peštynių skirties. R.Šimašiaus pasakymas, kad A.Zuokas yra neskaidrus ir teistas kandidatas, yra pakartojimas to paties, kas buvo sakoma ir prieš pirmąjį turą.

Klausimas, ar tai vėl ir vėl reikia priminti rinkėjams. A.Zuokas tuo tarpu bando įvelti varžovą į peštynes, nes mato, kad R.Šimašius pešasi prasčiau“, – teigė M.Katkus.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.