Nufilmuoti troleibuso manevrai Vilniaus centre pribloškė visus: vairuotojas jau aiškinasi vadovybei

Vienas Vilniaus troleibuso vairuotojas buvo priverstas aiškintis savo vadovams po to, kai protu sunkiai suvokiamas jo vairavimo stilius buvo užfiksuotas vaizdo medžiagoje. Troleibuso vairuotojo darbdaviai yra priversti viešai atsiprašinėti visuomenės, kartu jie garantuoja, kad visi keleiviai yra apdrausti, tad nelaimės atveju jiems būtų atlyginama taip, kaip numato įstatymai.

 Tiesiai važiuoti šioje vietoje leidžiama tik iš trečios eism juostos.<br> Stop kadras iš vaizdo medžiagos
 Tiesiai važiuoti šioje vietoje leidžiama tik iš trečios eism juostos.<br> Stop kadras iš vaizdo medžiagos
 Lengvojo automobilio vairuotojas buvo priverstas stabdyti, kad nesusidurtų su troleibusu.<br> Stop kadras iš vaizdo medžiagos
 Lengvojo automobilio vairuotojas buvo priverstas stabdyti, kad nesusidurtų su troleibusu.<br> Stop kadras iš vaizdo medžiagos
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2019-04-17 12:14, atnaujinta 2019-04-17 12:22

Sunkiai protu suvokiamus troleibuso manevrus skaitytojo Tomo automobilyje sumontuotas vaizdo registratorius užfiksavo pirmadienio pavakare Vilniaus centre, Pamėnkalnio g. ir A.Stulginskio g. sankirtoje. Eismas čia organizuotas taip, kad iš pirmų dviejų eismo juostų leidžiama sukti tik į dešinę, į A.Stulginskio g.

Norint važiuoti tiesiai, Žvėryno link, reikia rinktis trečią eismo juostą. Troleibusų laidai čia, tad ir jų maršrutai, driekiasi tiesiai. Tad ir važiuoti troleibusams reiktų tik griežtai iš trečios eismo juostos.

„Sankryžoje įrengtas šviesoforas degė raudonai, trečioje eismo jau stovėjo penki ar šeši automobiliai, sustojau iš paskos, troleibusas sustojo už manęs. Užsidegus žaliai šviesai kažkas nutiko priekyje, automobilių eilė visai nejudėjo. Spėju, kad gal kuris nors iš pirmų automobilių tiesiog užgeso ir jo vairuotojas nesugebėjo greitai susitvarkyti“, - redakcijai pasakojo Tomas.

Nepaisant to, kad dvi gretimos juostos buvo laisvos, automobiliai toliau stovėjo vienoje eilėje, jų vairuotojai laukė galimybės pajudėti, kažkas priekyje jau spaudė garso signalą. Tačiau nė vienas per tas 10-15 sekundžių dar nebandė kliūties sankryžoje apvažiuoti per dešinę.

„Staiga pamačiau veidrodėlyje, kaip už man nugaros troleibusas pajudėjo, išsuko į antrą eismo juostą ir ne pačiu mažiausiu greičiu nuvažiavo į priekį, automobilių eilę lenkdamas per dešinę. Šį momentą ir užfiksavo mano automobilyje įrengtas vaizdo registratorius“, - redakcijai parašė vaizdo medžiagą perdavęs Tomas.

Iki eismo įvykio trūko nedaug

Vaizdo medžiagoje iš tiesų matyti, kaip troleibusas per dešinę lenkia automobilių eilę, o galiausiai jau beveik sankryžoje vėl bando grįžti į savo eismo juostą. Gatvė šioje vietoje jau gana siaura, iš dešinės įrengtas aukštokas šlaitas, kairėje - priešingos krypties eismo juosta.

Troleibusui lenkiant automobilius, eilė pajudėjo. Priešais Tomą važiuojantis automobilis „Toyota“ buvo priverstas stabdyti, kad nesusidurtų su troleibusu, bandančiu grįžti į savo eismo juostą. Troleibuso vairuotojas irgi staigiai stabtelėjo.

„Tikiuosi, kad troleibusui pristabdžius niekas jo salone nenukrito ir nesusižeidė. Vis tenka girdėti apie troleibusuose ir autobusuose staigiant stabdant nukritusius ir susižalojusius žmones. Dabar jau manęs nestebina, kad taip nutinka, jei visuomeninio transporto vairuotojai leidžia sau taip važinėti. 

Įžiūlių autobusų ir troleibusų manevrų tenka matyti gana dažnai, dabar grubus KET ignoravimas, kitų vairuotojų nepaisymas, realaus pavojaus eismo saugumui kėlimas pateko ir į vaizdo medžiagą. Aiškiai matyti, kad iki eismo įvykio trūko nedaug“, - teigia skaitytojas. 

Jis svarsto, kad gal troleibuso vairuotojas atsilikinėjo nuo grafiko, bet tai neturėtų jam suteikti teisės šitaip vairuoti. Tomo įsitikinimu, tokie vairuotojai kelia grėsmę ne tik aplinkiniams, bet ir paties troleibuso keleiviams. Tad kyla klausimas, ar jie apdrausti? 

Vairuotojas pakviestas pasiaiškinti vadovybei

Redakcija skaitytojo vaizdo medžiagą persiuntė bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) ir paprašė pakomentuoti užfiksuotą vaizdą. 

„UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojai savo darbe privalo vadovautis Kelių eismo taisyklėmis. Norime padėkoti pilietiškam eismo dalyviui, kad neliko abejingas ir atsiuntė šį vaizdo įrašą,  taip pat įmonės vardu atsiprašyti dėl šįkart pasitaikiusio nedrausmingo mūsų darbuotojo elgesio“, – bendrovės atsakyme pažymėjo įmonės atstovė Lina Nuobarienė.

Pasak jos, net ir prielaida, jog troleibuso vairuotojas galėjo atsilikti nuo grafiko, nepateisintų matomų Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Visuomeninio transporto vairuotojai apie kelyje iškilusius trukdžius, kurie turėjo įtakos punktualumui, turi pažymėti kelionės lape, tačiau vėlavimas ar kitos panašios aplinkybės nesuteikia teisės pažeisti KET, teigia bendrovės atstovė.

„Užfiksavę keleivių ar kitų eismo dalyvių atsiliepimus dėl netinkamo UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojų elgesio, kiekvieną jų nagrinėjame atskirai – aiškinamės įvykių aplinkybes, kalbamės su pačiais vairuotojais, įspėjame juos, o prireikus taikome ir drausmines nuobaudas. Vairuotojas jau pakviestas į pokalbį dėl šio incidento“, – rašoma VVT atsakyme redakcijai.

L.Nuobarienė taip pat informavo, kad įvykus eismo įvykiui visi viešojo transporto keleiviai yra apdrausti ir jų patirta žala atlyginama vadovaujantis Privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės bei Bendrosios civilinės atsakomybės draudimų nuostatomis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.