A. Vaitkevičius. Tai kokia vis dėlto tikimybė motociklu sukelti avariją?

Norėjosiu kaip geriau, gavosi kaip visada. Taip būtų galima trumpai apibūdinti vienos draudimo kompanijos praėjusią savaitę išplatintą pranešimą spaudai, kurio jau pirmas sakinys sukėlė audrą motociklininkų bendruomenėje. Turėjęs tapti prevenciniu į eismo saugumą dėmesį atkreipiančiu (na, neslėpkime, ir draudimo bendrovę pareklamuoti tarp eilučių turintis) pranešimas, staiga tapo dvi eismo dalyvių grupes priešinančiu tekstu.

2018 m. kaltais dėl eismo įvykių motociklininkai buvo pripažinti mažiau nei pusėje avarijų (47 proc.).<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
2018 m. kaltais dėl eismo įvykių motociklininkai buvo pripažinti mažiau nei pusėje avarijų (47 proc.).<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 1, 2019, 5:30 PM

Ką čia slėpti, prie motociklininkų ir automobilių vairuotojų supriešinimo per šį tekstą prisidėjo ir kai kurie mano kolegos, į interneto portalus ne tik „copy-paste“ būdu, neskaitydami ką deda, sukrovę draudimo bendrovės pranešimą, bet jį dar ir „pagrąžinę“ riebiomis antraštėmis, skelbiančiomis apie „skambančius pavojaus varpus“, nes „į gatves išrieda motociklininkai“.

„Kaip rodo statistika, tikimybė, kad motociklu bus sukeltas eismo įvykis, 50 proc. didesnė nei galimybė, kad motociklininkas nukentės dėl kito eismo dalyvio kaltės“, – skelbė praėjusią savaitę išplatinto draudimo bendrovės BTA pranešimo pirmas sakinys.

Į šį pranešimą iš karto sureagavo motociklininkų bendruomenė. Vieni reagavo piktai, kiti su pašaipomis, motociklininkams netruko atsakyti jų nesuprantantys.

„Paduot į teismą žurnalistą, už kreivus pirštus ir nekontaktuojančias smegenis. Ai ne.. Juk ir vėl čia būsim kalti mes? stebiuosi, jog dėl sniego dar neapkaltino motociklininkų“,– rašė vienas motociklininkas. „Tai pagal seną LT tradiciją, viską drausti, reikia uždrausti važinėti motociklais. Tada nereikės „skambinti pavojaus varpais“,– jam antrino kitas.

„Aš manyčiau, kad reiktų iš viso uždrausti motociklus Lietuvoj, išvengtume daug nelaimių, daug žmonių išliktų gyvų“,– į diskusiją įsijungė dar vienas „Facebook“ vartotojas. „Reiktų uždrausti vairuoti automobilius, kada motociklai išrieda į gatves. Mažiau streso patirtų sodininkai ir keliuose saugiau butu“,– netruko ironiškai jam atsakyti kitas.

Dalis diskutuojančiųjų vis pabrėždavo, kad iš viso neskaito portalų. O netrukus jiems antrinti pradėjo ir siūlantys pažiūrėti į tai, koks yra išplatintos informacijos tikslas.

„Siūlymas pradėti mastyti, chebryte! Kodėl gimsta tokie straipsniai? Ir kam aktualu sukelti tokią ale... statistika ir pabranginti įmok... (…) Siūlau atsirinkti tiek pabrangimo užsakovus... Tiek šios temos skleidėjus... Ir labai gerai kažkas paminėjo, kad neskaito keletą metų. Kaip ir kai kas nesidraudžia tam tikrose kontorose... Dovanokit už žargonus“,– rašė vienas. „Straipsnyje nemokšiškai paslėptas motyvas didinti privalomo draudimo įmokas motociklams“,– jam antrino kitas.

Tad iš kur atsirado ta 50 proc. didesnė tikimybė motociklu sukelti avariją? Kokia statistika buvo remtasi rengiant pranešimą spaudai? To ir paklausiau parašęs laišką BTA Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovui Boris Jonui Kuzmui.

Iš jo atsakymo aiškėja, kad iš tiesų tai yra vidinė bendrovės statistika. Kitaip tariant, jos klientų „nuodėmės“.

Bet ar nėra taip, kad nenurodžius, jog tai viso labo vienos draudimo bendrovės klientus apimanti statistika, pirmas pranešimo spaudai sakinys klaidina visuomenę, o ypač kitus eismo dalyvius, kurie pamatę motociklą kelyje jo nevertina kaip lygaus eismo dalyvio, bet iš karto pradeda į jį žiūrėti neigiamai, nes tai „pavojus“? Juolab, kad ir oficiali visos šalies statistiką skiriasi nuo pateikiamos pranešime spaudai.

„Dėkojame už taiklią pastabą. Tekste pažymima, kad naudojama BTA statistika, tačiau sutinku, kad apie tai turi būti pasakyta tame sakinyje, kuriame pateikiami svarbiausi pranešimo skaičiai“,– pripažino Boris Jonas Kuzmas.

Ar bendrovė oficialiai taisys savo klaidą, nežinau (man atsiuntė tą patį pataisytą pranešimą spaudai, kur jau nurodomas statistikos šaltinis). Bet kokiu atveju, kreipiausi ir į Lietuvos kelių policijos tarnybą bei paprašiau oficialios statistikos, galinčios patvirtinti arba paneigti teiginius, jog sukelti avariją motociklu yra 50 proc. didesnė tikimybė, nei nukentėti nuo kito eismo dalyvio. Pasirodo, tiesa yra tokia, kad pernai kaltais dėl avarijų motociklų vairuotojai buvo pripažinti mažiau nei pusėje įvykių (47 proc.).

„Eismo įvykių informacinės sistemos duomenimis 2018 m. Lietuvoje įvyko 335 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo motociklo vairuotojai, eismo įvykių kaltininkais buvo 157 motociklo vairuotojai. Eismo įvykiuose žuvo 13 ir buvo sužeistas 201 motociklo vairuotojas“,– teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovai.

2017 m. motociklų vairuotojai kaltais buvo pripažinti 60 proc. įvykių. Tais metais įvyko 238 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo motociklo vairuotojai, kaltininkais buvo 142 motociklo vairuotojai. Eismo įvykiuose žuvo 10 ir buvo sužeista 124 motociklo vairuotojai.

Kaip bežiūrėsi, 50 proc. didesnės tikimybės, kad motociklu bus sukelta avarija, oficiali statistika nepatvirtina. Galimybės motociklu sukelti avariją ar pačiam nukentėti nuo kito eismo dalyvio yra lygios. Tad gal šią diskusiją čia ir reiktų baigti.

Tiesiog siūlyčiau visiems (ir motociklininkas, ir automobilių vairuotojams, ir dviratininkams, ir pėstiesiems) atsiminti, kad mes visi esame lygūs kelyje. Ir taisyklės visiems galioja vienodai. Ir dar šiek tiek daugiau pagarbos vieni kitiems. Neužmirškime to ir gal pamažu keliuose taps saugiau (tiek pernai, tiek ir šiemet eismo įvykių skaičius keliuose ir sužeistųjų avarijose skaičius auga, tačiau kiek mažėja žuvusiųjų keliuose).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.