Tarp transporto sektoriaus pokyčių iniciatyvų – ir skambūs garsių žmonių pasiūlymai

Balandžio mėn. antrojoje pusėje Seimo nariai, ministrai, vežėjų profsąjungų ir verslo atstovai aktyviai diskutavo dėl tolimųjų reisų darbuotojų darbo sąlygų, VĮ „Regitra“ veiklos ir ateities perspektyvų, o vienas garsiausių šalies ekonomistų Žygimantas Mauricas pasiūlė apsvarstyti idėją į strategiškai patogesnę vietą perkelti Vilniaus autobusų stotį bei gerinti miesto transporto infrastruktūrą.

Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 29, 2019, 2:50 PM

Dėl dienpinigių kompromiso pasiekti nepavyko

Kaip informuoja transporto biržos Cargo.lt valdomas portalas CargoNews.lt, į Seimą vėl persikėlė diskusijos dėl tolimųjų reisų vairuotojams mokamų dienpinigių. „Linavos“ atstovų nuomone, išmokėdamos vairuotojams didesnius atlyginimus labiausiai nukentėtų mažosios Lietuvos įmonės, kurios arba bankrutuotų, arba būtų priverstos veiklą vykdyti Lenkijoje ar Vokietijoje. Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis siūlė dienpinigius vairuotojams mokėti tik tada, kai jų atlyginimas „į rankas“ padidėtų ir būtų ne mažesnis nei 2 MMA. Ir nors profsąjungų, vežėjų, „Linavos“ atstovai, Seimo nariai kompromiso nepasiekė, manoma, kad nauja atlyginimų skaičiavimo metodika greitu metu turėtų būti įteisinta.

Statistiniai duomenys rodo, kad:

● Didžiąją dalį atlyginimo tolimųjų reisų vairuotojai gauna dienpinigiais.

● Oficialiai vairuotojai uždirba vos kiek daugiau nei minimalią mėnesio algą (MMA) – per 530 eurų.

● Šiuo metu tolimųjų reisų darbuotojais šalyje dirba apie 73 tūkst. žmonių.

● Vidutinis jų atlyginimas „į rankas“ – 1,8 tūkst. Eur.

VĮ „Regitra“ taps nebereikalinga?

Praėjusios savaitės pabaigoje Seimo narys Kęstutis Masiulis vidaus reikalų ministrui Eimučiui Misiūnui pateikė siūlymą peržiūrėti VĮ „Regitra“ veiklą ir vieną iš jos funkcijų – transporto priemonių registravimą – perduoti kitai VĮ – „Registrų centrui“. Pasak Seimo nario, pateikusio Austrijos pavyzdį, logiška, kad juridinių asmenų, gyventojų, nekilnojamojo turto, kiti registrai, o taip pat ir transporto priemonių registrai būtų tvarkomi vieno tvarkytojo.

Po šių pokyčių būtų verta pagalvoti ir apie „Regitros“ veiklos prasmę, nes turėti kelias panašia veikla užsiimančias įmones – finansiškai nenaudinga. E. Misiūno teigimu, realių pokyčių galima tikėtis jau nuo 2020 m. Taip pat naujuose įstatymų projektų siūlymuose svarstyta, kaip didinti saugumą keliuose, inicijuoti valstybės įmonių teikiamų paslaugų skaidrumą, kaip efektyviau reguliuoti viešojo eismo sritį bei mažinti biurokratinę naštą valstybės įmonėse.

Pasigirdo ir siūlymų Vilniui

Ekonomistas Ž. Mauricas prieštaringai įvertino Vilniaus autobusų stoties renovacijos idėją. Pasak jo, patogiausia stotį būtų perkelti prie Narbuto g. arba įkurdinti greta Vakarinio aplinkkelio, nes dabar autobusų stotis yra strategiškai nepatogioje ir sunkiai pasiekiamoje vietoje. Be to, netoli jos yra geležinkelio bėgiai, eismą apsunkina pėstieji ir visa galybė šviesoforų, kitų eismo trikdžių. Ž. Maurico manymu, naujosios pasiūlytos erdvės stoties statyboms – tiek orientacinės, jis labiau norėjo akcentuoti, jog esama stoties vieta – netinkama.

Ekonomistas, minėdamas Rygos ir Kauno pavyzdžius, taip pat siūlo atskira atšaka sujungti „Rail Balticą“ ir Vilniaus oro uostą bei daugiau investuoti į automobilių dalijimosi paslaugos plėtrą sostinėje. Tuo tarpu susisiekimo ministras Rokas Masiulis pateikė ir dar vieną įstatymo projektą – juo siekiama „Lietuvos geležinkelių“ įsteigtoms bendrovėms sudaryti teisines sąlygas savarankiškai vystyti veiklą jau nuo birželio 1 d.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.